معیارهای انتخاب بیمارستان محل زایمان

  دکتر لینک | معیارهای انتخاب بیمارستان محل زایمان

یکی از مراقبت های پیش از زایمان، انتخاب بیمارستان محل زایمان می باشد. شما می بایست، با توجه به ملاک های مختلفی که در این مطلب به آن ها می پردازیم، بیمارستان مناسبی را برای محل زایمان خود انتخاب کنید. پس پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چرا دقت در انتخاب بیمارستان محل زایمان اهمیت دارد؟
پیش از هر چیزی بیایید به این سوال بپردازیم که اصلا چرا انتخاب بیمارستان محل زایمان موضوع با اهمیتی است و چه تاثیری در مراقبت های دوران بارداری دارد؟ 
ببینید انتخاب بیمارستان مناسب برای زایمان یکی از اولین کارهایی است که حتی پیش از اقدام به بارداری می توانید آن را در نظر بگیرید. یکی از موضوعاتی که انتخاب بیمارستان زایمان را مهم جلوه می دهد، فاصله محل سکونت با بیمارستان است. به همین سبب بهتر است شما پیش از اقدام به بارداری یا در اوایل دوران بارداری بیمارستان مناسبی را در محل سکونت خود انتخاب کنید.

گذشته از این ها خدماتی که توسط بیمارستان ها ارائه می شود، برای برخی از افراد اهمیت دارد. اگر بخواهید با عجله و در آخرین لحظات بارداری، بیمارستان زایمان را انتخاب کنید، ممکن است، بیمارستان مورد نظر خدمات و امکانات مناسب را نداشته باشد. 

ملاک هایی که باید برای انتخاب بیمارستان محل زایمان به آن ها توجه کنیم
اما بیایید با معیارهای انتخاب بیمارستان محل زایمان بیشتر آشنا شویم. در انتخاب یک بیمارستان مناسب برای زایمان باید به این ملاک ها و معیارها توجه داشته باشید:
فاصله محل سکونت تا بیمارستان: فاصله محل سکونت تا بیمارستان از اصلی ترین ملاک های انتخاب بیمارستان برای زایمان است. مخصوصا اگر قصد دارید زایمان طبیعی انجام دهید، بهتر است به فاصله بیمارستان تا منزل حتما توجه کنید. 

نوع بیمارستان ( خصوصی یا دولتی ): اگر می خواهید امکانات و خدمات را به صورت خصوصی و با کیفیت بیشتر دریافت کنید، می توانید بیمارستان  خصوصی را برای محل زایمان خود انتخاب نمایید. 

هزینه های خدمات پزشکی و درمانی زایمان در آن بیمارستان: زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی هزینه ای ندارد. اما اگر می خواهید از امکانات و خدمات بیمارستان های خصوصی استفاده کنید، حتما باید هزینه زایمان در این گونه بیمارستان ها را مد نظر قرار دهید.

پوشش بیمه های طرف قرارداد: در صورتی که نوع زایمان شما به صورت سزارین می باشد، باید توجه داشته باشید که هزینه آن بیشتر بوده و بهتر است برای کاهش هزینه ها بیمه تکمیلی داشته باشید. همچنین بهتر است بررسی کنید که بیمارستان مورد نظرتان بیمه مربوطه را پوشش می دهد یا خیر. 

ارائه خدمات درمانی توسط پزشک دلخواه شما در آن بیمارستان: احتمالا شما هم تعریف کار برخی پزشکان را شنیده اید و علاقه مند هستید تا دکتر خاصی را برای عمل زایمان خود انتخاب کنید. اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که آیا پزشک دلخواه شما در آن بیمارستان اقدام به عمل زایمان می کند یا خیر. 

خدمات جانبی ( کلاس های ورزشی دوران بارداری، کلاس های آمادگی زایمان): برخی از مراکز درمانی خصوصی امکانات جانبی بسیار خوبی را برای مادران باردار ارائه می کنند که البته نیازمند پرداخت هزینه اضافی می باشد. اگر دوست دارید از این امکانات و خدمات استفاده کنید، می توانید بررسی کنید که آیا بیمارستان یا کلینیک مد نظرتان این خدمات را ارائه می کند یا خیر. 

امکان حضور همسر در موقع زایمان: متاسفانه این موضوع در ایران چندان به آن پرداخته نشده است و تنها در چند بیمارستان خاص اجازه حضور همسر در هنگام زایمان وجود دارد. 

کیفیت خدمات و امکانات پزشکی: قطعا یکی از اصلی ترین ملاک های انتخاب بیمارستان، کیفیت خدمات و امکانات آن بیمارستان است. به جهت اهمیت این موضوع در بخش بعدی به آن خواهیم پرداخت. 

خدمات درمانی که توسط بیمارستان ها ارائه می شود
موضوع کیفیت خدمات و امکانات درمانی از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین خاطر در این بخش سعی داریم در این خصوص صحبت کنیم.
کیفیت خدمات درمانی و پزشکی در مواردی می تواند به عنوان ملاک اول شما برای انتخاب بیمارستان محل زایمان در نظر گرفته شود. اگر شما بارداری پر خطر همراه با برخی بیماری های خاص را تجربه می کنید یا بارداری چند قلو دارید، احتمالا در هنگام زایمان به تجهیزات و خدمات درمانی ویژه ای احتیاج خواهید داشت که در هر بیمارستانی یافت نمی شود.

مادرانی که علاقه مند هستند، زایمان طبیعی بدون درد را تجربه کنند، باید در نظر داشته باشند که این زایمان در همه بیمارستان ها انجام نمی شود. به همین دلیل باید پیش از هر کاری اطلاعاتی درباره بیمارستان هایی که این خدمات را ارائه می کنند، کسب کنید.
در مواردی که زایمان با مشکلاتی همراه می شود و ممکن است جان نوزاد به خطر بیفتد، برخی بیمارستان ها دارای امکانات پزشکی مخصوص نوزادان هستند. اگر در این مورد نگرانی دارید می توانید این نوع بیمارستان ها را که دارای خدمات خاص نوزادان هستند، انتخاب نمایید. 
اغلب بیمارستان هایی که خدمات اضافی درمانی را به شما ارائه می کنند، بیمارستان های خصوصی هستند، لذا باید به این موضوع نیز توجه ویژه داشته باشید. 

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

درصورتی که این مطلب براتون جالب بود پیشنهاد میکنیم در سایت دکتر یو عضو بشید

https://druu.ir/signup

پادکست پزشکی | مدیکستو

"ازتون صادقانه میخوام که اگه فکر میکنی این مطلب به درد کسی میخوره آدرسشو کپی کنید و براش ارسال کنید زیاد وقتتو نمیگیره"

https://www.drlink.ir/blog/medical-podcast-medicasto-place-hospital-selection-criteria-giving-birth

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*