چگونگی جایگاه سازی برای پزشکان

  دکتر لینک | چگونگی جایگاه سازی برای پزشکان

وقتی مردم می‌خواهند محصولی بخرند و یا خدماتی را از شرکت و یا فردی دریافت کنند با انتخاب‌های زیادی رو به رو هستند. شاید با ده‌ها و یا صدها انتخاب روبرو باشند. اما معمولاً ۳ الی ۴ گزینه‌ای که در صدر جدول ذهنی‌شان است را بررسی می‌کنند و از بین این ۳ یا ۴ گزینه، انتخاب خود را انجام می‌دهند. به دلیل این که مغز انسان تمایل زیادی به ساده‌سازی دارد و حوصله اینکه برای انتخاب خود تعداد زیادی گزینه را بررسی کند ندارد. جایگاه سازی یعنی هنر قرار دادن نام و یا خدمات شما در ۳ الی ۴ گزینه اول ذهنی مردم.

\r\n\r\n

جایگاه سازی برای پزشکان بسیار حائز اهمیت است. فرض کنید شخصی می‌خواهد به پزشک گوش و حلق و بینی مراجعه کند و در شهر او ۲۰ پزشک گوش حلق و بینی هستند. هیچ کس حوصله ندارد ۲۰ پزشک را بررسی کند و یکی را انتخاب کند. معمولاً مردم چند گزینه محدود در ذهن خود در نظر می‌گیرند و یکی را انتخاب می‌کنند. بنابراین بسیار حائز اهمیت است که یک پزشک با استراتژی های مناسب خود را به عنوان یکی از گزینه‌های ذهنی اصلی مردم معرفی کند. حال سؤال اینجاست که چگونه می‌توان جایگاه سازی کرد؟!

\r\n\r\n

اولین روش‌ این است که بجای اینکه در همه‌ی زمینه‌ها فعالیت کنید حوزه کاری خود را تخصصی‌تر نمایید. برای درک بهتر این مطلب به مثال زیر توجه نمایید:

\r\n\r\n

فرض کنید می‌خواهید یک وب‌سایت برای خود داشته باشید. در ایران بیش از ۲۰۰ شرکت در این زمینه فعالیت می‌کنند. بنابراین شما حق انتخاب زیادی دارید. حال اگر ۱۹۵ شرکت به صورت کلی طراحی وب‌سایت کنند و ۵ شرکت بگویند که به صورت تخصصی تنها برای پزشکان طراحی وب‌سایت انجام می‌دهند، شما کدامیک را انتخاب می‌کنید؟ به احتمال زیاد یکی از این ۵ شرکت را. به دلیل اینکه فکر می‌کنید در زمینه کار شما، این شرکت‌ها تخصصی تر و حرفه‌ای تر هستند و حرف شما را بهتر می‌فهمند.

\r\n\r\n

بنابراین می‌توانید یک قسمت از تخصصتان را انتخاب کرده و به صورت متمرکز و حرفه‌ای روی آن کارکنید و تبلیغات گسترده‌ای برای آن انجام دهید. مثلاً یک جراح عمومی می‌تواند فقط روی بیماری‌ها و جراحی‌های چاقی کار کند. هر چقدر که در این کار متمرکز شود بسیار حرفه‌ای تر شده و مهارتش بالا می رود و پس از آن با یک تبلیغات خوب می‌تواند کاری کند که همه‌ی افراد دارای اضافه وزن شهر به او مراجعه کنند. اگر یک فرد چاق به هنگام انتخاب پزشک، ۵ جراح عمومی در ذهنش باشد اما بداند که یکی از این ۵ جراح به طور تخصصی فقط در زمینه چاقی کار می‌کند او را به بقیه پزشکان ترجیح می‌دهد.

\r\n\r\n

دومین روش برای جایگاه سازی این است که در استفاده از یک تکنیک جراحی خاص و یا یک تکنولوژی خاص پیش تاز باشید. یک ضرب‌المثل انگلیسی می‌گوید: The early bird,  catches the worm در حرفه پزشکی افرادی که پیشرو هستند موفقیت‌های بسیاری را کسب می‌کنند. اگر در استفاده از یک تکنیک جراحی شما پیشرو باشید جراحی‌هایی را قادر هستید انجام دهید که دیگران قادر به انجام آن نیستند و حتی اگر بعد از چندین سال دیگران نیز این تکنیک ها را یاد بگیرند باز شما به عنوان استاد در این زمینه شناخته می‌شوید که یک نوع جایگاه سازی خوب است و باعث می‌شود بیماران اعتماد بیشتری به شما داشته باشند.

\r\n\r\n

به عنوان مثال انجام جراحی‌های کم تهاجمی مثل جراحی لاپاراسکوپی، نفروسکوپی، هیستروسکوپی، آرتروسکوپی و غیره. افرادی که سال‌ها پیش در انجام این‌گونه جراحی‌ها پیشرو بودند در حال حاضر اساتیدی هستند که بسیاری از مردم ما‌ه‌ها صبر می‌کنند که توسط این اساتید جراحی و درمان شوند.

\r\n\r\n

سومین روش برای جایگاه سازی این است که ارائه خدماتتان در مطب طوری باشد که در ذهن بیماران بماند. اگر بیماران به هنگام مراجعه به مطب شما شرایطی متفاوت از مطب‌های دیگر ببینند یک جایگاه بسیار بالا از شما در ذهنشان قرار می‌دهند. پیروی از اصول کمک بسیاری در زمینه ایجاد یک تصویر خوب در ذهن بیماران خواهد نمود.

\r\n\r\n

خوشبختانه تکنولوژی دکتر لینک می تواند در جایگاه سازی سریع و مطمئن در تخصص شما به کمکتان بیاید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید. 

\r\n\r\n

 

\r\n\r\n

مقالات مرتبط : 

\r\n\r\n

انواع روش های قیمت گذاری در مطب

\r\n\r\n

چگونه به درخواست مساعده پرسنل مطب واکنش نشان دهیم؟

\r\n\r\n

مطب احتیاج به بهبود مستمر دارد یا مهندسی مجدد؟

\r\n\r\n

برای جذب بیمار به دنبال شرایط بیرونی هستید یا درونی؟

\r\n

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*