چند روش ساده برای پیشگیری از غلظت خون

  دکتر لینک | چند روش ساده برای پیشگیری از غلظت خون

پیشگیری از غلظت خون، شاید چندان مورد توجه افراد قرار نگیرد. اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که شما با به کارگیری چند روش ساده می توانید علاوه بر پیشگیری از بروز این بیماری از ابتلا به سایر بیماری های دیگر نیز پیشگیری کنید.

با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا شما را با چند روش ساده برای پیشگیری از بیماری غلظت خون آشنا کنیم. 

راه های پیشگیری از غلظت خون

راه های متعدد و البته بسیار ساده ای برای پیشگیری از غلظت خون وجود دارند. به جز در مواردی که ابتلا به غلظت خون بر اساس عوامل وراثتی اتفاق می افتد، می توان با به کارگیری چند روش ساده از ابتلا به این بیماری در سنین بالاتر پیشگیری کرد.

همانطور که می دانید پیشگیری از اهمیت بالاتری نسبت درمان برخوردار است. شاید روش هایی که برای پیشگیری از این بیماری به کار می گیرید، بسیار ساده تر از روش های درمان آن باشند. به همین دلیل است که توصیه می کنیم، از همین حالا برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های مختلف از جمله غلظت خون دست به کار شوید.

از جمله کارهایی که می توان برای پیشگیری از غلظت خون انجام داد می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
رژیم غذایی مناسب
اهدای خون به صورت منظم
پرهیز از سیگار کشیدن و استعمال دخانیات
مصرف مایعات و آب 

پیشگیری از غلظت خون با رژیم غذایی مناسب

رژیم غذایی سالم و مناسب، علاوه بر این که می تواند از ابتلا شما به غلظت خون پیشگیری کند، می تواند سبب پیشگیری از ابتلا به بیماری های دیگری نظیر بیماری های قلبی، کبد، فشار خون، قند خون، چربی خون و .... نیز بشود. به همین دلیل است که داشتن یک رژیم غذایی سالم و با چربی کم در طول دوران زندگی بسیار توصیه می شود.

پس سعی کنید از این به بعد مصرف غذاهای پرچرب، پرنمک و سرخ کردنی را تا حد لازم کاهش دهید. همچنین از خوردن غذاهای آماده و نیمه آماده صنعتی تا جایی که امکان دارد، پرهیز کنید. مواد غذایی حاوی نگهدارنده ها نیز برای سلامتی بدن مضر بوده و می تواند مشکلاتی را در آینده های دور برای شما ایجاد کند. 

اهدای خون به صورت منظم

اهدای خون به طور کلی به هر فرد سالمی توصیه می شود. اگر مشکل کمبود آهن و یا سایر بیماری ها را ندارید، می توانید به طور منظم این کار را انجام دهید.

اهدای خون نه تنها برای سلامتی مضر نیست؛ بلکه فواید بسیار زیادی نیز برای بدن خواهد داشت. حتی بیماران مبتلا به غلظت خون نیز می توانند این کار را با توصیه پزشک و تحت نظر متخصص انجام دهند. به هر جهت اهدای خون یک روش بسیار خوب برای حفظ سلامتی و پیشگیری از غلظت خون محسوب می شود. 

پرهیز از سیگار کشیدن و استعمال دخانیات

معمولا افرادی که بیش از دیگران در معرض دود سیگار و دخانیات هستند و یا خود مصرف کننده این مواد می باشند، بیش از سایرین به بیماری های مختلف از جمله بیماری هایی نظیر افزایش غلظت خون مبتلا می شوند.

به این دلیل توصیه می کنیم که اگر سیگار مصرف می کنید، آن را به مرور زمان ترک کرده و با این کار علاوه بر حفظ سلامتی خود به حفظ سلامتی افرادی که با شما زندگی می کنند نیز کمک کنید. دود سیگار حتی برای افرادی که خود سیگار نمی کشند و تنها در معرض این دود هستند، می تواند سبب ایجاد بیماری های مختلف ریوی و ... بشود. 

مصرف آب و مایعات فراوان

سعی کنید تحت هیچ شرایطی مصرف روزانه آب را قطع کنید. مصرف روزانه 8 لیوان آب می تواند برای یک فرد معمولی کافی باشد. افزایش مصرف آب و مایعات از غلظت خون کاسته و به جریان بهتر خون در عروق کمک می کند. ضمن این که مصرف مایعات فواید فراوان دیگری نیز برای سلامتی سایر بخش های بدن دارد. مخصوصا در روزهای گرم سال توجه داشته باشید که به اندازه کافی مایعات مصرف کرده تا از بروز بیماری های مختلف پیشگیری کنید. 

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

درصورتی که این مطلب براتون جالب بود پیشنهاد میکنیم در سایت دکتر یو عضو بشید

https://druu.ir/signup

پادکست پزشکی | مدیکستو

"ازتون صادقانه میخوام که اگه فکر میکنی این مطلب به درد کسی میخوره آدرسشو کپی کنید و براش ارسال کنید زیاد وقتتو نمیگیره"

https://www.drlink.ir/blog/medical-podcast-medicasto-here-are-some-simple-ways-to-prevent-high-blood-pressure

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*