با مراقبت های دوران بارداری آشنا شوید

  دکتر لینک | با مراقبت های دوران بارداری آشنا شوید

دوران بارداری یکی از تجربه های حساس و البته شیرین در زندگی اغلب زنان است. شاید حساسیت بالا در این دوران باعث بروز استرس و نگرانی هایی در شما شود. لذا با رعایت مراقبت های دوران بارداری می توانید از استرس ناشی از برخی مشکلات در دوران حاملگی کاسته و لذت به دنیا آوردن یک نوزاد را بیشتر تجربه کنید. 

مراقبت های دوران بارداری را بهتر بشناسیم؟
مراقبت های دوران بارداری برای محافظت و حفظ سلامت مادر و جنین از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین توصیه می شود، مادران حتی از پیش از شروع دوران بارداری، به نکات مراقبت های بارداری توجه داشته باشند. بسیاری از مراقبت ها، از پیش از شروع بارداری آغاز می شود. مخصوصا مراقبت های روحی و روانی مادر که بسیار اهمیت دارد. اما در صورت باردار شدن باید به کدام مراقبت های دوران حاملگی توجه داشت؟ برای پاسخ به این سوال بیایید با مهمترین شیوه های مراقبت های دوران بارداری آشنا شویم:
انتخاب پزشک مناسب برای دوران بارداری
معاینات عمومی دوران بارداری
معاینات سه ماهه اول بارداری
معاینات پزشکی سه ماهه دوم بارداری
معاینات پزشکی سه ماهه آخر بارداری
انتخاب بیمارستان محل زایمان
واکسیناسیون حین بارداری
مشاوره روانشناسی مادر
توجه به تغذیه مادر در دوران حاملگی
چکاپ دوران بارداری
انجام تمرینات ورزشی مناسب زنان باردار
ترک عادات و نباید های بارداری
توجه به هر یک از این روش های مراقبت از اهمیت بسزایی برخوردار است. در بخش های بعد به طور دقیق تر درباره هر یک از این شیوه های مراقبت های دوران بارداری صحبت خواهیم کرد. 

تحت نظر یک پزشک متخصص زنان و زایمان قرار بگیرید
مراقبت های پزشکی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. زنان باردار در دوره 9 ماهه بارداری می بایست، تحت نظر یک پزشک متخصص زنان و زایمان و ماما قرار بگیرند.

مطمئنا به خاطر حساسیت های بسیاری که در این دوران دارید، احتیاج پیدا خواهید کرد که در ادوار مختلف بارداری به پزشک متخصص مراجعه کرده و تحت نظر قرار بگیرید. این موضوع برای زنان بارداری که اولین تجربه بارداری را دارند، بیشتر دیده می شود.

همچنین اگر شما تجربه سقط جنین را دارید و یا از بیماری خاصی رنج می برید، بهتر است در خصوص باردار شدن و مراقبت های دوران بارداری، حتما با یک پزشک متخصص مشورت کرده و تحت نظر قرار بگیرید. گاهی اوقات شما حتی نیاز خواهید داشت تا پس از دوره بارداری و پس از زایمان نیز تحت نظر یک پزشک متخصص زنان قرار بگیرید. 

به تغذیه تان توجه کنید
توجه به تغذیه زنان باردار نیز یکی دیگر از مراقبت های دوران بارداری است که بسیار مهم است. تغذیه مناسب مادران باردار، به رشد بهتر جنین و حفظ سلامت مادر و جنین کمک بسیاری می کند. پس توجه به این موضوع و رعایت یک رژیم غذایی سالم در دوران بارداری می تواند به تولد نوزادی سالم کمک بسیاری بکند.

بهتر است تغذیه مادران در دوران بارداری سالم، ارگانیک، مقوی و دارای تنوع بالا باشد. از پرخوری بیش از حد بپرهیزید. این موضوع می تواند اختلالاتی را در شما پدید آورد. تغذیه نامناسب می تواند خود عامل بروز بسیاری مشکلات اعم از دیابت بارداری و فشار خون بالا در این دوران شود. البته این موضوعات علل دیگری نیز دارند. توجه داشته باشید که رژیم غذایی تان به گونه ای باشد که وزن گیری مناسبی در این دوران داشته باشید تا نوزاد تان با وزن مناسب و دارای رشد کافی متولد شود. 

نکات مهم در مراقبت های دوران بارداری
برای مراقبت های دوران بارداری به این نکات توجه داشته باشید:
توصیه پزشک را بر توصیه دیگر افراد ارجح بدانید. 
بهتر است برای باردار شدن آمادگی داشته باشید. این آمادگی هم می تواند به صورت جسمانی باشد و هم روحی و روانی. 
زنان باردار در دوره بارداری می بایست، از تنش ها و مشکلات خانوادگی و روانی به دور بوده و بدون استرس این دوران را سپری کنند. 
بهتر است پیش از باردار شدن در خصوص مراقبت های دوران بارداری تحقیق کرده و خود را برای آن آماده کنید. 
توجه به تجربه های دیگر افراد در خصوص مراقبت های دوران بارداری می تواند مفید باشد. 
بهتر است در طول 9 ماه بارداری به طور کامل تحت نظر یک پزشک متخصص زنان قرار داشته باشید. 

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

درصورتی که این مطلب براتون جالب بود پیشنهاد میکنیم در سایت دکتر یو عضو بشید

https://druu.ir/signup

پادکست پزشکی | مدیکستو

"ازتون صادقانه میخوام که اگه فکر میکنی این مطلب به درد کسی میخوره آدرسشو کپی کنید و براش ارسال کنید زیاد وقتتو نمیگیره"

https://www.drlink.ir/blog/medical-podcast-medicasto-learn-about-prenatal-care

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*