درمان قطعی پوکی استخوان با طب سنتی

  دکتر لینک | درمان قطعی پوکی استخوان با طب سنتی

درمان پوکی استخوان با طب سنتی، چه برای پیشگیری و چه درمان این بیماری کاملا مفید و ضروری می باشد. البته توصیه می شود، پیش از استفاده از هر نوع داروی طب سنتی و گیاهان دارویی با پزشک متخصص مشورت شود. 

درمان پوکی استخوان با طب سنتی و مصرف لبنیات
اصلی ترین روش درمان پوکی استخوان با طب سنتی و خانگی، مصرف لبنیات و بخصوص شیر می باشد. شیر منبع غنی کلسیم بوده و برای جبران کلسیم و ویتامین D بدن بسیار مفید می باشد. مصرف روزانه یک لیوان شیر به تمامی افراد توصیه می شود. همچنین افرادی که به پوکی استخوان دچار هستند، می بایست، به صورت روزانه از منابع اصلی و مکمل کلسیم همچون ماست، شیر، دوغ، کره، کشک و ... استفاده نمایند. استفاده از این روش می تواند از شما در برابر سایر بیماری ها نیز محافظت کرده و نیاز شما به دریافت مکمل های دارویی را کاهش دهد. 

درمان پوکی استخوان در طب سنتی با دمنوش گزنه
یکی از روش های درمان پوکی استخوان با طب سنتی، استفاده از دانه گزنه و دمنوش آن است. گزنه سرشار از ویتامین D است. همانطور که می دانید ویتامین D اصلی ترین ویتامین برای استحکام استخوان ها بوده و وجود میزان مناسبی از آن در بدن، از ابتلا شما به پوکی استخوان جلوگیری می کند.

گزنه با دارا بودن ویتامین D و دیگر مواد معدنی برای سلامت مفاصل و استخوان ها و دیگر بخش های بدن بسیار مفید می باشد. گزنه همچنین دارای مقادیر زیادی آهن، منیزیم و کلسیم و ویتامین k است که همانطور که مستحضر هستید، منیزیم و کلسیم برای برای تقویت استخوان ها بسیار موثر هستند. ویتامین k نیز خواص بسیار زیادی برای جذب کلسیم در بدن دارد.

شما می توانید گیاه گزنه را به صورت دمنوش دم کرده و استفاده نمایید. برای این کار کافی است چند قاشق برگ خشک گزنه را در یک لیوان آب جوش ریخته و اجازه دهید، حدود 10 دقیقه دم بکشد. سپس می توانید این دمنوش سالم و مقوی را میل کنید. مصرف روزانه این دمنوش در طولانی مدت اثرات بسیار خوبی بر روی تقویت و استحکام استخوان های شما خواهد داشت. 

دمنوش تخم گشنیز برای درمان پوکی استخوان با طب سنتی
علاوه بر ویتامین D و کلسیم که نقش بسیار موثری را در درمان پوکی استخوان با طب سنتی ایفا می کنند، املاح و مواد معدنی دیگری نیز هستند که برای درمان پوکی استخوان با طب سنتی بسیار کاربرد دارند.

از جمله مواد معدنی که خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش داده و به درمان این بیماری کمک می کنند، می توانیم به کلسیم، پتاسیم، منگنز، منیزیم و آهن اشاره کنیم که خوشبختانه مقادیر بسیاری از این مواد معدنی در تخم گشنیز وجود دارد.

جدا از دیگر خواصی که تخم گشنیز برای سلامتی و درمان بیماری ها دارد، نمی توانیم از مزایای درمانی آن برای درمان پوکی استخوان به راحتی بگذریم. تخم گشنیز نیز به صورت دمنوش مورد استفاده قرار می گیرد. توصیه می شود، روزانه دو فنجان از این دمنوش مفید را آماده کرده و نوش جان کنید. برای تهیه این دمنوش کافی است، دو قاشق غذاخوری تخم گشنیز را در یک لیوان آب جوش اضافه کرده و به مدت 10 دقیقه منتظر بمانیم. سپس می توانید این دمنوش خوشمزه و مفید را به همراه عسل یا شکر میل نمایید. 

دیگر روش های درمان پوکی استخوان با طب سنتی
گیاهان دارویی بسیاری هستند که برای درمان پوکی استخوان با طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل روش های درمان این بیماری با طب سنتی نیز بسیار زیاد و متنوع می باشد. از جمله گیاهان دارویی و دمنوش های گیاهی که می توان برای درمان پوکی استخوان با طب سنتی استفاده نمود، می توان به نوشیدنی شیر بادام، معجون کنجد، کال جوش، زنجبیل، میخک، ماهی ساردین، کلم بنفش، چهار مغز، دارچین و ... اشاره کرد. 
برای مشاهده نتایج درمان پوکی استخوان با طب سنتی، می بایست با یک پزشک متخصص طب سنتی مشورت کرده و داروها و مواد غذایی گفته شده را به صورت مستمر و به اندازه مصرف نمود. 
لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

درصورتی که این مطلب براتون جالب بود پیشنهاد میکنیم در سایت دکتر یو عضو بشید

https://druu.ir/signup

پادکست پزشکی | مدیکستو

"ازتون صادقانه میخوام که اگه فکر میکنی این مطلب به درد کسی میخوره آدرسشو کپی کنید و براش ارسال کنید زیاد وقتتو نمیگیره"

https://www.drlink.ir/blog/medical-podcast-medicasto-the-definitive-treatment-of-osteoporosis-with-traditional-medicine

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*