آیا ورزش برای افراد مبتلا به میگرن ضرر دارد؟

  دکتر لینک | آیا ورزش برای افراد مبتلا به میگرن ضرر دارد؟

ورزش و میگرن، شاید در کنار یکدیگر چندان استفاده نشود. اما ورزش برای افراد مبتلا به میگرن، از حساسیت بیشتری برخوردار است و همواره یکی از چالش های متداول افراد مبتلا به میگرن نیز بوده است. احتمالا باورهای نادرستی در بین این دست از افراد در خصوص ورزش وجود داشته باشد. اما به واقع ورزش می تواند سبب تشدید بیماری میگرن شود؟ آیا ورزش قطعا برای بهبود میگرن مفید است؟ برای پاسخ به این سوالات بیایید دقیق تر به این موضوع بپردازیم. 

آیا ورزش برای افراد مبتلا به میگرن ضرر دارد؟
افرادی که به بیماری میگرن و سردردهای میگرنی دچار هستند، ممکن است با برخی محدودیت ها مواجه شوند و یا خود محدودیت هایی را ایجاد کنند. یکی از این محدودیت ها که توسط اغلب افراد مبتلا به میگرن ایجاد می شود، عدم ورزش کردن است. آن ها معتقد هستند ورزش برای افراد مبتلا به میگرن مضر بوده و باعث تشدید این بیماری می شود. البته به طور قطع و به همین سادگی نمی توان در این خصوص اظهار نظر کرد. اگر ورزش زیر نظر پزشک متخصص و سبک و اصولی انجام شود، علاوه بر این که خطری برای فرد مبتلا به میگرن نخواهد داشت، می تواند سبب کنترل بیماری شده و فواید بسیاری نیز برای فرد داشته باشد. البته برای نتیجه گرفتن باید ورزش به طور مداوم انجام شود و تنها با یک بار ورزش کردن نباید امید به بهبودی داشته باشید. گذشته از این ها توصیه می شود، از انجام ورزش های سنگین و غیر استاندارد جلوگیری به عمل آید. 

ورزش مناسب برای افراد مبتلا به میگرن
3 بار ورزش در طول هفته، برای یک فرد مبتلا به میگرن می تواند زمان مناسبی باشد. بهترین ورزش برای افراد مبتلا به میگرن که هزینه ای در پی نداشته و می تواند سبب بهبودی شان شود، پیاده روی یا دویدن آرام در فضای مناسب است. علاوه بر این ها ورزش های دیگری نظیر تنیس، یوگا، دوچرخه سواری و آیروبیک نیز ورزش های بسیار خوبی هستند که می توانید انجام دهید. فقط به این موضوع توجه داشته باشید که نباید در هنگام ورزش کردن به خودتان فشار زیادی بیاورید. اگر این نکته را رعایت کنید، انجام هر نوع ورزشی می تواند برای تان مناسب باشد. فشار زیاد در هنگام ورزش و انجام ورزش حرفه ای می تواند سبب افت قند خون شما شده و در نهایت منجر به تشدید سردردهای میگرنی و یا سرگیجه و تهوع شود. 

فواید ورزش برای افراد مبتلا به میگرن
اگر شما نیز به بیماری میگرن دچار هستید، با انجام درست حرکات ورزشی می توانید به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کنید و علاوه بر بهبود بیماری میگرن، به حفظ سلامت دیگر نقاط بدن نیز کمک کنید. وقتی شما به طور منظم ورزش می کنید و البته همزمان رژیم غذایی مناسبی نیز دارید و طبق توصیه های پزشک معالج عمل می کنید، خیلی سریع نشانه های بهبودی بیماری را مشاهده خواهید کرد. از جمله این فواید و مزایا ورزش برای مبتلایان به میگرن، می توان به کاهش درد های میگرنی، کاهش میزان درد و شدت درد میگرنی، تنظیم شرایط خواب بیمار، بهبود روحیه، کاهش نیاز به درمان دارویی و ... اشاره کرد. 

نکات مهم ورزش برای افراد مبتلا به میگرن
ورزش برای افراد مبتلا به میگرن در صورتی می توانید بیشترین تاثیر مثبت را داشته باشد که به درستی انجام و تحت نظر یک متخصص و پزشک صورت پذیرد. در همین راستا توجه به یک سری نکات می تواند به این روند کمک بیشتری بکند. 
از انجام ورزش های سنگین پرهیز کنید. 
طول مدت زمان هر دوره ورزشی باید مناسب باشد. ورزش های چندین ساعته می تواند سبب افت قند خون و تعریق زیاد شود. 
در طول ورزش، از مواد غذایی مناسب استفاده کنید تا افت املاح بدن جبران شود. 
ورزش باید به طور پیوسته و منظم انجام شود. تنها با یک بار ورزش کردن نمی توان به نتیجه رسید. 
فضای ورزش کردن بسیار مناسب است. ورزش در فضای سرباز در هوای سرد می تواند سبب سردرد شود. 
سعی کنید صبح ها ورزش کنید. 
سعی کنید خواب کافی داشته باشید و در زمان مناسبی به استراحت بپردازید. 
رعایت رژیم غذایی و دارویی می تواند روند تاثیرگذاری ورزش بر میگرن را بهبود ببخشد. 

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

درصورتی که این مطلب براتون جالب بود پیشنهاد میکنیم در سایت دکتر یو عضو بشید

https://druu.ir/signup

پادکست پزشکی | مدیکستو

"ازتون صادقانه میخوام که اگه فکر میکنی این مطلب به درد کسی میخوره آدرسشو کپی کنید و براش ارسال کنید زیاد وقتتو نمیگیره"

https://www.drlink.ir/blog/medical-podcast-medicasto-does-exercise-hurt-people-with-migraine

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*