معیارهای انتخاب پزشک برای بارداری

  دکتر لینک | معیارهای انتخاب پزشک برای بارداری

ضرورت انتخاب پزشک برای بارداری
پیش از پزشک مناسب برای بارداری و سنجیدن جوانب امر، سوالی که ممکن است ذهن بسیاری از زنان را درگیر کند، این است که اصلا چه لزومی به انتخاب پزشک برای بارداری است؟ 
دوران بارداری، دوران بسیار حساسی برای حفظ سلامت مادر و جنین است. در این دوران باید مادر به طور کامل تحت مراقبت قرار بگیرد. این مراقبت ها شامل مراقبت های پزشکی نیز می شوند.

قطعا شما در دوران بارداری با اتفاقاتی مواجه خواهید شد که می تواند برای شما استرس زا باشد. مشکلاتی نظیر افت فشار و نوسانات بالا فشار خون و قند خون، سرگیجه، حالت تهوع و .... از جمله مواردی هستند که شما می بایست به یک پزشک مراجعه نمایید.

در این شرایط اگر پزشک معالج شما از قبل تعیین شده باشد، با پرونده شما آشنایی داشته و دقیق تر می تواند به شما کمک کند. البته انتخاب پزشک برای بارداری، از آن دست مراقبت هایی است که بهتر است، پیش از اقدام به بارداری صورت پذیرد. 
فایده مراقبت های پزشکی پیش از بارداری این است که پزشک با وضعیت عمومی شما آشنا شده و در صورت اقدام به باردار شدن، شما را یاری خواهد کرد. برای مثال اگر شما مبتلا به بیماری هستید که برای بارداری شما خطرناک بوده و ممکن است، مشکلاتی را برای شما ایجاد کند، خیلی بهتر است که از قبل در این خصوص با پزشک متخصص مشورت کرده و سپس تصمیم به انجام این کار بگیرید.

در صورتی هم که تصمیم به باردار شدن گرفتید، از این پس می توانید برای معاینات بارداری در ادوار مختلف 9 ماهه بارداری به پزشک ویژه خودتان مراجعه کرده و پزشک با توجه به اطلاعاتی که درباره شما دارد، می تواند خدمات پزشکی با کیفیتی را در اختیارتان قرار دهد. 

معیارهای انتخاب پزشک برای بارداری
اما اگر تصمیم به انتخاب پزشک برای بارداری گرفتید، حالا باید چه کسی را انتخاب کنید؟ ملاک های شما برای انتخاب پزشک برای بارداری چه مواردی باید باشد؟
بیایید با هم با اصلی ترین ملاک ها و معیارهای انتخاب پزشک مناسب برای بارداری آشنا شویم.
1-تخصص پزشک
قطعا سطح مهارت و تخصص پزشک از جمله اصلی ترین ملاک ها برای انتخاب پزشک زنان و زایمان می باشد. افرادی که معمولا در این زمینه شهرت دارند، به طور متوسط پزشکان بهتری بوده و می توانید از خدمات پزشکی آنان استفاده کنید. 
2-تجربه پزشک
تجربه یک پزشک در کنار مهارت و تخصص او قرار دارد. قطعا پزشکی چندین سال در زمینه تخصص زنان و زایمان کار کرده است، به طور متوسط مهارت بیشتری نسبت به پزشکان تازه کار دارند. 
3-توصیه دوستان و آشنایان
حتما در بین نزدیکان و دوستان شما کسانی هستند که تجربه زایمان داشته اند. این افراد می توانند به شما در انتخاب پزشک برای بارداری کمک کنند. 
4-هزینه های درمان پزشک مورد نظر
خوب قطعا هزینه های درمان نیز برای بسیاری از افراد اهمیت دارد. پس سعی کنید، بر اساس بودجه خود بهترین پزشک را انتخاب کنید. 
5-نوع خدمات قابل ارائه توسط پزشک
توجه داشته باشید که پیش از انتخاب پزشک، حتما نوع خدمات و لیست خدماتی که توسط پزشک و مطب ارائه می شود را جویا شوید. 
6-فاصله مطب تا منزل
این موضوع نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در ماه های آخر بارداری شاید دسترسی به مطب برای شما دشوار باشد. به همین دلیل توصیه می شود، مطبی را انتخاب کنید که به محل زندگی تان نزدیک تر است. 
7-نوع بیمارستانی که پزشک معرفی می کند
بیمارستان محل زایمان شما معمولا توسط پزشک متخصص تان پیشنهاد می شود. پس بهتر است پزشکی را انتخاب کنید که بیمارستان مورد نظرتان در لیست پیشنهاداتش باشد. 
8-کیفیت خدمات پزشکی مطب
کیفیت خدماتی که توسط مطب دریافت می کنید، بسیار اهمیت دارد. برای مثال سعی کنید مطبی را انتخاب کنید که اگر در طبقات فوقانی قرار دارد، حتما دارای آسانسور و پارکینگ باشد. 

نکاتی که باید در رابطه با پزشک مناسب برای بارداری توجه داشته باشیم
پس از انتخاب پزشک برای بارداری، بهتر است نکاتی را نیز مد نظر قرار دهید.
حتما در روزهایی که قرار ملاقات و معاینه دارید، در زمان مقرر به مطب دکتر بروید. 
به طور مکرر پزشک تان را عوض نکنید. سعی کنید کلیه مراحل بارداری را تحت نظر یک پزشک متخصص طی کنید. 
در صورتی که پزشک خلاف تصورات شما بوده و سطح خدمات، نوع برخورد و زمانی که برای شما می گذارد، مناسب با چیزی که فکر می کردید نیست، شما می توانید پزشک تان را تغییر دهید. 
سعی کنید با پزشک خود هماهنگ باشید و به کلیه توصیه های وی توجه کنید. 

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

درصورتی که این مطلب براتون جالب بود پیشنهاد میکنیم در سایت دکتر یو عضو بشید

https://druu.ir/signup

پادکست پزشکی | مدیکستو

"ازتون صادقانه میخوام که اگه فکر میکنی این مطلب به درد کسی میخوره آدرسشو کپی کنید و براش ارسال کنید زیاد وقتتو نمیگیره"

https://www.drlink.ir/blog/medical-podcast-medicasto-criteria-for-choosing-a-doctor-for-pregnancy

 

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*