افزایش درآمد در کلینیک روانشناسی

  دکتر لینک | افزایش درآمد در کلینیک روانشناسی

اگر بخوایم باهم روراست باشیم، هدف نهایی از ایجاد هر کسب‌وکاری افزایش درآمده و هر کسب‌وکار در هر سطح و اندازه‌ای برای افزایش فروش تلاش می‌کنه. اما در نهایت تنها تعداد کمی موفق میشن. پیشنهاد ما اینه که اول حرفه‌ای‌ترین روش‌های افزایش فروش و فروش بیشتر رو امتحان کنید. همون‌طور که همون اول گفتیم، اگه می‌خواید بیشتر بفروشید، نرم افزار باشگاه مشتریان دکتر لینک رو امتحان کنید. اما علاوه بر این روش، در ادامه ۱۸ روش قطعی دیگه به شما معرفی می‌کنیم که می‌تونید از طریق اون‌ها فروشتون رو بیشتر و بیشتر کنید.

۱. ارائه خدمات ویژه به مشتریان

هر از گاهی مراجعین رو غافلگیر کنید! تلاش کنید تجربه‌ای مثبت و موندگار در ذهن اون‌ها بسازید. با این کار، حس وفاداری رو در مراجعین خودتون تقویت می‌کنید؛ طوری که هم به ویزیت دوباره ترغیب میشن و هم به احتمال زیاد کلینیک شما رو به دیگران توصیه می‌کنن.

به‌عنوان مثال، می‌تونید در مناسبت‌های خاص مثل روز تولد یا سالگرد ازدواج برای مراجعین پیام تبریک ارسال کنید و به اون‌ها کد تخفیف اختصاصی هدیه بدید.

اگر تعداد مراجعین از یه حدی بیشتره، احتمالا انجام این کار به صورت دستی وقت زیادی ازتون می‌گیره. در عوض می‌تونید از پنل باشگاه مشتریان دکتر لینک استفاده کنید تا در روزهای خاص به صورت اتوماتیک برای مشتری‌هاتون پیام تبریک ارسال بشه.

ارائه خدمات ویژه به مشتریان با باشگاه مشتریان دکترلینک

۲. برقراری ارتباط با مشتری به صورت پیوسته

به این نکته توجه داشته باشید که مشتری‌های شما روزانه پیام‌های تبلیغاتی زیادی از کسب‌و‌کارهای مختلف دریافت می‌کنن؛ پس مهمه که به طور مداوم با اون‌ها در ارتباط باشین تا همیشه شمارو به عنوان اولین گزینه برای خرید تو ذهنشون داشته باشن.

ارسال پیام‌های خودکار مثل پیامک تشکر بعد از ثبت زمان مشاوره و اطلاع‌رسانی‌ها نمونه‌هایی از برقراری ارتباط موثر هستن.

می‌تونید از پنل پیامکی باشگاه مشتریان دکتر لینک برای ارسال پیام‌های خودکار، اطلاع رسانی جشنواره‌ها، ارسال فرم نظرسنجی، اطلاع رسانی موجودی محصولات و ارائه پیشنهادات ویژه استفاده کنید.

برقراری ارتباط با مشتری به صورت پیوسته

۳. استفاده هوشمند از نظرات مشتریان

احتمالا براتون سوال پیش بیاد که نظرات مراجعین چجوری می‌تونه به افزایش فروش شما کمک کنه. بذارید با یک مثال توضیح بدیم. فرض کنید شما با بررسی سفارشات می‌بینید که اکثر مشتریان شما عموما یک محصول خاص رو خریداری می‌کنن. از اونها نظرشون رو راجع به اون محصول خاص می‌پرسید و متوجه می‌شید چه ویژگی‌هایی از محصول باعث محبوبیت اون شده. چه اتفاقی میوفته؟ شما می‌تونید از این به بعد سراغ محصولات مشابهی برید که دقیقا همین ویژگی‌ها رو دارن و احتمالا برای مشتری‌های شما جذابتر هستن. دقیقا اینجوری می‌تونید با درنظرگرفتن نظر و سلیقه مشتری فروشتون رو تا حد خوبی افزایش بدید.

نکته:

با استفاده از باشگاه مشتریان دکتر لینک می‌تونید برای مشتریانتون فرم‌های نظرسنجی ارسال کنید. خبر خوب اینه که سوالات نظرسنجی از پیش تعیین شده نیستن و این امکان وجود داره که با توجه به نیاز کسب‌و‌کارتون سوال‌هارو تغییر بدید. حتی زمان ارسال پیامک‌های نظرسنجی و اینکه دقیقا به کدوم گروه از مشتریانتون ارسال بشه رو هم خودتون می‌تونید انتخاب کنید.

