خیانت شوهر به همسر؛ دلایل، پیامدها و روش های مواجه با آن

  دکتر لینک | خیانت شوهر به همسر؛ دلایل، پیامدها و روش های مواجه با آن

خیانت شوهر به همسر و برعکس، در سال های اخیر بسیار رواج پیدا کرده است. خانواده یک بنیان مهم اجتماع به شمار رفته و وجود خیانت در این بنیان مهم جامعه، می تواند حتی باعث متلاشی شدن آن شود. این را هرگز فراموش نکنید، شما در یک خانواده مسئولیت ها و تعهدهایی را در قبال دیگر افراد بر عهده دارید و خیانت نمی تواند راه حلی برای حل مشکلات زندگی تان باشد. 

خیانت شوهر به همسر در رابطه زوجین

خیانت در ازدواج، یکی از اصلی ترین عوامل طلاق رسمی و طلاق عاطفی می باشد. هر چند که خیانت شوهر خود می تواند نتیجه شکست یک رابطه عاطفی و سردی ارتباط نیز باشد. امروزه متاسفانه تعداد رابطه هایی که با خیانت یکی از زوجین و به خصوص مرد متلاشی می شود، بسیار زیاد شده است. اگر شما هم درگیر این موضوع ناگوار شده اید، شاید هم اکنون که در حال مطالعه این مطلب هستید، خشمگین، سردرگم، عصبانی و مایوس شده اید و احساس می کنید، این رابطه هیچ گاه به شرایط اولیه باز نخواهد گشت. اما همیشه هم این گونه نیست. گاهی می توان یک رابطه کاملا شکست خورده را به یک رابطه گرم و صمیمی تبدیل کرد. اما این را نیز باید بدانیم در مواردی نیز جدایی و طلاق بهترین شیوه و راهکار برای کنترل بهتر زندگی است. 

انواع خیانت در رابطه زوجین

وقتی سخن از خیانت شوهر به میان می آید، شاید تصور همه افراد از خیانت، ایجاد یک رابطه جنسی نامشروع توسط مردی است که در حال حاضر در یک رابطه مشروع نیز قرار دارد. شاید این حالت بدترین نوع خیانت باشد. اما خیانت شوهر می تواند انواع و اقسام گوناگونی نیز داشته باشد که در این جا هر کدام از آن ها را معرفی خواهیم کرد. 
خیانت با برقراری رابطه جنسی نامشروع: مرد بنا به دلایل مختلف تلاش می کند تا فردی غیر از همسر خود یک رابطه جنسی بدون احساس را ایجاد کند. 
خیانت با برقراری رابطه عاطفی نامشروع: مرد تنها تلاش می کند یک رابطه احساسی و عاطفی با فردی غیر از همسر خود ایجاد کند. معمولا در این رابطه، ارتباط جنسی نامشروع دیده نمی شود. 
خیانت با برقراری رابطه مجازی: مرد تلاش می کند تا به صورت مجازی نیازهای عاطفی و جنسی خود را با فردی غیر از همسر خود رفع نماید. 
ترجیح دادن بقیه امور و افراد به همسر (حالت خفیف تر که عمده افراد آن را خیانت به حساب نمی آورند.): برای مثال مرد خانواده یا کار خود را به همسر و رابطه زناشویی اش ترجیح می دهد. 

دلایل خیانت شوهر به همسر

خیانت شوهر به همسر می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. 
عدم رضایت از رابطه زناشویی مشروع فعلی
اعتیاد به رابطه جنسی
رابطه جنسی پیش از ازدواج
اعتیاد
افسردگی
نداشتن رابطه جنسی مناسب با همسر 
توجه زن به فرزندان و دوستان
سرزنش شدن توسط زن
رفتار مادرانه زن برای همسر
وجود شک و تردید در رابطه
توجه بیش از اندازه زن به کار 

پیامدهای خیانت به همسر و تاثیر آن در رابطه زوجین

خیانت شوهر به همسر علاوه بر این که تاثیرات مخربی روی خود فرد و روحیه وی می گذارد، سلامت روحی خانواده را نیز مخدوش کرده و از بین می برد. حتی این موضوع در صورت علنی شدن، تاثیرات بسیار بدی در روحیه فرزندان خواهد داشت. اما بیشترین تاثیر آن در رفتار همسر جلوه می کند. از جمله پیامدهای خیانت به همسر عبارتند از:
ایجاد فضای ناامنی و نبود آرامش در خانه
احساس شک و تردید در رابطه با همسر
افزایش استرس و اضطراب درباره ادامه زندگی
نگرانی درباره آینده فرزندان و آینده رابطه
ترس از دست دادن آبرو
عصبانیت و پرخاشگری
احساس افسردگی
از دست دادن عزت نفس 
نداشتن تمرکز
دعواهای پیاپی
سرزنش کردن
از دست دادن اعتماد

ترمیم یک رابطه زخم خورده در زندگی مشترک

یکی از مهمترین و ابتدایی ترین اقدامات برای مواجهه با خیانت در عشق، پیدا کردن دلایل یک خیانت است. چه در رابطه با مرد متاهل و یا بر عکس رابطه مرد با یک زن متاهل، در این حالت باید ابتدا دلایل خیانت کشف شود. برای کشف دلایل خیانت بهتر است، هر دو طرف به مشاوره مراجعه نمایند. استفاده از روانشناسی آنلاین خانواده و مشاوره های پزشک روانشناس انلاین می تواند در اولین فرصت به شما کمک کند. اما برای پیشگیری، کنترل یا ترمیم این رابطه شکست خورده شما می توانید اقدامات دیگری نیز انجام دهید. البته که پیشنهاد می کنیم این اقدامات را پیش از آن که به این مرحله برسید، انجام دهید. 
سعی کنید با همسرتان دوست باشید. 
در طول زندگی با مشاوره روانشناس در تماس باشید. 
برای ارتقا و رشد فردی خود تلاش کنید. 
همسرتان را همانطور که هست، بپذیرید و سعی کنید، بیشتر به دنبال نقاط قوت وی بگردید.
برای همسرتان مادر نباشید. 
همانطور که دکتر هلاکویی نیز گفتند، همسر شما 70 تا 80 درصد زندگی شماست. خانواده، کار، فرزندان و ...  سایر بخش های زندگی شما را تشکیل می دهند. 
به همسرتان اعتماد داشته باشید و با صداقت با او رفتار کنید. 
زمان هایی را برای گفتگو با یکدیگر اختصاص دهید و نیازها و خواسته های تان را با یکدیگر در میان بگذارید. 

 

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

درصورتی که این مطلب براتون جالب بود پیشنهاد میکنیم در سایت دکتر یو عضو بشید

https://druu.ir/signup

پادکست پزشکی | مدیکستو

"ازتون صادقانه میخوام که اگه فکر میکنی این مطلب به درد کسی میخوره آدرسشو کپی کنید و براش ارسال کنید زیاد وقتتو نمیگیره"

https://www.drlink.ir/blog/medical-podcast-medicasto-betrayal-of-husband-to-wife

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*