بهترین درمان فشار خون با طب سنتی

  دکتر لینک | بهترین درمان فشار خون با طب سنتی

طب سنتی و ایرانی از دیرباز نجاتگر جان بسیاری از انسان ها بوده و برای درمان بسیاری از بیماری ها به کار گرفته می شده است. یکی از انواع درمان ها، درمان فشار خون با طب سنتی می باشد که در موارد متعددی بسیار کارآمد و موثر واقع گردیده است. البته توصیه های طب سنتی تنها به خوردن داروهای گیاهی منتهی نمی شود. شما بر اساس توصیه های پزشکی و طب سنتی باید نحوه خوراک و رژیم غذایی، توصیه های رفتاری و پرهیز های لازم را نیز رعایت کنید. 

توصیه های طب سنتی برای کاهش فشار خون بالا
امتلا یا پرخوری یکی از عوامل موثر برای ابتلا فرد به فشار خون بالا می باشد. برای درمان فشار خون با طب سنتی نیز روش های بسیاری وجود داشته که البته باید به دقت به آن ها توجه نمود. درمان پزشکی و دارویی و درمان فشار خون به روش طب سنتی هر دو مکمل یکدیگر بوده و به راحتی نمی توان گفت که یکی بر دیگری برتری دارد. لذا در صورت استفاده از روش های درمان گیاهی و سنتی، می بایست پزشک معالج خود را در جریان داروهای گیاهی که استفاده می کنید، قرار دهید. به این موضوع توجه داشته باشید که برخی گیاهان دارویی عملکردهای بسیار خوبی برای کاهش فشار خون دارند، اما استفاده بی رویه از این داروها، در نهایت می تواند به شما آسیب نیز وارد کرده و شما را با عوارض جبران ناپذیری مواجه کنند. اگر قصد دارید که از درمان فشار خون با طب سنتی استفاده کنید، بهتر است به پزشک متخصص طب سنتی مراجعه کرده و از مراجعه به افرادی که علمی در این زمینه ندارند، جدا خودداری کنید. همچنین در صورت مراجعه به پزشک متخصص طب سنتی می بایست تمام شرایط بیماری و نحوه درمان دارویی خود را به وی منتقل کنید. در این شرایط پزشک متخصص طب سنتی، با توجه به نوع و شدت بیماری شما بهترین درمان فشار خون با طب سنتی را به شما پیشنهاد خواهد کرد. 

توصیه های غذایی درمان فشار خون با طب سنتی
در درمان فشار خون با طب سنتی، توصیه های غذایی بسیاری برای کاهش فشار خون وجود دارد. تجارب عملی و علمی بر روی بسیاری از داروهای گیاهی و مواد غذایی نشان داده است که برخی از داروهای گیاهی اثرات بسیار خوبی بر روی فشار خون بالا داشته اند. اما این بدان معنا نیست که شما می توانید به صورت خودسر برای کاهش فشار خون خود از این داروهای گیاهی استفاده نمایید. برخی از این داروهای گیاهی شامل موارد زیر می شوند:
چای ترش، آب آلبالو، گیاه بومادران، گیاه کیالک، سیر، برگ زیتون، سیاهدانه، آب انار، دارچین، ریحان، اسطوخودوس، تخم کتان، آبلیمو، سنبل الطیب، گل بیدمشک، آش آبغوره، شیره فندق و ....

پرهیزات غذایی برای کاهش فشار خون بالا در طب سنتی
علاوه بر رعایت نکات مهم در خصوص استفاده از روش های درمان فشار خون با طب سنتی، می بایست برخی پرهیزات غذایی و رفتاری را نیز بر این اساس داشته باشید. اولین توصیه طب سنتی برای کنترل فشار خون، کاهش و کنترل رژیم غذایی است. بهتر است در رژیم غذایی خود از غذاهای سبک تر استفاده کنید. طبق نکات طب سنتی توصیه می شود از خوردن غذاهای غلیظ نظیر گوشت گاو، غذاهای کنسرو شده، ماکارانی، غذاهای چرب و ... اجتناب کنید. همچنین توصیه می شود، از تداخل غذایی پرهیز کنید. تداخل غذایی وقتی اتفاق می افتد که شما در هنگام خوردن یک نوع غذای خاص، غذای دیگری را نیز همزمان میل می کنید که به این نوع غذا خوردن، درهم خوری نیز گفته می شود. این شیوه غذا خوردن می تواند برای سلامتی شما از هر نظر مضر باشد. پس سعی کنید، تا پیش از هضم غذای قبلی، غذای جدیدی را وارد معده تان نکنید. شما به جای خوردن غذاهای غلیظ می توانید از غذاهای لطیف مانند گوشت مرغ، گوسفند، انواع سالاد و ... استفاده کنید. فقط به این موضوع توجه داشته باشید که ترتیب خوردن غذاها نیز باید رعایت شود، درهم خوری و پرخوری غذاهای غلیظ و لطیف می تواند باعث افزایش فشار خون شما شود. معمولا توصیه می شود که پیش از خوردن غذاهای غلیظ، ابتدا غذاهای لطیف تناول شود. همچنین می بایست از خوابیدن با شکم پر یا اقدام به انجام رابطه جنسی در این هنگام جلوگیری شود. توجه به این پرهیزها می تواند به کنترل فشار خون شما کمک بسیاری بکند. 

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

درصورتی که این مطلب براتون جالب بود پیشنهاد میکنیم در سایت دکتر یو عضو بشید

https://druu.ir/signup

پادکست پزشکی | مدیکستو

"ازتون صادقانه میخوام که اگه فکر میکنی این مطلب به درد کسی میخوره آدرسشو کپی کنید و براش ارسال کنید زیاد وقتتو نمیگیره"

https://www.drlink.ir/blog/medical-podcast-medicasto-the-best-blood-pressure-treatment-with-traditional-medicine

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*