تاکتیک‌ های تشویقی در جذب بیمار / چگونه در ارائه تخفیف نوآوری به خرج دهیم؟

  دکتر لینک | تاکتیک‌ های تشویقی در جذب بیمار / چگونه در ارائه تخفیف نوآوری به خرج دهیم؟

برای مراکز درمانی کوچک یکی از روش های فروش بیشتر دادن تخفیف به بیماران است. اما یک مسئله ای وجود دارد، تا زمانی که یک سری کارها را از قبل انجام نداده باشید، تخفیف دادن ممکن است به مطب شما خسارت وارد کند.

چطور می شود مطمئن شد که تخفیف دادن به بیزنس و تجارت شما خسارت وارد نمی کند و موجب سود دهی است؟

می بایست هدف هایی داشته باشید و بدانید که از چه طرقی می توانید به مشتریان خودتان دست پیدا کنید. مهمتر از همه باید ابزاری برای سنجش اینکه شما به مشتریان هدف خود می رسید یا خیر را پیدا کنید. در پایین به شما خواهم گفت که چگونه تخفیف دهید، چگونه هدف های درست را پیاده سازی کنید و حتی چگونه موفقیت خود را در این زمینه اندازه گیری کنید.

معایب و مزایای تخفیف دادن

مزایا و معایب زیادی برای تخفیف دادن خدمات و کالاهای شما وجود دارد. اول از همه بگذارید ببینیم که آنها چه هستند تا بتوانیم برای آنها برنامه ای هم داشته باشیم

۱. مزایای استراتژی های تخفیف دادن

تخفیف دادن بر قیمت ها استراتژی است که باعث افزایش فروش شما می شود، بیماران جدید برای شما ایجاد می کند، و باعث بوجود آمدن مزایایی برای شما می گردد از قبیل: بیماران شما احساس خوبی نسبت به شما خواهند داشت.

بر اساس یکی از تحقیقات زمانی که شما تخفیف یا کوپنی را دریافت می کنید احساس خوشحالی و رضایت و آرامش دارید. در دراز مدت این مسئله می تواند باعث برجا گذاشتن اثر مثبتی بر ذهن بیمار شما و ایجاد تصویر خوبی از برند شما گردد. به مشتریان این امکان را می دهد که از میان رقبا محصول و یا خدمات شما را  انتخاب کند.

تخفیف دادن حتی باعث می شود که افراد خدمات شما را با دیگر پزشکان مقایسه نکنند.

خود این مسئله باعث می شود که شما را از بین رقبا انتخاب کنند و پای در مطب شما بگذارند.

۲. معایب تخفیف دادن

مسلما چند تا از معایب هم وجود دارند که تخفیف دادن را سخت و دشوار می کند.

  • تخفیف دادن ارزش محصول و یا خدمات شما را کم می کند. زمانی که بیماران از خدمات شما با تخفیف استفاده می کنند ممکن است به این مسئله فکر کنند که خدمات شما از کیفیت پایینی برخوردار است.

دریک تحقیقی به این نتیجه رسیدند: مشتریانی که قیمت کامل محصول را پرداخت کرده بودند راضی تر نیز بودند از افرادی که تخفیف گرفته بودند.

  • ریسک از دست دادن سود. این امکان هم وجود دارد که اصلا هیچ سودی از معامله ی خود نبرید. شاید تخفیفات شما بخاطر افرادی باشد که می خواستند بخرند ولی نخریدند. در این شرایط شما حتی فروش به مشتریانی که حاضر بودند پول کاملی را پرداخت کنند هم از دست می دهید..

بخاطر همین شرایط است که نیاز دارید بدانید که هدف شما از تخفیف دادن چیست؟

هدف خود را از تخفیف دادن مشخص کنید

قبل از هرگونه اقدامی برای تخفیف دادن استراتژی و هدف خود را مشخص کیند. هدف شما نوع تخفیف، بازار هدف، نحوی ارائه آن و برای چه بیمارانی ارائه شود را مشخص خواهد کرد.