۴. استفاده از ترفندهای قیمت‌گذاری

اگه بخوایم خیلی ساده به موضوع قیمت‌گذاری نگاه کنیم، قیمت محصولات یا خدمات بر اساس هزینهٔ اولیه، قیمت رقبا و ارزش کلی محصول یا خدمات به دست میاد. اما شما می‌تونید با استفاده از همین موضوع و پیاده‌سازی ترفندهای قیمت‌گذاری، فروش بیشتری هم داشته باشید.

مثال:

به احتمال زیاد شما هم چندین بار با قیمت 99.900 هزار تومان به‌جای 100 هزار تومان (یا اعدادی با این شکل) روی محصولات مختلف مواجه شدید. مشتری‌های هم می‌دونن که این دو قیمت تفاوتی ندارن ولی تحقیقات نشون میده که تاثیر روانی اون باعث ترغیب افراد برای خرید میشه.

یکی دیگه از این ترفندها، تخفیف‌دهی روی قیمت محصولات هست. تخفیف دادن به افراد باعث تشویق اون‌ها به خرید از شما میشه. از طرف دیگه برای بازدهی بیشتر تخفیف‌دهی هم چندین راهکار وجود داره:

۱) ارائه تخفیف به مشتریانی که حداقل یک بار از شما خرید کردن

۲) ارائه کد تخفیف درصدی به جای مبلغی

۳) ارائه کد تخفیف با محدودیت زمانی

شما با نرم‌افزار باشگاه مشتریان دکتر لینک می‌تونید برای گروه‌های مختلفی از مشتریان خودتون کدتخفیف‌های مدت‌دار ارسال کنید.

با نرم‌افزار باشگاه مشتریان دکتر لینک می‌تونید برای گروه‌های مختلفی از مشتریان خودتون کدتخفیف‌های مدت‌دار ارسال کنید

۵. فروش بیشتر با تبلیغات حرفه‌ای

اولین ایده‌ای که برای فروش بیشتر به عنوان بهترین روش جذب مراجع روانشناسی حضوری حضوری و اینترنتی در کلینیک یا کسب‌وکارهای بزرگ‌تر، به ذهن هر شخصی می‌رسه، تبلیغاته. اما چه تبلیغی؟ کدوم تبلیغات موثرترن؟ کدوم برای کسب‌وکار شما سودآورن؟ تبلیغات حرفه‌ای هدفمند، خلاقانه و قانع‌کننده، بیانگر استراتژی کلی کسب‌وکار یا سازمان هستن. شما می‌تونید متناسب با بودجهٔ خودتون یکی از روش‌های تبلیغاتی آنلاین و آفلاین مختلف مثل کمپین‌های پیامکی، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات چاپی، چریکی، کلیکی و … رو برای اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت اجرا کنید.

۶. تبلیغات در اینستاگرام

اینستاگرام با نزدیک به 45 میلیون کاربر ایرانی، به نوعی محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران هست. با توجه به تعداد بالای کاربران ایرانی، تصور کنید اگر بیخیال تبلیغات در اینستاگرام بشید چه تعداد مخاطب و مشتری بالقوه رو از دست می‌دید!

برای تبلیغات و افزایش فروش در اینستاگرام بهتره با اینفلوئنسرها همکاری کنید. چرا اینو می‌گیم؟ چون اینفلوئنسرهای اینستاگرامی تاثیر زیادی بر روی مخاطبینشون دارن و می‌تونن فالوورهاشون رو به راحتی برای خرید از شما تشویق کنن.

نکته‌ای که اهمیت داره اینه که حتما با اینفلوئنسری همکاری کنید که در حوزه کسب‌وکار شما فعالیت می‌کنه. اینجوری میزان تاثیرگذاری تبلیغاتتون بیشتر میشه و دقیقا افرادی تبلیغ شمارو می‌بینن که مخاطب هدف شما هستن.

