بخور نخورهای تغذیه ای برای افراد مبتلا به میگرن

  دکتر لینک | بخور نخورهای تغذیه ای برای افراد مبتلا به میگرن

تغذیه در دوران میگرن و سردردهای میگرنی از اهمیت دوچندانی برخوردار است که متاسفانه چندان به آن بها داده نمی شود. اگر شما با بایدها و نبایدهای تغذیه مناسب در دوران میگرن آشنا باشید، به راحتی می توانید بیماری تان را کنترل کرده و یا حداقل از تشدید آن جلوگیری کنید. استفاده از برخی مواد غذایی به شما این کمک را می کند که از بروز این بیماری در شما پیگیری کرده و با سردردهای میگرنی خداحافظی کنید. لذا در این مطلب می خواهیم شما را با این بایدها و نبایدهای تغذیه برای افراد مبتلا به میگرن آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید. 

میگرن و تغذیه
 همانطور که می دانید میگرن در واقع به حمله های شدید سردرد گفته می شود که ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. البته این موضوع در زنان بیشتر دیده شده و در بین جوانان نیز شیوع پیدا کرده است. گذشته از این ها موضوع دیگری در این بین اهمیت پیدا می کند و آن تغذیه در دوران میگرن است. خوردن برخی غذاها و مواد غذایی ممکن است برای حمله سردرد شما مضر باشد و باعث بروز سردردهای میگرنی در شما شود. همچنین خوردن این مواد ممکن است، سردرد شما را تشدید نیز بکند. البته مواد غذایی و معدنی دیگری نیز هستند که برای کنترل سردردهای میگرن مناسب و به عنوان تغذیه در دوران میگرن بسیار پیشنهاد می شود. در ادامه قصد داریم تا شما را با مهمترین مواد غذایی که برای سردردهای میگرنی شما مضر و یا حتی مفید هستند، آشنا کنیم. 

بایدهای تغذیه در دوران میگرن
اگر چه مواد غذایی نمی توانند راه حل درمانی کاملی برای درمان میگرن باشند، اما به میزان زیادی در کنترل و پیشگیری از میگرن نقش دارند. غذاهایی که سرشار از مواد پروتئینی هستند، منابع بسیار خوبی برای کنترل سردردهای میگرنی به شمار می آیند. مواد غذایی نظیر تخم مرغ، حبوبات، گوشت بوقلمون و مرغ از جمله منابع خوب و مفید برای میگرن هستند. یکی از عوامل بسیار مهم برای ایجاد سردرد، افت قند خون است. اگر شما هم با افت قند خون دچار سردرد میگرنی می شوید، خوردن میوه هایی که سرشار از قند هستند، بسیار توصیه می شود. از جمله این میوه های مفید می توان به سیب، انگور، گلابی، طالبی، هندوانه و .... اشاره کرد. نوشیدن آب به میزان کافی در طول روز را فراموش نکنید. 

نبایدهای تغذیه در دوران میگرن
برای تغذیه در دوران میگرن، باید از خوردن برخی مواد غذایی نیز پرهیز کنید. این مواد غذایی ممکن است باعث بروز یا تشدید میگرن در شما شود. یکی از مواردی که بهتر است در هر شرایطی از آن پرهیز کنید، خوردن غذاهای آماده و بسته بندی شده است. اغلب مواد کنسروی و بسته بندی شده حاوی، گلوتامات یا نمک و اسید آمینه است که برای سردردهای میگرنی مفید نیستند. استفاده از الکل، مشروبات الکلی و دخانیات به هیچ وجه توصیه نمی شود. الکل حاوی تیرآمین بوده و می تواند باعث بروز میگرن در شما شود. دیگر مواد غذایی که حاوی تیرآمین هستند، عبارتند از: پنیر مانده، میوه های کال و نرسیده، گوشت مانده و ... . همچنین خوردن مواد غذایی چرب و غذاهای سرخ شده نیز برای افراد مبتلا به میگرن مضر است. از دیگر مواد مضر برای افراد مبتلا به میگرن می توان به کافئین و مواد حاوی کافئین، انواع سوسیس ها، غذاهای حاوی آمین و ... اشاره کرد. البته ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که استفاده از این مواد غذایی لزوما باعث بروز سردرد میگرنی در شما نمی شود. این مواد صرفا تشدید کننده میگرن بوده و تاثیرات شدید لحظه ای ندارند. 

راهکارهای تغذیه ای برای کنترل میگرن و سردرد
شما با کنترل تغذیه خود و داشتن یک رژیم غذایی سالم و رعایت تغذیه در دوران میگرن، نه تنها می توانید از تشدید بیماری میگرن جلوگیری کنید، بلکه از بروز دیگر بیماری های شایع نیز می توانید پیشگیری نمایید. 
از خوردن غذاهایی که محرک سردردهای میگرنی هستند پرهیز کنید. 
گاهی اوقات اختلالات هورمونی می توانند سبب سردرد در شما شوند. برای کنترل ترشح هورمون ها در بدن بهتر است، از خوردن غذاهایی که موجب این اختلالات می شوند، اجتناب کنید. 
سعی کنید غذاهای سالم و تازه مصرف کنید. 
بیش از اندازه خودتان را گرسنه نگه ندارید. گرسنگی طولانی مدت می تواند سبب کاهش قند خون شده و باعث بروز سردرد در شما شود. 

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

درصورتی که این مطلب براتون جالب بود پیشنهاد میکنیم در سایت دکتر یو عضو بشید

https://druu.ir/signup

پادکست پزشکی | مدیکستو

"ازتون صادقانه میخوام که اگه فکر میکنی این مطلب به درد کسی میخوره آدرسشو کپی کنید و براش ارسال کنید زیاد وقتتو نمیگیره"

https://www.drlink.ir/blog/medical-podcast-medicasto-nutrition-for-people-with-migraine

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*