چند گام ساده برای پیشگیری از ابتلا به چربی خون

  دکتر لینک | چند گام ساده برای پیشگیری از ابتلا به چربی خون

اکثر ما در ادوار مختلف زندگی بر اثر رعایت نکردن برخی مسائل و به دلیل پیروی از سبک زندگی نادرست، به عارضه و بیماری های مختلف مبتلا می شویم. یکی از بیماری های بسیار شایع و متداول در جهان، بیماری چربی خون می باشد. از آنجایی که تعداد افرادی که در طول زندگی خود به این بیماری مزمن مبتلا می شوند، بسیار زیاد است، لذا می بایست تمهیداتی برای پیشگیری از چربی خون اندیشیده شود. در ادامه این مطلب با آسان ترین روش های پیشگیری از چربی خونآشنا خواهید شد. 

چرا پیشگیری از چربی خون ضرورت دارد؟
اکثر ما در ادوار مختلف زندگی بر اثر رعایت نکردن برخی مسائل و به دلیل پیروی از سبک زندگی نادرست، به عارضه و بیماری های مختلف مبتلا می شویم. به دو دلیل پیشگیری از چربی خون ضرورت دارد. یکی از بیماری های بسیار شایع و متداول در جهان، بیماری چربی خون می باشد. به همین منظور تعداد افرادی که در سراسر جهان به این بیماری مبتلا می شوند، بسیار زیاد است. دلیل دوم این است که چربی خون خود به تنهایی می تواند عامل بروز بسیاری از بیماری های خطرناک دیگر من جمله بیماری های قلبی عروقی، بیماری های کبد و ... شود. به همین دلیل ضرورت دارد که همه ما برای کنترل و پیشگیری از این بیماری اقدامی عملی انجام دهیم. 

برای پیشگیری از چربی خون، ورزش کنید
ورزش کردن بهترین کاری است که می توانید برای پیشگیری از چربی خون بالا انجام دهید. پس پیشنهاد می کنیم همین حالا دست به کار شوید و برای شروع ورزش مناسب، اقدام عملی انجام دهید. شما می توانید در یک باشگاه ثبت نام کنید و یا حتی در طول روز حدود 30 دقیقه را به پیاده روی سریع اختصاص دهید.
انجام ورزش در طولانی مدت می تواند به حفظ سلامت بدن شما کمک کرده و از شما در برابر بسیاری از بیماری ها از جمله چربی خون بالا محافظت کند. از بی تحرکی و یکجا نشینی جدا خودداری کنید. مخصوصا اگر شغل شما به گونه ای است که مجبور هستید، ساعات زیادی را پشت میز بنشینید و تحرک کمی دارید، می توانید مدت زمان کمی را به پیاده روی اختصاص دهید. اگر سحرخیز باشید، ورزش صبحگاهی بهترین کاری است که می توانید انجام دهید. 

غذاهای پر چرب را از رژیم غذایی تان حذف کنید
غذاهای پرچرب و حاوی کلسترول بالا از جمله عوامل خطرساز برای ابتلا به بیماری های مختلف من جمله چربی خون بالا است. پس وقت آن رسیده است که برای پیشگیری از چربی خون هم اکنون برای این موضوع فکری کنید. شاید برایتان دشوار باشد که به یک بار رژیم خود را تغییر دهید. اما شما می توانید به مرور زمان از حجم غذاهای پر چرب خود کم کنید و به میزان غذاهای سالم بیفزایید.

برای مثال شما می توانید از روغن های سالمی همچون روغن کنجد، روغن بادام، زیتون یا کانولا برای طبخ غذاهای خود استفاده کنید. این نوع چربی ها معمولا کلسترول بد نداشته و نسبت به روغن های معمولی، سالم تر هستند. 

وزن تان را در محدوده نرمال نگه دارید
یکی از روش های پیشگیری از چربی خون بالا، کنترل وزن است. پس پرخوری را کنار بگذارید. اضافه وزن مشکلی است که امروزه اغلب افراد به آن دچار می شوند و افراد دارای اضافه وزن و چاق بسیار زیادند. شما برای داشتن تناسب اندام و وزن ایده آل می توانید با یک پزشک متخصص تغذیه مشورت و کنید و رژیم غذایی تان را تغییر دهید. کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل می تواند از شما در برابر دیگر بیماری ها از جمله بیماری های قلبی عروقی و فشار خون نیز محافظت کند. 

سیگار کشیدن ممنوع!
یکی از عوامل خطرساز برای ابتلا به اغلب بیماری ها از جمله چربی خون، سیگار کشیدن است. از این رو برای پیشگیری از چربی خون و دیگر بیماری های قلبی عروقی و ریوی بهتر است، مصرف سیگار را ترک کنید. البته بهتر است این کار را ناگهانی انجام ندهید.

آمارها نشان می دهد، ترک ناگهانی مصرف سیگار، نمی تواند چندان امیدبخش باشد. همچنین باید توجه داشته باشید که مصرف سیگار می تواند روی تولید کلسترول در بدن تاثیر بسزایی داشته باشد. از این رو توصیه می شود، هر چه سریع تر برای این مهم اقدامی عملی انجام دهید. 

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

درصورتی که این مطلب براتون جالب بود پیشنهاد میکنیم در سایت دکتر یو عضو بشید

https://druu.ir/signup

پادکست پزشکی | مدیکستو

"ازتون صادقانه میخوام که اگه فکر میکنی این مطلب به درد کسی میخوره آدرسشو کپی کنید و براش ارسال کنید زیاد وقتتو نمیگیره"

https://www.drlink.ir/blog/medical-podcast-medicasto-a-few-simple-steps-to-prevent-blood-fat

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*