روش های تبلیغاتی برای پزشکان

  دکتر لینک | روش های تبلیغاتی برای پزشکان

همانطور که می دانید امروزه مردم برای پیدا کردن جواب بسیاری از سوالات و مشکلات خود، یا خدمات موردنیاز خود در اینترنت به جستجو می پردازند. جستجو درباره علائم و نشانه های بیماریها، درمان بیماریها، جستجو پزشک یا مرکز درمانی برای مراجعه و ... نیز از جمله مسائلی است که افراد در اینترنت به دنبال آن می گردند. در مقاله امروز به موضوع روش های تبلیغات پزشکی و تبلیغات خدمات درمانی خواهیم پرداخت.

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که در این سال ها تبلیغات در فضای مجازی بطور فزاینده ای رشد داشته است و این نشان از تحولی اساسی در تبلیغات پزشکان، درمانگاهها، بیمارستان ها و مراکز درمانی در حوزه جذب بیمار دارد.

قبل از شروع فرآیند تبلیغات پزشکی

1-تعیین اهداف و استراتژی

در بحث تبلیغات پزشکی لازم است هدف از تبلیغات و استراتژی های لازم در جهت رسیدن به این اهداف تعیین شود. داشتن یک هدف شفاف و به تبع آن یک برنامه عالی برای رشد و توسعه مرکز درمانی سبب می شود تمامی اعضا در جهت دستیابی به این هدف تلاش کنند.

باید در عصر حاضر قبول کنیم که هر مرکز درمانی و یا یک مطب به نوعی یک کسب و کار است و مانند سایر کسب و کار ها نیاز به رشد و پیشرفت روز افزون دارد. پس لازم است در اولین گام برای رشد بیشتر یک برنامه و هدف گذاری خاصی تعیین شود و تمام کارکنان مرکز برای رسیدن به آن اهداف تلاش کنند .

حال می تواند این هدف جذب بیمار بیشتر به مطب باشد و یا افزایش کیفیت خدمات .

2-کیفیت خدمات، اصلی که نباید فراموش شود.

بیماری که به مطب یا مرکز درمانی شما مراجعه می کند انتظار دارد در قبال هزینه های پرداختی، خدمات با کیفیت و رضایت بخش دریافت کند. در نتیجه خدمات مرکز درمانی شما باید در بالاترین استاندارد قرار داشته باشد تا در زمره خدمات با کیفیت و رضایت بخش قرار گیرد.

دریافت خدمات با کیفیت درمانی در واقع مهمترین نیاز مراجعه کننده به مرکز درمانی می باشد و اگر شما از خدمات با کیفیتی برخوردار باشید، مهمترین اصل که برطرف کردن نیاز بیمار است را با کیفیت بالایی رسیدگی نموده اید. به همین دلیل توجه به مسائلی که منجر به تشخیص صحیح شود و پزشک را در امر طبابت یاری دهد، بسیار ضروری است.

3- اهمیت به فضای مجازی

امروزه فضای مجازی به این دلیل که از ضریب نفوذ بالایی در بین اقشار مختلف جامعه برخوردار است از سوی بسیاری از کسب و کارها برای امر تبلیغات مورد توجه قرار گرفته است، به همین دلیل بهتر است پزشکان و مراکز  خدمات درمانی نیز از پتانسیل موجود در فضای مجازی بهره برده و به فعالیت در آن بپردازند.

زمانی که پزشک در شبکه های اجتماعی حضور پیدا کند کاملا متوجه خواهد شد که با یک پتانسیل بزرگ رو به رو شده است که می تواند تا حد بسیار زیادی از آن جهت کسب در آمد بیشتر و جذب بیمار استفاده نماید .

روش های تبلیغات پزشکی

  • تبلیغ به وسیله ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغ به وسیله تبلیغات در گوگل
  • تبلغات در شبکه های اجتماعی
  • بازاریابی کارکنان مطب
  • تماس با بیمار

تبلیغات پزشکی بوسیله ایمیل مارکتینگ

اما وقتی از بازاریابی ایمیلی حرف می‌زنیم، منظورمان ارتباط بلندمدت و دوسویه با مشتریان بالقوه و بالفعل است. این ارتباط، با مجوز مشتری آغاز شده و با رضایت او ادامه پیدا می‌کند. ضمن این‌که پیام‌هایی هم که رد و بدل می‌شوند، فراتر از پیام‌های تبلیغاتی هستند.

هدف ما در ایمیل مار کتینگ ارسال یک پیام ثابت و مشخص به کمک ایمیل نیست. بلکه هدف ایجاد و تقویت یک رابطه ی عمیق با مخاطب، با استفاده از ایمیل و در نهایت جذب بیمار است.

تبلیغات در گوگل

اجازه دهید همه چیز را با یک مثال شروع کنم. فرض کنیم شما به تازگی یک سایت برای کلینیک یا مطب  خود راه‌‎اندازی کرده‌اید و می‌خواهید از طریق این سایت خود را معرفی کرده و در ضمن بیماران بتوانند نوبت خود را به صورت آنلاین رزرو کنند . همه‌چیز آماده است و اکنون فقط مانده جذب افرادی که در اینترنت به دنبال یافتن پزشکی با تخصص شما یا مرکز درمانی با خدمات شما هستند. پس نیاز به تبلیغ کردن دارید. اما هر تبلیغی برای شما سودآور نیست.

