چگونه یک کمپین درمانی بی نقص اجرا کنیم؟

  دکتر لینک | چگونه یک کمپین درمانی بی نقص اجرا کنیم؟

تعریف کمپین درمانی تبلیغاتی:

مجموعه ای از سری تبلیغات به هم مرتبط با یک ایده و هدف می باشد. کمپین درمانی تبلیغاتی برنامه ای است که از طریق چندین کانال رسانه ای پخش و انجام می شود. کمپین ممکن است که برروی یک موضوع خاص،  یک یا تعدادی برند یا خدمات تمرکز داشته باشد یا توسط تعدادی افراد در ناحیه ای مشخص مدیریت شود. یک کمپین درمانی تبلیغاتی ممکن است از نظر زمانی چند روز یا هفته یا ماه نیز طول بکشد.

هدف هر کمپین درمانی تبلیغاتی می تواند متفاوت باشد. بعضی از این کمپین ها هدفشان در نهایت فروش خدمات مرکز درمانی است. بعضی دیگر، فقط پیام خاصی را دنبال می کنند و فقط هدفشان معرفی مرکز درمانی است، ولی نکته ای را باید بدانید این است که هدف اصلی هر کمپین درمانی تبلیغاتی ایجاد برندینگ می باشد.

اهداف یک کمپین درمانی تبلیغاتی چیست؟

  • مطلع کردن افراد در خصوص خدمات مرکز درمانی
  • متقاعد کردن آن ها برای مراجعه به مرکز
  • در دسترس قرار دادن خدمات برای کاربران

فرآیند ایجاد کمپین درمانی تبلیغاتی چگونه است؟

تحقیق: نخستین قدم، انجام تحقیقات بازار و میدانی برای خدماتی است که قصد تبلیغ و معرفی آن را دارید. شما باید نیاز به بازار آن خدمت، رقبا و غیره را مورد بررسی قرار دهید.

شناسایی کاربران اصلی: شما باید بدانید که چه افرادی به خدمات شما نیاز دارند و تمامی ویژگی های آن ها را مورد بررسی قرار دهید.

تعیین بودجه: تعیین بودجه تبلیغاتی به عوامل مختلفی مانند تبلیغ در رسانه، روزنامه ها، اینترنت و غیره بستگی دارد. تعیین میزان بودجه نقش مهمی در پیشرفت کمپین درمانی تبلیغاتی شما خواهد داشت.

تعیین یک تم مناسب: تم های که در طراحی کمپین استفاده می شود شامل رنگ ها، گرافیک، موزیک و صدا، زبان و دیگر المان هایی که در طراحی آن به کار می رود و با استفاده از این المان ها باید یک تم مناسبی را ایجاد کنید. در نظر داشتید که تم انتخابی باید متناسب با تمامی تبلیغات قبلی شما و در راستای هدف اصلی مرکز درمانی باشد.

انتخاب رسانه: رسانه ای باید انتخاب شود که کاربران اصلی کمپین شما بیشتر از همه در آن حضور دارند یا استفاده می کنند.

برنامه ریزی تبلیغاتی: برنامه ریزی باید به درستی انجام شود تا زمان های دقیق تبلیغ که در آن کاربران بیشتر از همه وقت حضور دارند بتوانند آن ها را مشاهده کنند.

اجرای کمپین: در مرحله آخر و با توجه به اطلاعاتی که از مراحل قبلی بدست آورده اید، باید کمپین درمانی تبلیغاتی خود را اجرا کنید تا بتوانید بازخورد مناسب و پیش بینی شده را بدست بیاورید.

اما بهتر است قبل از اجرای و پیاده سازی یک کمپین درمانی تبلیغاتی، نکاتی را برای راه اندازی کمپین موثرتر بدانید.

1.بازار مخاطب خود را جدی بگیرید و بشناسید

همانطور که در بالا بیان شد، یکی از اولین مراحل طراحی کمپین تبلیغاتی، تعیین بازار هدف است. شما باید مشخص کنید که به دنبال چه نوع مشتریانی هستید و بسته به آن ها از چه نوع زبان و ادبیاتی باید استفاده کنید. هدف کمپین این نیست که بتواند تمامی افراد را جذب کند، بلکه هدف آن جذب افرادی است که باعث سوددهی شوند و خدمات مناسب آن ها می باشد.

2.استفاده از عکس

عکس از مهمترین علائم برای جذب کاربران است. عکس ها می توانند نقش مهمی را در تبلیغات و گسترش کسب وکار شما ایفا کنند. اگر دقت کنید، بسیاری از شرکت ها برای هر نوع محصول یا تبلیغات خود از یک بسته بندی وطرح خاص استفاده می کنند. ویژگی که این طرح باید داشته باشه این است که لوگو مرکز درمانی در آن قرار گرفته باشد، از عکس های ساده استفاده شود و همچنین کاربران به راحتی با دیدن آن متوجه نوع خدمات یا مفهوم تبلیغاتی شوند.

3.خسیس نباشید

بارها بیان شده است که تبلیغات پرداخت هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است، البته اگر به درستی و براساس اصول آن انجام شود. یک کمپین درمانی تبلیغاتی موفق نه تنها می تواند باعث صرفه جویی هزینه های شما شود، بلکه باعث درآمد زایی و فروش بیشتر محصولات و خدمات نیز می شود. برای همین اگر اصول راه اندازی کمپین را به درستی اجرا نمایید، لازم نیست که نگران هزینه کردن باشید.

