چطور پرسنل جدید احساس بهتری در کلینیک ما خواهند داشت؟

  دکتر لینک | چطور پرسنل جدید احساس بهتری در کلینیک ما خواهند داشت؟

وقتی نیروی جدیدی را برای کلینیک استخدام می‌کنید، هفته‌ها و ماه‌های اولی که در کلینیک مشغول به کار است، نقشی کلیدی در موفقیت طولانی‌مدت او دارد. به همین دلیل است که فرایند آنبوردینگ یا جا انداختن نیروی جدید در محیط کار، بسیار اهمیت دارد. برای اینکه نیروی جدید استخدام شده، احساس بهتری در کلینیک داشته باشد، باید چه کرد؟

۱. شناخت بهتر پرسنل

برای اینکه کاری کنید که نیروی جدید احساس بهتری در محیط کاری جدیدش داشته باشد، باید در مورد آنها پرس و جو کنید تا آنها را بهتر بشناسید. برای این کار، با خودشان وارد گفت‌وگوی صمیمی شوید. این روش برای برقراری روابط محکم و صمیمانه با همکاران، بسیار مهم است، به خصوص اگر تازه به پرسنل شما پیوسته باشند. بدون اینکه سوال‌های شخصی و بی‌ربط بپرسید یا فضولی کنید، سعی کنید علایق آنها را بپرسید تا بفهمید که چه وجه شباهت‌هایی با هم دارید.

۲. نیروی جدید را با سایر پرسنل کلینیک آشنا کنید.

در یک کلینیک، مدیریت کلینیک  یا مسئول منابع انسانی وظیفه دارد که رابطه‌ بین نیروی جدید و سایر پرسنل کلینیک را تسهیل کند. رابطه گروهی عالی، فرهنگ یک مجموعه درمانی را تشکیل می‌دهد. هیچ روشی بهتر از این نیست که شخصا، نیروی جدید را با سایر پرسنل کلینیک آشنا کنید. جلسات خصوصی و گروهی بگذارید و نیروی جدید را به پرسنل‌های قدیمی و پرسنل قدیمی را به عضو جدید کلینیک معرفی کنید. همچنین بهتر است که نیروی جدید با ابزارهایی که قرار است کار کند، آشنا شود تا سیستم‌های جدیدی که با آنها سر و کار دارد، بهتر بشناسد.

۳. نقاط قوت آنها را تحسین کنید.

هر زمانی که لازم است، به نیروی کار خود اعتبار دهید. اعتبار دادن به آنها، قدردانستن نقاط قوت آنها و تاکید بر توانایی آنها باعث می‌شود که احساس خوبی از حضور در کلینیک شما داشته باشند. تحسین کردن نقاط قوت نه تنها باعث می‌شود که در بدو ورود احساس خوبی داشته باشند، بلکه فضایی مثبت و امیدبخش برای همه ایجاد می‌کند. این کار دو جنبه مثبت در پرسنل کلینیک ایجاد می‌کند؛ یکی ایجاد رقابت مثبت درونی برای بهتر کردن ویژگی‌ها و دیگری ایجاد زمینه برای استانداردهای جدید.

۴. دستورالعمل‌های دوستانه در مورد کلینیک ارائه کنید.

نیروی جدیدی را فرض کنید که در بدو ورود با یک کتاب راهنمای بزرگ پر از دستورات، سیاست‌های کلینیک و قوانین ریز و درشت مواجه می‌شود. با یک تغییر کوچک می‌توانید حس بهتری به کارمند جدید بدهید. برای او دستورالعمل و کتاب راهنمایی دوستانه تهیه کنید. این راهنما باید شامل خلاصه‌ای از سوابق مرکز درمانی، بیماران کلینیک یا مطب شما، افرادی که باید بشناسد، نحوه مدیریت و فرهنگ سازمانی باشد ولی با زبانی دوستانه‌تر و ساده‌تر. کارمند جدید نباید هفته‌ها وقت خود را صرف یاد گرفتن قوانین و سیاست‌های مدیریتی یک مجموعه جدید کند.

۵. از آنها در مورد کار پرس‌وجو کنید.

حتی اگر یک پیام کوتاه باشد مثل این: کارها چطور پیش میره؟

پرس‌وجوهای کوچک حتی در همین اندازه، تغییرات بزرگی در نحوه تعامل نیروی جدید با سایر پرسنل کلینیک ایجاد می‌کند. در بدو ورود یک عضو جدید، سعی کنید از او گاهی در مورد شرایط بپرسید. سوال کنید که آیا مشکلی دارد یا نه. به آنها نشان دهید که سوالات و مشکلات‌شان برایتان اهمیت دارد و پیگیر آن هستید.

۶. محل کار آنها را از قبل آماده کنید.

برای همکار جدیدتان محل کاری در نظر بگیرید و آن را از قبل، با هر وسیله‌ای که نیاز دارد تجهیز کنید. آن را آماده کنید و حتی برای تهیه وسایل مورد نیاز می‌توانید با خود او مشورت کنید. در اختیار داشتن یک جای منحصربه‌فرد که قبلا برای آماده کردن آن وقت گذاشته شده، به کارمند جدید حس خوبی می‌دهد و خودش را جزیی از از محیط کار جدیدش می‌بیند.

۷. برای همه‌چیز، دستورالعمل‌های دقیق با جزییات تهیه کنید حتی اگر بدیهی به نظر می‌رسد.

هر آنچه که همکار جدید برای جا افتادن در محیط جدید لازم دارد به او یاد بدهید. این مورد حتی می‌تواند در مورد بدیهی‌ترین مسائل مثلا یاد دادن مکان استراحت و... باشد. برای آنها دستورالعمل‌هایی تهیه کنید که کاملا واضح و دقیق باشد. فرهنگ مرکز درمانی شما ممکن است با محل کار قبلی او متفاوت باشد بنابراین هر چیزی که در مورد کلینیک شما باید بداند، در اختیارش بگذارید.