در درجۀ اول، تبلیغ شما باید هدفمند باشد. یعنی به کمک آن به مخاطب بالقوه خود دسترسی داشته باشید. در درجه دوم هم تبلیغ‌تان باید به صرفه باشد؛ یعنی به کمک آن بتوانید با کمترین هزینه، بیشترین جذب بیمار را داشته باشید. دقیقاً اینجاست که متوجه می‌شوید گوگل یک سرویس همه‌چیز تمام و فوق حرفه‌ای با نام گوگل ادز (گوگل ادوردز سابق) برای تبلیغات راه‌اندازی کرده که می‌تواند صدها و حتی هزاران بیمار برای شما بیاورد.

 به وسیله گوگل ادوردز به این صورت است که شما در قبال پولی که به شرکت گوگل پرداخت میکنید، گوگل شمارا در صفحه اول خود نمایش میدهد.

در این روش افرادی که به دنبال حرفه و کسب و کار شما هستند با جست و جو در گوگل شما را در نتایج اول میبینند. و مستقیم به وب سایت شما وارد میشود.

تبلیغات خدمات درمانی با شبکه های اجتماعی

فناوری هایی مانند شبکه های اجتماعی، فرصت جدیدی را برای تعاملات اجتماعی و بهداشتی است. علاوه بر این شبکه های اجتماعی با دسترسی به تعداد زیاد کاربر با نگرش ها و احساسات متفاوت رفتار مردم را در مقیاس بزرگ نشان می دهند.

بسیاری از مردم امروزه به صورت مفرط از شبکه های اجتماعی استفاده میکنند. قطعا استفاده از شکه های اجتماعی در تبلیغات میتواند بسیار موثر باشد به این جهت که همه  نوع افراد را در بر میگیرد و مخاطب های بیشتری در آن گنجانده است  و افراد وقت بیشتری برای تجزیه وتحلیل دارند.

از مزیت های فعالیت در شبکه های اجتماعی میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • معرفی و دیده شدن
  • افراد بیشتری شمارا خواهند شناخت
  • برند سازی
  • مراجعه کنندگان بیشتری به سراغتان می آیند (جذب بیمار)
  • فضایی برای صحبت بیماران راضی

بازاریابی کارکنان مطب

موفقیت هر تشکیلات، حاصل انتخاب مناسب افرادی است که برای کارهای مهم و کلیدی برگزیده می شوند. اهمیت نقش کلیدی منابع انسانی امروزه به حدی است که محققین اثر بخشی تمام تکنیک ها و تاکتیک ها را نهایتا به عامل انسانی نسبت می دهند زیرا معتقدند استفاده درست از منابع انسانی باعث کارآمدی و بهره وری سازمان می شود. مدیریت رفتار کارمندان و نحوه برخورد با بیماران از مهمترین دغدغه های مدیریت مراکز درمانی است.

کیفیت خدمات کلینیک شما تا حدودی به روش برخورد کارکنان شما با بیماران بستگی دارد. بنابراین لازم است که از این منظر روش مدیریت کارکنان خود را مورد ارزیابی قرار دهید و آن را بررسی کنید. آیا شما به نیازهای خاص کارکنان مرکز درمانی توجه می کند و به این ترتیب بر عملکرد شما تاثیر می گذارد.

آثار مدیریت صحیح کارکنان بی شمار است و فراتر از برخوردهای تعاملی با دیگران می باشد. کارکنان با انگیزه برخوردها و ارتباطات میان بیماران و مطب یا کلینیک را تسهیل می کنند. در واقع ارتباط تنگاتگی بین انگیزش کارکنان و جذب بیمار وجود دارد.

تماس با بیمار

یک روش کارامد و بسیار تاثیر گذار در حوزه تبلیغات پزشکی تجربه یک تجربه متفاوت برای بیماران است. پیگیری شرایط بیمار بعد از مراجعه به مطب می تواند یک روش بسیار متفاوت و موثر در جذب بیمار و پیدا کردن مراجعه کنندگان وفادار باشد . همانطور که می دانید در سایر کسب و کار ها پیگیری کردن مشتری بعد از خرید یک محصول و یا خدمات جزئی اصلی در بازاریابی می باشد ..

تماس با بیمار یکی از روش هاییست که بسیار تاثیر گذار است است  به نحوی که بی شک فرد به یک مراجعه بسنده نمی کند . به نحوی که کارکنان بعد از چند روز بابیمار  تماس گرفته و از میزان رضایت و حال آنها مطلع شوند و مشاوره های لازم بعد داده شود . این امر باعث ایجاد حس وفاداری در مراجعه کننده میشود و وی مراجعه کننده ثابت شما خواهد شد .

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان

مقالات مرتبط:

کاهش بیماران و جذب بیمار مسأله‌ی اساسی مراکز درمانی

آموزش نحوه برخورد با بیماران

چهار اصل استراتژی بازاریابی خدمات درمانی

5 نکته برای بازاریابی پزشکی در سال 2020

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*