بهترین روش درمان کبد چرب با طب سنتی

  دکتر لینک | بهترین روش درمان کبد چرب با طب سنتی

درمان کبد چرب با طب سنتی، امروزه متداول شده است. همانطور که می دانید در حال حاضر هیچ درمان قطعی دارویی برای درمان کبد چرب یافت نشده است. به همین دلیل بسیاری از افراد برای کنترل این بیماری به طب سنتی روی آورده و به مصرف گیاهان دارویی برای درمان این بیماری می پردازند. البته باید توجه داشت که مصرف هر یک از این گیاهان دارویی می بایست با تجویز پزشک طب سنتی و به اندازه لازم انجام شود.

بهترین روش درمان کبد چرب با طب سنتی
بیماری کبد چرب جز آن گروه از بیماری هایی است که با مصرف داروهای شیمیایی به طور قطعی درمان نشده و بیش از مصرف دارو، استفاده از درمان های گیاهی و سنتی و تغییر سبک زندگی در بهبود آن تاثیرگذار است. لذا توصیه می شود، در اولین اقدام برای پیشگیری و درمان کبد چرب، از روش های طبیعی و طب سنتی استفاده نمایید.

تغییر سبک زندگی با ورزش کردن و تغییر رژیم غذایی نیز از دیگر روش های پیشگیری است که در بخش های قبل به آن ها اشاره کردیم. اما همانطور که گفتیم مصرف برخی داروهای گیاهی برای درمان کبد چرب با طب سنتی بسیار مفید می باشد. از جمله مهمترین روش های درمان کبد چرب با طب سنتی می توان به استفاده از آبلیمو، خار مریم، چای سبز، خاکشیر، زنجبیل، زعفران، مصرف سویا به جای گوشت قرمز، برگ زرد آلو، لیموترش، توت، سرکه انگبین و .... اشاره نمود. البته در ادامه درباره مهمترین روش های درمان کبد چرب بیشتر صحبت خواهیم کرد. 

درمان کبد چرب با خار مریم
از گیاه خار مریم از قدیم الایام برای درمان بیماری های کبدی از جمله درمان کبد چرب با طب سنتی استفاده می شده است. این گیاه باورنکردنی تاثیر ویژه ای را در کاهش جذب چربی ناحیه کبد دارد. گیاه خار مریم به دلیل داشتن ترکیبی به نام سیلی مارین، تاثیر چشمگیری در بدن داشته و مانع جذب بیش از حد چربی های مضر و کلسترول در کبد می شود.

شما برای درمان کبد چرب با طب سنتی، می توانید از این گیاه به صورت خشک یا دم کرده و دمنوش استفاده نمایید. برای تهیه دمنوش خار مریم، کافی است مقداری از این گیاه را در آب جوش ریخته و به مدت 10 دقیقه منتظر بمانید تا دمنوش، دم بکشد. سپس می توانید این دمنوش خوشمزه را میل نمایید. توجه نمایید که استفاده از این دمنوش باید به صورت مستمر انجام گیرد تا نتیجه مثبت حاصل شود. 

درمان کبد چرب با طب سنتی با مصرف آبلیمو
آبلیمو را هیچگاه فراموش نکنید. آبلیمو و لیمو ترش حاوی مقادیر بسیار زیادی آنتی اکسیدان می باشد. به همین دلیل برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله درمان کبد چرب با طب سنتی، بسیار مناسب می باشد. شما می توانید هر روز صبح یک لیوان آب را به همراه چند قطره آبلیمو و یا لیموترش میل کنید.

نوشیدن یک لیوان آبلیمو در ابتدای صبح می تواند علاوه بر ایجاد نشاط در شما، از ابتلا به کبد چرب نیز پیشگیری کند. فراموش نکنید که لیموترش حاوی ویتامین C بوده و برای بهبود کارکرد کبد بسیار تاثیرگذار می باشد. 

چای سبز بهترین شیوه درمان کبد چرب با طب سنتی
چای سبز یکی از نوشیدنی های بسیار خوبی است که می تواند جایگزین چای سیاه شده و به سلامتی انسان کمک فراوانی بکند. چای سبز حاوی مواد معدنی بوده که سبب افزایش متابولیسم بدن و چربی سوزی در بدن و کبد شما می شود. به همین دلیل از ابتلا شما به چاقی مفرط نیز پیشگیری کرده و همین موضوع می تواند خود سبب جلوگیری از ابتلا شما به بیماری کبد چرب شود. در صورتی که به بیماری کبد چرب نیز دچار شده اید. می توانید با مصرف روزانه چای سبز به جای چای سیاه، علاوه بر کاهش وزن، به بهبود سلامت کبدتان نیز کمک کنید. 

با کاسنی به جنگ با کبد چرب بروید
کاسنی از دیرباز در طب سنتی ایرانی مورد استفاده قرار می گرفته است. در ایران از کاسنی به صورت عرق کاسنی بیشتر استفاده می شود. مطالعات در طب سنتی نشانه داده است که مصرف عرق کاسنی یکی از بهترین شیوه های درمان کبد چرب با طب سنتی می باشد. همچنین دانشمندان طب سنتی بر این عقیده هستند که کاسنی به عنوان یک تصفیه کننده کبد نقش فعالی داشته و بسیار مفید می باشد. 

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

درصورتی که این مطلب براتون جالب بود پیشنهاد میکنیم در سایت دکتر یو عضو بشید

https://druu.ir/signup

پادکست پزشکی | مدیکستو

"ازتون صادقانه میخوام که اگه فکر میکنی این مطلب به درد کسی میخوره آدرسشو کپی کنید و براش ارسال کنید زیاد وقتتو نمیگیره"

https://www.drlink.ir/blog/medical-podcast-medicasto-the-best-way-to-treat-fatty-liver-with-traditional-medicine

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*