۸. گفت‌وگوی رو در رو با پرسنل جدید کلینیک داشته باشید.

شما به عنوان مدیریت کلینیک  یا به عنوان یکی از پرسنل کلینیک، باید رابطه رودررو با همکار جدید داشته باشید. هر چقدر بیشتر در هفته‌های اول برای برقراری ارتباط رودررو وقت بگذارید، نتیجه بهتری می‌گیرید. با این کار، همکار جدید متوجه می‌شود که واقعا بخشی از یک مرکز درمانی و از پرسنل مهم کلینیک است. کم کم با همه همکاران آشنا می‌شود. دیگر حس جدا بودن یا نیروی آزمایشی بودن را نخواهد داشت. لازم به گفتن نیست که ایجاد حس خوب در همکاران، باعث افزایش بهره‌وری آنها می‌شود.

۹. از آنها بازخورد بخواهید.

پرسنل جدید معمولا با ایده‌ها و تفکرات جدید، پا به کلینیک شما می‌گذارند. بعد از یک هفته که از آغاز کارشان گذشت، از آنها در مورد نظراتشان بپرسید. از کدام قسمت کار و محیط کار لذت می‌برند؟ فکر می‌کنند کدام بخش نیاز به بهبود دارد؟ بازخورد گرفتن از فردی که با نگاه جدیدی به اوضاع اطراف می‌نگرد، می‌تواند اطلاعات جالب و جدیدی در مورد محیط کلینیک به شما بدهد. دیگر مزیت بازخورد گرفتن، این است که همکار جدید احساس راحتی می‌کند و می‌داند که نظراتش برای دیگران، بااهمیت است.

۱۰. وظایف مشترک برای پرسنل جدید و یکی از پرسنل قدیمی کلینیک تعیین کنید.

افراد در محیط جدید احساس بهتری پیدا می‌کنند اگر با فرد دیگری بلافاصله وارد همکاری و تعامل شوند. برای اینکه عضو جدید کلینیک شما حس بهتری داشته باشد، با یکی از پرسنل قدیمی‌تر یک وظیفه مشترک برای او در نظر بگیرید. با این روش، آنها فرصتی برای برقراری ارتباط در محیط کار پیدا می‌کنند. با یکی از پرسنل کلینیک احساس نزدیکی و صمیمیمت می‌کنند و خودشان را واقعا به عنوان عضوی از یک کلینیک می‌شناسند. با همکاری و مشورت یک فرد آشنا به محیط، وارد کار می‌شوند.

۱۱. کمک کنید که با محیط کلینیک آشنا شوند.

اگر همکار جدید شما از شهر دیگری آمده و علاوه بر نیروی کار جدید، همشهری جدیدتان هم محسوب می‌شود، کمک کنید تا زودتر با محیط بیرون از محل کار هم ارتباط برقرار کند و با آن آشنا شود. می‌توانید بهترین رستوران‌ها یا مراکز تفریحی شهر را معرفی کنید و او را راهنمایی کنید تا خدمات مورد نیازش را از کجا پیدا کند. خوشحال و راحت بودن در خارج از محیط کار، نقش مهمی در افزایش تمرکز و بهره‌روی نیروها در محیط کار دارد.

۱۲. نگرش مثبت به پرسنل جدید داشته باشید.

داشتن نگرش مثبت ناخودآگاه روی رفتار شما با همکار جدید تاثیر می‌گذارد. باعث می‌شود که برای حمایت از عضو جدید کلینیک، آماده باشید. برای بسیاری از افراد، وارد شدن به محیط جدید و غریبه، تجربه‌ی سختی است ولی اگر احساس کنند که در محیط جدید، پشتیبان و دوستانی دارند، به راحتی با ابتدای این مسیر سخت، کنار می‌آیند.

۱۳. راه ارتباطی را باز بگذارید.

اگر مدیریت کلینیک یا مطب را برعهده دارید، برای پرسنل جدید خود همیشه راهی برای برقراری ارتباط بگذارید. به آنها اطلاع دهید که در دفترتان همیشه به روی آنها باز است و آماده شنیدن حرف‌ها، نظرات و پیشنهادات آنها هستید. حتی انتقادات آنها را بشنوید و همیشه فرصتی برای صحبت کردن با آنها داشته باشید.

آشنا شدن نیروی کار با محیط جدید، با توجه به ویژگی‌های فردی همکار جدید، می‌تواند فرایندی سخت باشد ولی اگر به خوبی پیش برود، نیروی جدید به راحتی با محیط کار خود تطابق پیدا می‌کند. تطابق با محیط، تاثیر مستقیمی روی عملکرد او دارد. داشتن احساس خوب در بدو ورود به محیط کاری جدید، بهره‌وری کارکنان را افزایش می‌دهد و به موفقیت بیشتر کلینیک منجر می‌شود.

کپی برداری از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است.

امیدواریم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در مدیریت کلینیک  کمک کرده باشد. حتماً نظر خود را با ما درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام برای ما به اشتراک بگذارید.

اگر برای مدیریت کلینیک خود نیاز به مشاوره و راهنمایی دارین، می‌توونید با همکاران و مشاوران ما تماس بگیرین، تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

مقالات مرتبط:

چطور بر استرس پرسنل در محیط کلینیک غلبه کنیم؟

یک کلینیک دندانپزشکی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

اهمیت طرح کسب‌وکار برای مرکز درمانی

crm پزشکی

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*