داروی جدید دیابت

  دکتر لینک | داروی جدید دیابت

حتی اگر می توانید دیابت خود را فقط با خوردن خوب و فعال بودن مدیریت کنید ، ممکن است روزی به دارو احتیاج داشته باشید.
ما از دهه 1920 که اولین بار از انسولین برای معالجه بیماری دیابت استفاده شد ، بسیار فاصله گرفته ایم. قرص جادویی هنوز وجود ندارد که تز آن برای درمان کامل و قطعی دیابت استفاده نماییم ، اما شما گزینه های بیشتری از گذشته دارید تا بتوانید قند خون خود را کنترل کنید. جدیدا رویه پروژه های بسیار ارزشمندی کار می شود تا به درمان دیابت رسید ام هم اکنونباید دنبال راهکار های درست گشت.

کلیه های شما قند اضافی را بیرون می کشد
بیشتر داروهای دیابت نوع 2 با کمک به بدن شما در ساخت انسولین یا استفاده بهتر از آن کار می کنند. برخی داروهای جدید متفاوت هستند زیرا هیچ ارتباطی با انسولین ندارند.
کلیه های شما سعی می کنند گلوکز ، نوعی قندی که سلول های شما برای انرژی از آن استفاده می کنند را از پوست مایع خارج می کند. پروتئین هایی به نام انتقال دهنده های گلوکز سدیم (SGLTs  ) به کلیه های شما کمک می کنند تا به جای پوست خود ، گلوکز را در خون خود نگه دارند.
اما در مورد دیابت نوع 2 ، اگر سطح قند خون شما در حال افزایش است ، نیازی به قند خون ندارید. قرص های شناخته شده به عنوان مهار کننده های SGLT2 یکی از این پروتئین ها را خاموش می کنند تا در عوض آن را بیرون بیاورید.
جان بوز ،دکتر ، مدیر مرکز مراقبت از دیابت در دانشگاه کارولینای شمالی در چاپل هیل می گوید: این داروها فواید دیگری دارند. وی افزود: "شما کالری خود را از طریق ادرار از دست می دهید ، بنابراین کاهش وزن وجود دارد - معمولاً در 5 تا 12 ماه 5 تا 10 پوند."
هنگام مصرف آنها ، کمی نمک از دست می دهید ، که می تواند به فشار خون شما کمک کند.
او می گوید این داروها کامل نیستند. "نکته منفی این است که ، زیرا در مناطق اطراف شما قند وجود دارد ، زنان خطر بیشتری از ابتلا به عفونت های مخمر دارند ، و مردان می توانند از عفونت های پوست ختنه گاه جلوگیری کنند."
دکتر بوسه  برای جلوگیری از خطر کمبود آب بدن ، می گوید افراد مسن مبتلا به بیماری کلیوی و افرادی که داروهای دیورتیک مصرف می کنند ، قرص هایی که باعث می شوند آب اضافی از شما بیرون بیایند ، نباید از مهار کننده های SGLT2 استفاده کنند.

نکته منفی دیگر در استفاده از مهار کننده های SGLT2 این است که شما می توانید خطر ابتلا به کتواسیدوز را داشته باشید ، شرایطی که بدن شما اسیدهای خون زیادی تولید می کند. اگر این اتفاق بیفتد ممکن است نیاز به بستری داشته باشید.
بعلاوه ، كاناگلیفلوزین منجر به كاهش تراكم استخوان در بعضی از بیماران شده و شما را در معرض خطر شکستگی استخوان قرار می دهد.
انسولین
تنها انسولین استنشاقی موجود در بازار ، افرازاست. که بسیار سریع عمل می کند ، بنابراین شما آن را فقط در وعده های غذایی مصرف می کنید. این دستگاه در کارتریج های 4 واحدی و 8 واحدی عرضه می شود که شما مانند وسایلی که افراد مبتلا به آسم از آن استفاده می کنند، در یک وسیله  کوچک قرار می گیرید. افراد مبتلا به آسم ، COPD یا افرادی که سیگار می کشند نباید از این دارو استفاده کنند.

Zach Weber ، استادیار کلینیک داروسازی در کالج دارویی Purdue می گوید: "من فکر می کنم که افرازنقش بالقوه ای دارد اما نقش کمی در افراد مبتلا به نوع 2 به دلیل نیاز به دوز دارد." "اگر برای دوز خود مجبور باشید 20 ، 30 یا 40 واحد مصرف کنید ، می تواند غیر عملی باشد." این می تواند به معنای استفاده از 10 کارتریج برای یک دوز واحد باشد.
وی می افزاید: "برای افرادی که به اثرات انسولین حساس تر هستند ، جایی که 1 یا 2 واحد باعث تغییر شما می شود ، نگرانی من این است که کمترین دوز 4 واحد است." اگر انسولین بیش از حد مورد نیاز خود مصرف کنید ، می توانید قند خون خود را بیش از حد کاهش داده و باعث هیپوگلیسمی شوید.

دکتر بوز می گوید ، برای افرادی که کنترل انسولین دیابتی با انسولین نگهدارنده طولانی تر ندارند ، این یک گزینه است ، اگرچه او این را بیشتر از آخرین راه حل قلمداد می کند. "اما همه چیز درمورد تصمیمات بیمار است. اگر بیمار فکر کند معنی دار است یا به نظر می رسد مفید باشد ، من از آن حمایت می کنم."

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

درصورتی که این مطلب براتون جالب بود پیشنهاد میکنیم در سایت دکتر یو عضو بشید

https://druu.ir/signup

پادکست پزشکی | مدیکستو

"ازتون صادقانه میخوام که اگه فکر میکنی این مطلب به درد کسی میخوره آدرسشو کپی کنید و براش ارسال کنید زیاد وقتتو نمیگیره"

https://www.drlink.ir/blog/medical-podcast-medicasto-new-diabetes-medicine

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*