تبلیغات در اینستاگرام برای افزایش درآمد کلینیک روانشناسی

۷. فروش مکمل یا بیش فروشی به مشتریان

معمولا مشتری‌ها در اولین خرید و انتخاب، سخت‌گیرانه‌تر عمل می‌کنن. با نهایی شدن خرید و بعد از جلب اعتماد اون‌ها، کار برای فروش بیشتر، راحت‌تر میشه. شما می‌تونید محصولات مرتبط و مکمل دیگه‌ای به اون‌ها پیشنهاد بدید و به مشتریان فعلی‌ بیشتر بفروشید؛ بیش فروشی (upselling) و فروش مکمل (cross selling).

Cross-sell (یا فروش مکمل): یعنی ترغیب مشتری برای خرید بیشتر و خرید محصولات یا خدمات مکمل و مرتبط به خرید مشتری.

Upsell (یا بیش فروشی): یعنی ترغیب مشتری برای خرید محصولی گرانقیمت‌تر یا خدمات ویژه.

هم‌چنین می‌تونید محصولات مرتبط رو به‌صورت پکیج برای فروش بذارید که خرید جداگانهٔ اون‌ها گرون‌تر باشه. فقط توجه کنید که هرگز قبل از نهایی شدن تصمیم مشتری برای اولین خرید، کالاهای دیگری برای بیش‌فروشی پیشنهاد نکنید.

۸. افزایش فروش از طریق فروشگاه اینترنتی

اگر می‌خواید کسب‌وکارتون از بین نره و به دست فراموشی سپرده نشه، شما هم باید در فضای آنلاین و در دنیای اینترنت فعالیت کنید و تکنیک‌ها و راه‌های افزایش فروش اینترنتی رو یاد بگیرید. این روزها داشتن سایت و تلاش برای افزایش فروش اینترنتی از ضروریات هر کسب‌وکاره. دلیل اون هم واضحه! در حال حاضر اکثر افراد برای خرید هر محصول، پیدا کردن شرکت‌های مختلف یا حتی پیدا کردن جواب سوال‌هاشون، اول در گوگل جست‌وجو می‌کنن.

مثال:

بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو یا همون مبحث سئو هم در همین راستا به وجود اومد تا سایت‌های مختلف در نتایج گوگل جزو برترین‌ها باشن و از این طریق بتونن بیشتر بفروشند.

۹. افزایش فروش با شناخت کامل کسب‌وکار

یکی از ابتدایی‌ترین راه‌های افزایش فروش، شناخت دقیق کسب‌وکاره. شما باید از اول شروع کسب‌وکار، شناخت کاملی از تمام جوانب، محصول یا خدماتی که ارائه می‌کنید، بازار مورد نظر و مشتریان داشته باشید. اگه هم از اول اقدامی در این جهت انجام ندادید، هنوز هم دیر نیست!

شناخت دقیق محصول و خلق ارزش: در واقع در جواب سوال چگونه بیشتر بفروشیم؟ اول باید سوالی مطرح کرد؛ محصول یا خدمات شما چه ارزشی برای افراد ایجاد می‌کنه؟ در واقع شما قبل از هر چیزی باید به این فکر کنید که محصولات شما چه کمکی به مشتریان می‌کنن؟ چه ارزشی خلق می‌کنن؟ به‌جای فروش به خلق ارزش و حل مشکل مشتریان فکر کنید.

آشنایی با مشتریان و جامعه هدف: اصلی‌ترین راهکار افزایش فروش شناخت مشتریانه. نیازه تا شما جامعه مخاطب هدف یا مشتریان رو به‌صورت دقیق و جزئی مثل محدوده سنی، جنسیت، میزان درآمد، سطح تحصیلات و … شناسایی کنید.

۱۰. افزایش فروش با ایجاد مزیت رقابتی

یکی دیگه از راه‌های افزایش درآمد ایجاد یک یا چند مزیت رقابتی برای کسب‌وکارتون هست. شما باید به افراد بگید که چه برتری‌هایی نسبت به رقبا دارید و چرا به‌جای رقبا باید از شما خرید کنن؟ برای مثال تلگرام در هر بار آپدیت، قابلیت‌های کاربردی جدیدی ارائه میده که باعث شده نسبت به رقبا متفاوت بشه. شما هم از خلاقیت استفاده کنید، در مزیت رقابتی خودتون اولین باشید و کسب‌وکارتون رو از سایر کسب‌وکارها متمایز کنید.

نکته:

دقت کنید که فقط قیمت کمتر باعث ایجاد مزیت رقابتی و فروش بیشتر در مغازه یا فروشگاه اینترنتی شما نمیشه. اول مزیت‌های رقابتی کسب‌وکارهای حوزهٔ خودتون رو بررسی کنید.

