چگونه فرد جذابی باشیم؟

  دکتر لینک | چگونه فرد جذابی باشیم؟

جذابیت و یا بنا به تعریفی زیبایی یک فرد در جامعه امروز به یک موضوع مهم در بین اقشار مختلف جامعه از جمله جوانان تبدیل شده است. جدا از همه این موضوعات یک فرد جذاب، باید خصلت ها و ویژگی های خاصی داشته باشد تا بتواند از نظر روانشناسی اطرافیان را به خود جلب نموده و آن ها را تحت تاثیر قرار دهد. در ادامه شما را با مهمترین ویژگی های رفتاری و ظاهری افراد جذاب آشنا می کنیم. 

چگونه فرد جذابی باشیم؟

جذابیت چیزی است که تقریبا می توان گفت همه انسان ها از آن استقبال کرده و به دنبال دستیابی به آن هستند. حتی برخی افراد جذابیت را یک امر ذاتی می دانند. البته این موضوع چندان صحت ندارد. در واقع می توان گفت یک فرد جذاب، مجموعه از ویژگی های رفتاری و ظاهری است که او را تبدیل به یک فرد جذاب کرده است. البته توجه و رعایت چند نکته می تواند شما را نیز به یک انسان جذاب بکند. شاید بخشی از جذابیت ظاهری، ذاتی باشد؛ اما باور داشته باشید که بخش اعظمی از خوشایند بودن برای سایر افراد هیچ ارتباطی به چهره و فیزیک شما ندارد. اگر می خواهید بدانید، چگونه جذاب باشیم برای همه، توصیه می کنیم، مهمترین عادات رفتاری افراد جذاب را در نظر داشته و آن ها را رعایت کنید. این کار حداقل اقدامی است که شما می توانید برای تبدیل شدن به یک فرد خوشایند انجام دهید. به ویژه ویژگی های رفتاری و ارتباط اجتماعی شما با سایر انسان ها نقش بسیار پر رنگی در این موضوع دارد. پس همین حالا دست به کار شوید و رفتارهای اشتباه خود را شناسایی و اصلاح نمایید. 

عادات رفتاری فرد جذاب

در اینجا بد نیست با مهمترین عادات رفتاری یک فرد جذاب آشنا شویم. شما با انجام این رفتارها و اجتناب از رفتارهای ناهنجار و اشتباه، می توانید به فردی که مورد پذیرش جامعه است، تبدیل شوید. 
سعی کنید واضح و با صدای رسا صحبت کنید.
ارتباط چشمی تان را حفظ کنید.
در هنگام صحبت کردن یا گوش دادن به صحبت های دیگران به او توجه داشته باشید. 
لبخند زدن را فراموش نکنید. 
همیشه سعی کنید، اعتماد به نفس داشته باشید. 
در هنگام صحبت با طرف مقابل یا مکان های غیر عمومی از گوشی تلفن همراه استفاده نکنید. 
سعی کنید، فرد وقت شناسی باشید و به حقوق دیگران احترام بگذارید.
اگر شاغل هستید و خدماتی را ارائه می دهید، سعی کنید، کارتان را به بهترین نوع ممکن انجام دهید. 
منظم بودن در کار و رفتار از دیگر خصوصیات اخلاقی افراد جذاب می باشد. 

جذابیت در ویژگی های ظاهری
همانطور که گفتیم ویژگی های ظاهری نیز در افزایش جذابیت شما تاثیر چشمگیری دارد. ویژگی های ظاهری شما تنها شامل فیزیک بدن یا چهره شما نمی شود. قطعا شما نمی توانید چهره خود را تغییر دهید. اما برخی کارها می تواند در بهتر شدن ویژگی های ظاهری یک فرد جذاب کمک کند. 
سعی کنید همیشه لباس تمیز و مرتب بپوشید.
شیک پوش باشید و به ظاهرتان اهمیت بدهید. 
از عطر و ادکلن استفاده کنید. 
در هر نرمال از محصولات آرایشی استفاده کنید.
پارامترهای زیبایی ظاهری معمولا کمتر بوده و نقش بسیار زیادی در افزایش جذابیت شما نخواهد داشت. 

چه کارهایی نکنیم تا جذابیت بیشتری داشته باشیم؟
این موضوع را حتما به خاطر بسپارید، انجام دادن برخی کارها نتایج سوء خواهد داشت. حتی اگر شما ظاهر زیبایی داشته باشید و از تکنیک های ارتباطی استفاده کنید، انجام برخی کارها می تواند تمامی تلاش های شما را نابود کند. برای تبدیل شدن به یک فرد جذاب، در ابتدا باید ذهنیت و رفتار مناسبی داشته باشید. اگر شما نسبت به خود حس مثبتی دارید، قطعا این موضوع در نظر سایر افراد نیز تاثیر خواهد گذاشت. 
گذشته از این ها سعی کنید، رفتارهایی که خلاف هنجارهای جامعه است، نداشته باشید. این موضوع حتی در حد شوخی نیز جالب نیست. فرهنگ عمومی را رعایت کنید و به آن احترام بگذارید. برخی افراد دقیقا برعکس این عمل را انجام می دهند و متاسفانه برخی از آن ها سطح تحصیلات بالایی نیز دارند. همچنین توصیه می کنیم، از جسارت کردن در صحبت و استفاده از الفاظ ناشایست اجتناب کنید.  

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*