در پایین چند هدف را مشخص کرده ایم:

۱. بدست آوردن بیماران جدید

در این مرحله شما شانس خود را برای بدست آوردن بیماران جدید امتحان می کنید. بیماران جدید این امکان را خواهند داشت که محصول و خدمات شما را با ریسک کمتری امتحان کنند. یادتان نرود که تخفیف شما باید مدت زمان محدودی داشته باشد تا آنها هم دلیلی برای استفاده از خدمات شما را داشته باشند.

۲. افزایش فروش

هدف شما فروش بیشتر خدمات به افراد بدون در نظر گرفتن اینکه چند بیمار این خدمت را دریافت می کنند، خواهد بود. در این نوع تخفیف هدف شما بیشتر روی تعداد فروش خدمات است تا تعداد افراد.

۳. ترغیب به مراجعه بیماران فعلی

در این نوع فروش بیشتر به دنبال این هستیم که بیماران فعلی خودمان را فعال کنیم تا دوباره به ما مراجعه کنند. این نوع تخفیف فقط به بیماران قبلی ما داده می شود.

۶ نوع استراتژی تخفیف برای بیزینس های کوچک

زمانی که هدف از تخفیف دادن را پیدا کرید نوبت به پیدا کردن نوع تخفیف می رسد که بهترین کارایی را برای شما خواهد داشت. در پایین به برخی از روشهای تخفیف دادن پرداخته ایم. یادتان نرود که در هر زمان شما محدود به انتخاب فقط یک نمونه از انواع تخفیف ها نیستید و می توانید چندین نوع تخفیف را همزمان با هم استفاده کنید.

۱. تخفیف چند خدمت با هم

در این نوع تخفیف بجای تخفیف دادن فقط به یک از خدمات، قیمت را برای خرید بسته ی از خدمات قرار می دهیم.

به عنوان مثال برای تخفیف در دندان پزشکی بجای تخفیف بر عصب کشی تخفیف را هنگامی اعمال می کنند که شما بسته ی عصب کشی و روکش دندان را با هم دریلفت کنید.

این نوع تخفیف مزایای خودش را دارد. خدمات بیشتری به فروش می رسد. خدمات محبوب و غیر محبوب را می توانید با هم بفروشید. بیماران با دیگر خدمات شما آشنا می شوند در ضمن برای ایجاد تخفیف های این چنینی باید دقیقا بدانید که چه خدمتی با چه خدمت دیگری باید در یک بسته بندی قرار بگیرد.

اگر خدماتی که در یک بسته قرار داده می شوند شبیه به هم نباشند بیمار به این نکته می رسد که پزشک دارد به نفع خود خدمات را به بیماران تحمیل می کند.

2. تخفیفات فصلی یا رویدادی

این نوع تخفیف ها در زمان ها و  برای رویدادهای خاصی اتفاق می افتند. به عنوان مثال تخفیف هایی که به خاطر سال جدید یا بازگشایی مدارس یا ولنتاین و دیگر مراسم و فصل ها بوجود می آید. در زمان تعطیلات یا فصل های خاص مردم بیشتر ذهن شان روی خریدهای با تخفیف است. اگر از این شرایط به نحو احسن استفاده کنید به نتایج خوبی دست پیدا خواهید کرد.

این نوع تخفیف ها هم معمولا برای جذب بیماران جدید است و نه برای سود زیاد. در این نوع تخفیف دادن ها شما افرادی را جذب می کنید که دنبال تخفیف گرفتن هستند و نه بیمارانی که برای شما ماندگار باشند. آنها همیشه منتظر فصل های خاص می مانند تا تخفیف زیادی از شما بگیرند.

 جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه جذب بیمار، ایجاد کمپین های تبلیغاتی و راه کارهای دیجیتال مارکتینگ با مشاوران دکتر لینک در تماس باشید.

مقالات مرتبط :

تاثیر شبکه های اجتماعی در جذب بیمار

تحریک حواس پنجگانه برای جذب بیمار

سه مرحله اساسی و ضروری برای جذب بیمار از اینستاگرام

افزایش كيفيت خدمات، بر اساس رويكرد مديريت ارتباط با بيمار

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*