چند مثال از مزیت رقابتی

۱) اپل: اپل به دلیل ساخت یک برند قوی با جامعه‌ای وفادار و طراحی خلاقانه و متمایز، نسبت به رقبا مزیت رقابتی داره.

۲) تلگرام: میشه گفت که مزیت رقابتی تلگرام، ارائهٔ آپدیت‌های کاربردی و ویژگی‌های متعدد برای کاربرانش هست.

۳) تسلا: مزیت رقابتی شرکت خودروهای لوکس و برقی تسلا، از بین بردن کلیشه‌ها و اولین بودن در تولیداته.

۱۱. افزایش فروش با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

یکی از متداول‌ترین و بهترین راه‌های افزایش فروش در فروشگاه‌های فیزیکی یا اینترنتی در عصر ارتباطات، استفاده از شبکه‌های اجتماعی یا سوشال مدیا (یعنی پرطرفدارترین نوع تبلیغات اینترنتی) محسوب میشه. شما برای افزایش فروش، نه تنها باید در این حوزه فعالیت کنید، بلکه باید حضوری پررنگ و تاثیرگذار داشته باشید و برای فروش بیشتر در اینستاگرام، تلگرام و … تلاش کنید.

راه‌های افزایش فروش از طریق شبکه‌های اجتماعی

تولید ویدیوهای خلاقانه و باکیفیت

اینفلوئنسر مارکتینگ

تولید محتوای آموزشی

تولید محتوای غیر تکراری

معرفی محصولات و خدمات

افزایش درآمد کلینیک با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

۱۲. نظرسنجی و بهبود کیفیت

داشتن مشتری‌هایی که در مورد خدمات و محصولات شما اظهار نظر می‌کنن، نعمتیه که باید قدر اون رو بدونید. گاهی حتی نقدها و پیشنهادهای ظاهرا ساده هم می‌تونن مسیر کسب‌وکار شما رو کاملا عوض کنن. مشتری‌ها رو تشویق کنید در وب‌سایت یا رسانه‌های اجتماعی نظرشون رو راجع‌به محصولات شما بگن.

حتی اگه هنوز فعالیت در فضای مجازی رو شروع نکردید، تلاش کنید گفتگوهای صمیمانه‌ای با مشتریان خودتون برقرار کنید و در این حین، نظر اون‌ها رو در مورد برنامه‌ها و کیفیت خدمات و محصولات‌تون بپرسید. صمیمیت با مشتری‌ها می‌تونه باعث افزایش فروش مغازه شما بشه.

۱۳. شبکه‌سازی

با مشارکت در رویدادهای مرتبط با کسب‌وکارتون، با مشتری‌های احتمالی و اهل فن ارتباط برقرار کنید. حضور موثر در نمایشگاه‌ها و همایش‌ها علاوه بر بحث برندینگ، به شبکه‌سازی کمک می‌کنه. با استفاده از هنر شبکه‌سازی می‌تونید کسب‌وکار خودتون رو بیش از پیش در معرض نمایش بذارید و فروش بیشتر محصولات و خدماتتون رو تضمین کنید.

بنابراین بهتره همیشه به ویژگی‌هایی فکر کنید که شرکت یا فروشگاه شما رو از رقیب‌هاتون متمایز می‌کنه. تاکید و سرمایه گذاری روی این تمایزها به افزایش فروش کسب‌وکار شما کمک می‌کنه.

با مشارکت در رویدادهای مرتبط با کسب‌وکارتون، با مشتری‌های احتمالی و اهل فن ارتباط برقرار کنید.

۱۴. گسترش طیف محصولات یا خدمات

برای جا نموندن از رقبا و رسیدن به جایگاه رهبری بازار، همواره باید فرصت‌های گسترش خدمات و محصولات خودتون رو بررسی کنید. در واقع اگه همین حالا در ذهنتون شرکت‌ها یا فروشگاه‌هایی رو که چند ساله مشتری اون‌ها هستید مرور کنید، متوجه تفاوت جایگاه امروز اون‌ها با روزی که کارشون رو شروع کردن می‌شید.

کسب‌وکارهایی همیشه در اوج می‌مونن که دنبال راهکارهای افزایش فروش هستن و اون‌ها رو اجرا می‌کنن. معرفی محصولات و خدمات جدید به مشتریان شما ثابت می‌کنه همیشه حرف‌های تازه‌ای برای گفتن دارید.

