چند روش موثر برای درمان سیاه سرفه با طب سنتی

  دکتر لینک | چند روش موثر برای درمان سیاه سرفه با طب سنتی

درمان سیاه سرفه با طب سنتی، اگر چه به عنوان یک درمان قطعی برای این بیماری مورد استفاده قرار نمی گیرد، اما می تواند مزایای بسیاری برای تسریع روند درمان شما داشته باشد. توجه داشته باشید که برای استفاده از هر یک از این روش های درمانی، حتما با یک متخصص طب سنتی مشورت نمایید. 

درمان سیاه سرفه با طب سنتی
سیاه سرفه یک بیماری مسری است که از طریق انتقال باکتری به دیگر افراد سرایت می کند. خوشبختانه برای درمان بیماری های ناشی از باکتری، راه حل های درمانی همچون استفاده از داروهای آنتی بیوتیک وجود دارد.

اما درمان سیاه سرفه با طب سنتی نیز امکان پذیر است. برخی داروهای گیاهی و سنتی خاصیت ضد باکتریایی داشته و به بهبودی بیمار مبتلا به سیاه سرفه کمک بسیاری می کند. از جمله بهترین روش های درمان سیاه سرفه با طب سنتی می توان به درمان با سیر، عسل، زنجبیل، پونه کوهی، لیمو، شیرین بیان، بابونه، بادام، زعفران و ... اشاره کرد. هر یک از موارد گفته شده به سبب خواصی که دارد، برای درمان سیاه سرفه با طب سنتی بسیار مفید می باشد. 

سیر بهترین درمان سیاه سرفه با طب سنتی
همه می دانیم که سیر نقش یک آنتی بیوتیک طبیعی را بازی می کند. به همین سبب برای مبارزه با بیماری هایی که از انتقال باکتری ها سرایت می کنند، بسیار مفید می باشد. شما می توانید سیر را به گونه های مختلف مصرف کنید. شما می توانید آب سیر را گرفته و روزانه 2 یا 3 قاشق از آن را میل کنید. همچنین می توانید یک قاشق سیر خرد شده را در داخل آب جوش ریخته و سپس با یک حوله بخور بگیرید. البته انجام این کار برای کودکان چندان توصیه نمی شود. شما در شرایط عادی نیز می توانید از سیر به عنوان چاشنی در غذاهای مختلف استفاده نمایید. 

عسل
شما برای درمان سیاه سرفه با طب سنتی، می توانید از عسل طبیعی نیز بهره بجویید. عسل طبیعی خواص بسیار زیادی دارد که از آن جمله می توان به خاصیت ضد باکتریایی و ضد عفونی اشاره کرد.

شما برای درمان سیاه سرفه می توانید یک قاشق عسل را در یک لیوان آب گرم حل کرده و سپس آن را بنوشید. انجام این کار در روز می تواند سرفه های شما را التیام بخشد. شما همچنین می توانید عسل را با کمی دارچین مخلوط کرده و سپس میل کنید. البته باید توجه داشته باشید این کارها را باید به طور مداوم انجام دهید. یک بار انجام آن نمی تواند به شما کمک کند. 

زنجبیل
اگرچه زنجبیل یک روش قطعی برای درمان سیاه سرفه با طب سنتی نیست، اما می تواند تا حد زیادی فرآیند بهبودی بیمار را سرعت ببخشد.

زنجبیل نیز دارای خواص ضد عفونی و باکتریایی می باشد. گذشته از این ها زنجبیل به تقویت قوای ایمنی بدن نیز کمک بسیاری می کند. به همین سبب مصرف این ماده که پیش از این به عنوان چاشنی غذاها استفاده می شد، بسیار توصیه می شود. شما می توانید یک قاشق زنجبیل را به همراه عسل مخلوط کرده و میل نمایید.

روش دیگری که می توانید برای استفاده از این ماده به کار ببرید، مخلوط زنجبیل، آبلیمو و آب پیاز است. پیاز خود نیز به عنوان یک ماده ضد عفونی می تواند برای بدن مفید باشد. فقط توجه داشته باشید که نسبت هر یک از این موارد باید به طور مساوی باشد. 

پونه کوهی موثر برای درمان سیاه سرفه به روش طب سنتی
پونه کوهی یکی از گیاهان دارویی است که برای عفونت های تنفسی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر خواص پونه کوهی می توان به خاصیت ضد خلط اشاره کرد. شما با مصرف این گیاه دارویی می توانید روش مناسبی را برای درمان سیاه سرفه با طب سنتی به کار ببرید. شما می توانید چند قطره عصاره پونه کوهی را در آب جوش ریخته و بخار آن را تنفس کنید. این کار را می توانید چند بار در روز انجام دهید تا شرایط تان بهبود پیدا کند. 

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

درصورتی که این مطلب براتون جالب بود پیشنهاد میکنیم در سایت دکتر یو عضو بشید

https://druu.ir/signup

پادکست پزشکی | مدیکستو

"ازتون صادقانه میخوام که اگه فکر میکنی این مطلب به درد کسی میخوره آدرسشو کپی کنید و براش ارسال کنید زیاد وقتتو نمیگیره"

https://www.drlink.ir/blog/medical-podcast-medicasto-several-effective-ways-to-treat-pertussis-with-traditional-medicine

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*