درمان جدید یائسگی

  دکتر لینک | درمان جدید یائسگی

در عصر جدید بسیاری از بیماری های سخت و یا حتی لاعلاج مورد تحقیق قرار گرفته و بسیاری از آن ها قابل درمان شده است. با پیشرفت علم امکان باروری بسیاری از زوج های نا بارور امکان پذیر شد و تعداد چشمگیری از زوج های جوان صاحب نوزاد سالم شدند. اما در سوی دیگر مشکلی به چشم می خورد که زنان زیادی را نگران خود کرده است. نا باروری در حدود سنی 45 سالگی در زنان که به یائسگی معروف است.
اما آیا می توان از ابتلا به یائسگی جلوگیری کرد؟ 
 اخیرا یک روش پزشکی که با هدف فراهم کردن تعویق یائسگی در زنان تا 20 سال ، توسط متخصصان IVF در انگلیس آغاز شده است.
پزشکان ادعا می کنند که این عمل می تواند هزاران زن را که مشکلات جدی ناشی از یائسگی دارند ، از جمله بیماری های قلبی و پوکی استخوان می توانند سود ببرند.
اما متخصصان معتقدند که همین رویه با تأخیر در بروز علائم شایع تر یائسگی که شامل خلق و خوی کم ، اضطراب و مشکل در خواب ، گرگرفتگی ، گرسنگی در شب می تواند زندگی میلیون ها زن دیگر را نیز بهبود بخشد.
این فرایند درمانی که بین 7000 تا 11000 پوند هزینه دارد ، از طریق ProFam ، یک شرکت مستقر در بیرمنگام که توسط سیمون فیشل ، پزشک IVF و رئیس گروه باروری مراقبت از انگلستان تأسیس شده است اعمال می شود و تمامی خدمات به زنان تا 40 سالگی ارائه می شود. همکاری با سایر متخصصان مطرح بریتانیا باعث شده است که این مرکز یکی از برجسته ترین مراکز درمانی یائسگی شناخته شود.
پروفسور فیشل به گاردین گفت: "این راهکار درمانی پتانسیل دارد که برای هر زنی که ممکن است بخواهد به هر دلیلی یائسگی را به تأخیر بیاندازد ، فواید زیادی داشته باشد و حتی باعث بهبود کیفیت زندگی او شود."
روش درمانی 
نه زن تاکنون این روش را برای برداشتن و انجماد بافت تخمدان خود با هدف تأخیر در یائسگی در سنین بالا انجام داده اند. پزشکان برای برداشتن یک قطعه کوچک از بافت تخمدان از عمل جراحی (سوراخ کردن) استفاده می کنند که سپس برای حفظ آن برش خورده و منجمد می شوند.
هنگامی که زنان وارد یائسگی می شوند، بافت یخ زده را می توان ذوب کرد و به بدن پیوند زد. برای بازگرداندن افت سطح هورمون ، پزشکان به طور معمول قسمتی را انتخاب می کنند که خون کافی مانند زیر بغل دارد. در صورت زنده ماندن بافت تخمدان در روند کار ، باید هورمونهای جنسی کاهش یافته زن را بازگرداند و یائسگی را متوقف کنند.
"یوسری عفیفی" رئیس پزشکی این شرکت به ساندی تایمز گفت: "این نخستین پروژه در جهان است که به طور سالم حفظ بافت تخمدان زنان سالم را به تأخیر می اندازد یائسگی را به تأخیر می اندازد."
پزشکان قبلاً از یک روش مشابه برای محافظت از باروری دختران و زنانی که قصد درمان سرطان را دارند استفاده می کنند. قبل از شروع درمان ضد سرطان ، پزشکان مقداری بافت تخمدان را برداشته و آن را منجمد می کنند. در صورت تمایل زن در آینده فرزندان ، بافت آن جدا شده و در مجاورت لوله های فالوپ مجدداً کاشته می شود و تخم های بالغی را که توسط بافت آزاد می شوند ، دوباره کاشت می کنند.
اینکه چه میزان روش جدید یائسگی را به تاخیر می اندازد بستگی به سن برداشت و نحوه برداشتن بافت دارد. بافت گرفته شده از یک جوان 25 ساله ممکن است یائسگی را به مدت 20 سال به تعویق بیندازد ، در حالی که این گرفته شده از یک فرد 40 ساله فقط ممکن است شروع آن به مدت 5 سال به تعویق بیفتد.
فیشل خاطرنشان کرد: امروزه زنان جوان باید انتظار داشته باشند 30 تا 40 سال را در مرحله یائسگی بگذرانند و در حالی که بسیاری از آنها از (جایگزینی هورمون درمانی) بهره مند می شوند ، این روش در تعداد انگشت شماری جواب نمی دهد و البته باعث شدت بخش شدن فرایند یائسگی نیز می شوند.
علاوه بر به تعویق انداختن یائسگی ، پزشکان معتقدند که این روش می تواند با کاهش هزینه های درمان یائسگی و مشکلات جدی تر ، مانند شرایط قلب و پوکی استخوان ، مقدار قابل توجهی از پول را برای NHS پس انداز کند.
 در نتیجه می توان گفت این نوع راهکار درمانی بسیاری از مشکلات باروی و هزاران مشکل ناشی از یائسگی را به تعویق انداخت وباعث می شود سالیان سال در آرامش زندگی کنید.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

درصورتی که این مطلب براتون جالب بود پیشنهاد میکنیم در سایت دکتر یو عضو بشید

https://druu.ir/signup

پادکست پزشکی | مدیکستو

"ازتون صادقانه میخوام که اگه فکر میکنی این مطلب به درد کسی میخوره آدرسشو کپی کنید و براش ارسال کنید زیاد وقتتو نمیگیره"

https://www.drlink.ir/blog/medical-podcast-medicasto-new-menopause-treatment

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*