۱۵. همکاری با مشاغل مکمل

در هر زمینه‌ای که فعالیت داشته باشید، دست‌کم می‌تونید چند شغل رو پیدا کنید که شرایط همکاری بین شما و صاحبان اون مشاغل وجود داشته باشه.

به‌عنوان مثال اگه فروشندۀ لباس بچگانه هستید، می‌تونید همکاری‌های دوجانبه‌ای رو با اسباب‌بازی فروشی محلۀ خودتون شروع کنید. معرفی مشتری‌ به هم و دادن تخفیف به مشتری‌ها در صورت خرید از هر دو فروشگاه، از راهکارهایی هستن که به افزایش فروش هر دو کمک می‌کنه. حتی اگه اطراف فروشگاه خودتون مشاغل مرتبطی پیدا نمی‌کنید، داشتن روابط خوب و سازنده با صاحبان کسب‌وکارهای دیگه رو امتحان کنید.

۱۶. همراهی با مشتری تا لحظۀ تحویل سفارش

اگه افزایش فروش آنلاین واقعا برای شما مهمه، باید برنامه‌ای بلندمدت و صبورانه رو برای ایجاد اعتماد دنبال کنید. این مسئله به‌خصوص در ابتدای کار اهمیت زیادی داره؛ چون ثبت یک تجربۀ منفی می‌تونه مشتریان بالقوۀ فراوانی رو نسبت به کسب‌وکار شما بی‌اعتماد کنه. تلاش کنید از لحظۀ انتخاب تا ثبت سفارش و تحویل کالا همراه مشتری بمونید و خیالش رو بابت مطمئن بودن فروشگاه شما راحت کنید.

در این مورد، بسته‌بندی مناسب و جذاب محصولات هم می‌تونه مشتری‌ها رو به ضبط ویدیوی جعبه گشایی یا به اصطلاح آنباکسینگ و به اشتراک گذاشتن اون در شبکه‌های اجتماعی ترغیب کنه.

۱۷. تجزیه و تحلیل اعداد و ارقام

فرقی نمی‌کنه که صاحب مغازه باشید یا برنامه‌تون افزایش فروش سایت باشه، در هر صورت باید به‌طور منظم اطلاعات فروشتون رو بررسی کنید. تحلیل این آمار کمک می‌کنه نیازها و گرایش‌های مشتریان خودتون رو بهتر بشناسید تا روی محصولات پرطرفدار تمرکز بیشتری داشته باشید.

همهٔ این اطلاعات می‌تونن در تصمیم‌گیری شما در مورد افزایش یا توقف تولید یک محصول خاص تاثیر بذارن. بنابراین این ارزیابی‌ها رو به‌عنوان بخشی جدانشدنی از فعالیت‌تون قبول کنید و برای اون برنامه‌ریزی کنید.

۱۸. ارائۀ دقیق و جذاب اطلاعات

همیشه یادتون باشه؛ این حق مسلم مشتری‌هاست که در مورد محصولات یا خدماتی که از شما دریافت می‌کنن، اطلاعات درست و کافی داشته باشن. اکثر فروشگاه‌های معتبر اینترنتی برای محصولات مختلف، جدول مشخصات تنظیم می‌کنن یا خدماتشون رو به‌طور شفاف توضیح میدن. این مسئله رو می‌تونید در مغازه یا شرکت خودتون هم رعایت کنید.

با تولید محتوای جذاب و کاربردی، رنگ و بویی تازه به محیط فروشگاه یا دفتر کارتون بدید. کاری کنید که مشتری‌ها موقع چشم چرخوندن در این فضاها، هم اطلاعات به‌دست بیارن و هم سرگرم بشن. قرار گرفتن مشتری در چنین موقعیتی می‌تونه باعث افزایش فروش محصولات یا خدمات شما بشه.

حرف آخرمون اینه که …

حرف آخرمون، همون حرفیه که اول زدیم! اگه می‌خواید طعم خوب فروش بیشتر رو بچشید، از یک نرم افزار باشگاه مشتریان یا همون نرم افزاری که ما بهش می‌گیم “نرم افزار افزایش فروش” کمک بگیرید.

این همه مطلب رو آماده کردیم تا شما دقیق و راحت بتونید یک کلینیک روانشناسی را مدیریت کنید آیا شما مدیر یا منشی یک کلینیک روانشناسی هستید؟ همین الان برای مشاهده دموی سیستم دکتر لینک با شماره های ۰۲۱۲۲۰۶۷۶۳۵ و ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۲۴ تماس بگیرید

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*