بهترین روش درمان خانگی چربی خون بالا

  دکتر لینک | بهترین روش درمان خانگی چربی خون بالا

برای درمان چربی خون با طب سنتی روش های درمانی متعددی وجود دارد. خوشبختانه طب سنتی در این زمینه پیشرفت های خوبی کرده و گیاهان دارویی جدیدی برای کنترل و درمان چربی خون معرفی شده اند. در ادامه اما می خواهیم شما را با مهمترین و معروف ترین درمان های گیاهی چربی خون آشنا کنیم. 

استفاده از دانه گشنیز برای درمان چربی خون با طب سنتی
استفاده از دانه های گشنیز یک روش خوب برای درمان چربی خون با طب سنتی و گیاهی می باشد. دانه گشنیز با توجه به خاصیتی که دارد، سبب کاهش سطح کلسترول LDL، VLDL، تری گلیسیرید می شود که به عنوان چربی مضر مطرح شده اند. عصاره گشنیز اما خواص دیگری نیز دارد که می تواند سبب افزایش میزان کلسترول خوب یا HDL شود.

بذر دانه گشنیز بر روی متابولیسم چربی ها تاثیر مثبت گذاشته و سبب می شود که کلسترول به اسیدهای صفراوی تبدیل شود. این موضوع خود سبب دفع و کاهش میزان کلسترول خون می شود و در نهایت به کنترل و کاهش چربی خون شما کمک می کند.

شما برای استفاده از این درمان گیاهی چربی خون می تواند 2 تا 3 قاشق دانه گشنیز را در داخل آب جوش ریخته و حدود 10 دقیقه منتظر بمانید تا دم بکشد. سپس می توانید این دمنوش مفید را نوش جان کنید. البته توجه داشته باشید، استفاده از این دمنوش باید به صورت مستمر ادامه پیدا کند تا بتواند تاثیر خود را بر روی کاهش میزان چربی خون داشته باشد. اما در این مورد باید به توصیه های متخصص طب سنتی نیز توجه نمایید. 

درمان چربی خون به روش سنتی با پیاز و سیر
سیر و پیاز از دیرباز به عنوان چاشنی انواع غذاهای ایرانی مورد استفاده قرار می گرفته است. البته در این مورد توصیه می کنیم برای درمان چربی خون با طب سنتی، سیر و پیاز را حتما به صورت خام و در کنار غذا میل کنید. سیر حاوی یک ماده گوگردی به نام آلیسین است که برای کنترل چربی در کبد بسیار مفید می باشد.  البته شاید این موضوع به سبب بوی بدی که سیر و پیاز به دهانتان می دهد، برایتان آزاردهنده باشد. اما در هر حال روش بسیار خوبی برای کنترل چربی خون هستند. شما همچنین می توانید از این دو ماده به صورت چاشنی غذاها نیز استفاده کنید. 

میوه هایی که برای درمان چربی خون با طب سنتی مفیدند
مصرف میوه و سبزیجات همواره برای سلامت بدن مفید بوده اند. برای درمان چربی خون با طب سنتی نیز شما می توانید از حجم غذاهای چرب و سنگین بکاهید و به جای آن مصرف میوه و سبزیجات مفید را در رژیم غذایی خود بگنجانید. این میوه ها برای بیماری چربی خون بسیار مفید هستند:
پرتقال: پرتقال حاوی مقدار زیادی ویتامین C است. این میوه خوشمزه علاوه بر خواصی که دارد برای درمان چربی خون نیز بسیار مفید می باشد. 
سیب: پوست میوه سیب حاوی فیبری به نام پکتین و پولیفنول است که برای کنترل چربی خون بسیار پرخاصیت می باشد. 
توت فرنگی: توت فرنگی به سبب خواصی که دارد، باعث کاهش لیپوپروتئین ها و کلسترول می شود. 
آووکادو: نیاسین و ویتامین B3 به کنترل کلسترول در بدن کمک می کند و آووکادو یک منبع غنی از این ویتامین می باشد. 

با مصرف غلات به جنگ چربی خون بروید
برای درمان چربی خون با طب سنتی، می توانید از انواع غلات استفاده کنید. خوشبختانه غلات حاوی مقدار زیادی منگنز بوده که به پیشگیری از چاقی و تجمع چربی ها و بسته شدن عروق کرونر کمک فراوانی می کند. علاوه بر این ها مصرف بلغور و جو نیز تاثیر بسزایی در کنترل چربی خون بدن دارد. استفاده از این موارد به افراد دارای چربی خون بالا بسیار توصیه می شود. شما برای مصرف هر یک از این غلات می توانید با پزشک متخصص خود مشورت نمایید. 

دیگر روش های درمان چربی خون با طب سنتی
تا بدین جا شما را تنها با چند نمونه از روش های درمان چربی خون با طب سنتی آشنا کردیم. شما همچنین می توانید از دیگر داروهای گیاهی و سنتی استفاده نمایید. در ادامه نمونه ای از این موارد را ذکر خواهیم کرد:
روغن نارگیل، سرکه سیب، چای سبز، چای اسکواش، کاهو، قارچ، آجیل ها، جوانه لوبیا، خرفه، فلفل سیاه، زیتون و روغن آن، دانه کنگر فرنگی، سیاه دانه، شوید و ..... از جمله روش های درمانی سنتی برای درمان بیماری چربی خون هستند. 

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

درصورتی که این مطلب براتون جالب بود پیشنهاد میکنیم در سایت دکتر یو عضو بشید

https://druu.ir/signup

پادکست پزشکی | مدیکستو

"ازتون صادقانه میخوام که اگه فکر میکنی این مطلب به درد کسی میخوره آدرسشو کپی کنید و براش ارسال کنید زیاد وقتتو نمیگیره"

https://www.drlink.ir/blog/medical-podcast-medicasto-the-best-home-remedy-for-high-blood-fat

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*