4.شناسایی مکان درست تبلیغات

مجله، روزنامه و حتی برنامه های تلویزیونی شاید از نظر شما برای تبلیغات خیلی خوب باشد ولی ممکن از نظر مخاطبان مناسب نباشد. تعیین مکان درست تبلیغات خیلی مهم است. یکی از مواردی که در شناسایی کاربران باید به آن ها دقت کنید، این است که آن ها در طول روز بیشتر از چه رسانه ای برای دریافت اخبار و اطلاعات روزمره استفاده می کنند و سپس سعی کنید با یک برنامه زمانی مناسب در این شبکه ها تبلیغ کنید.

5.اجازه ندهید بودجه شما کمپین تبلیغاتی را مدیریت کند

اگر درآمد مشخصی داشته باشید، بسته به آن می توانید بودجه مناسبی را تخصیص دهید ولی اگر درآمد شما بسته به فصل تغییر می کند و دچار افزایش و کاهش می شود، باید بودجه خود را به درستی کنترل کنید. متاسفانه بعضی از افراد در هنگام افت فروش با افزایش هزینه در تبلیغات سعی در رشد فروش خود دارند در صورتی که شاید ندانند آن فصل بدترین فصل فروش برای همه افراد است و اجرای کمپین تبلیغاتی برای مطب در آن موقع مناسب نباشد.

6.تنوع ایجاد کنید و بر دامنه فعالیت خود بیفزایید

یک مثالی وجود دارد که بیان میکند ” هیچگاه تمامی تخم مرغ ها را در یک سبد قرار ندهید” هرکسی که قصد دارد در حوزه بازاریابی اینترنتی فعالیت کند، باید با مفهوم این مثل آشنا باشد. نباید تمام  بودجه و تلاش خود را صرف یک کانال تبلیغاتی یا یک خدمت کنید. همه ایده های ناب را برای یک کمپین تبلیغاتی به کار نبرید و سعی کنید در هر کمپین، ایده و رسانه های  مختلفی را به کار ببرید.

7.همه چیز را به هر کسی ندهید

تمامی محصولات و خدمات برای همه مناسب نیستند حتی اگر آن شخص در حوزه دامنه بازار کمپین تبلیغاتی شما باشد. در کمپین درمانی تبلیغاتی باید به دنبال راه و روشی باشید که بتوانید اکثر بازارهای هدف را تحت پوشش قرار  دهید. البته این مساله برای مراکز درمانی بزرگ بیشتر بازخورد دارد و مراکز درمانی کوچک اگر قصد تبلیغ در تمامی بازارها را داشته باشند، این مساله به قیمت نابودی آن ها تمام خواهد شد. در یک بازار و کمپین تبلیغاتی سعی نکنید که تمامی خدمات و محصولات خود را به کاربران عرضه کنید بلکه آن ها را ارائه دهید که واقعا بتواند کاربران را به سمت خود جذب کند.

8.قبل از اجرا تبلیغات خود را مورد آزمایش قرار دهید

قبل از اجرا باید کمپین تبلیغاتی خود را مورد آزمایش قرار دهید. بهتر است که از تعدادی افراد دعوت کنید که تا در یک جمع خصوصی نظاره گر کمپین تبلیغاتی شما باشند. افرادی که دعوت می کنید بهتر است افراد عادی باشند و جز مخاطبان اصلی کمپین باشند. بررسی که آیا توانسته اید نظر آن ها با این نوع تبلیغ جذب کنید یا نه؟ بهتر است بعد از اتمام تبلیغ، به آن ها یک پرسشنامه ده سوالی بدهید و تقاضا کنید که آن را با دقت پرنمایند و اگر نظر خاصی داشتند در انتها بنویسند.

9.مزایای رقبای خود را بررسی کنید

یکی از مهمترین نکات کلیدی در هر تبلیغ، بررسی کمپین درمانی تبلیغاتی رقیب ها می باشد. مزایای و ضعف ها، مکان تبلیغ، زمان تبلیغ و غیره را مورد بررسی قرار دهید.

10.کمپین تبلیغاتی را خود کنترل و نظاره کنید

در هنگام اجرا و بعد از اجرا باید میزان مراجعین خود را بررسی کنید. آیا کمپین تبلیغاتی شما به برندسازی مطب تان کمک کرده است یا خیر؟ در واقع باید تعیین کنید که کدام عنصر و المان بیشترین تاثیر را در جذب مراجعین داشته است.

شما عزیزان میتوانید جهت اجرای کمپین درمانی خود از تکنولوژی دکتر لینک کمک بگیرید. تکنولوژی دکتر لینک جهت برنامه ریزی کمپین ها و اجرای آنها در خدمت شما است. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در تماس باشید.

مقالات مرتبط :

راه های افزایش فالوئر در شبکه های اجتماعی مختص پزشکان

راهکارهای تبلیغاتی برای پزشکان تازه کار

تبلیغات آفلاین در مطب: طراحی کاتالوگ

راهکارهایی برای جذب بیماران جدید از طریق تبلیغات اینترنتی

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*