چطور در بیماران حس خوب ایجاد کنیم؟

  دکتر لینک | چطور در بیماران حس خوب ایجاد کنیم؟

مهمترین مسئله که در خدمات درمانی و پزشکی برای جذب بیمار وجود دارد، ایجاد اعتماد و حس خوب برای مراجعه کنندگان و بیماران است. در حقیقت آنچه باعث موفقیت مطب یا کلینیک می شود، این است که مدیریت کلینیک بتواند برای بیماران خود حس خوب ایجاد کنید. رضایت بیماران مهم است چون خدمت رسانی به کسانی که از پرسنل و مدیریت کلینیک رضایت داشته باشند راحت‌تر است. آنها بدون هیچ هزینه ای برای شما تبلیغ ‌می‌کنند و مراجعانی مشتاق را به سوی شما می‌فرستند. چنین مراجعه کنندگان وفاداری باعث می‌شوند درآمدی پایدار داشته باشید و اگر احیانا خطایی در خدمت‌رسانی وجود داشت، مشکلات کمتری را با آنها تجربه می کنید و راحت تر با آن کنار می ‌آیند.

برای اینکه شما هم بتوانید این حس خوب را در بیماران خود ایجاد کنید سه راهکار را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

۱- سیستم داشته باشید.

باید یک یا چند نفر در مطب یا کلینیک شما باشند (بسته به محل کار شما این فرد می تواند منشی مطب ، یا یکی از پرسنل بخش و … باشد)، که وظیفه آنها پیگیری مواردی است که می تواند باعث رضایت یا عدم رضایت بیماران از شما می‌گردد.

در ایجاد یک سیستم شما بایستی تمام موارد احتمالی لازم و مشکلات احتمالی را در نظر بگیرید. مثلا کل فرآیندی که وقتی بیماربا مجموعه شما در ارتباط است باید طی کند، مشخص باشد. پذیرش و نوبت دهی و انجام درمان و موارد پس از درمان باید چگونه باشد؟ چه سیستم هایی ایجاد شود که بیمار احساس راحتی داشته باشد؟ حتی وجود یا عدم وجود یک دستگاه آب سرد کن یا وجود سرویس بهداشتی تمیز و حتی لزوم پذیرایی با نسکافه در محل مطب یا کلینیک شما).

مراحل درمان و بعد از درمان باید در نظر گرفته شود. حتی می توانید روالی را ایجاد کنید که یک نفر در مجموعه شما یک تا دو روز بعد از مراجعه بیمار و انجام خدمات درمانی با او تماس گرفته و از او احوالپرسی نماید و در عین حال دستورات پس از درمان را به او یاد آوری نماید.

برنامه ریزی کنید چه هدایایی میتوانید برای بیماران درنظر بگیرید که کیفیت بالایی داشته باشد و برای بیمارانتان مهیج باشند و به صورت هدایای تبلیغاتی و یا غیره به آنها ارائه کنید.

چطور بیماران ناراضی را مدیریت کنید. تعیین کنید چگونه باید وقتی یک بیمار به دنبال مراجعه به مطب، کلینیک یا بیمارستان شما به شدت ناراحت و شاکی شده است، پیش از آنکه شکایتی رخ دهد نارضایتی را رفع کنید.

نظرسنجی داشته باشید. به صورت های مختلف کتبی، اینترنتی، تلفنی یا هر صورتی که می توانید از بیماران نظرسنجی کنید و موارد قابل توجه و اولویت‌ها را تعیین کنید.

مشخص کنید در اولین مراجعه بیمار به مطب یا کلینیک شما چه اقداماتی را انجام دهید و گام‌های بعدی چیست؟ چگونه او را پیگیری کنید که هم شما را فراموش نکند و هم سطح رضایت او در بلند مدت را پیگیری کرده باشید.

۲- بدانید بیمارانتان چه می‌خواهند.

ببینید بیماران شما به چه چیزهایی نیاز دارند؟ سعی کنید از طریق نظرسنجی ها، صحبت حضوری، پرسشنامه های کتبی یا اینترنتی بفهمید تقاضای مهم آنها از شما چیست و چگونه رضایت آنها از شما و پرسنل شما حاصل می‌شود؟ حتی می‌توانید یکی از پرسنل شما یا حتی خود شما با برخی بیماران گفتگوهای رو در رو داشته باشید تا بفهمید بیماران شما موقعی که به مجموعه شما می آیند، چه چیزهایی رضایتشان را تامین می‌کند.

۳-کمتر قول بدهید و بیشتر عمل کنید.

بیماری که نزد شما میآید توقعاتی را در ذهن خود دارد که بعضی از آنها منطقی است و بعضی غیرمنطقی. اینکه چگونه به این انتظارات واکنش نشان می دهید کار بزرگی است که برای رضایت او انجام خواهید داد.

مهمترین راه موفقیت شما این است که “همیشه کمتر قول بدهیدو بیشتر اجرا کنید”. مثلاً اگر فکر می کنید برخی کارها دو هفته طول می‌کشد ولی برایتان امکان پذیر است، آن را در یک هفته انجام بدهید. یا کاری را با هزینه مشخصی به بیمارتان قول بدهید و بعد ۵۰ درصد کار بیشتری را با همان هزینه انجام دهید. هدیه یا پیگیری را که خارج از توقع او بوده برنامه ریزی کنید. همه اینها برای او یک تجربه فوق العاده و حس عالی را ایجاد می کند.

مدیریت ناب بیمار این است کمی کمتر از آنچه می دانید می توانید ارائه کنید، قول دهید و در نهایت بیشتر از آن که قولش را داده بودید ارائه دهید.  مثلا به بیماری که برای مراقبت های پوستی به شما مراجعه کرده پس از پایان دوره درمان یک کرم مناسب به صورت هدیه رایگان تقدیم کنید. این کار همیشه نتیجه عالی می دهد و مراجعه کنندگان را شیفته شما می کند.

آنقدر خدمات عالی به مراجعه کنندگان خود ارائه کنید که اگر به هر جای دیگری برای همان خدمت مراجعه کردند، رفتارها و خدمات دیگران را در مقایسه با آنچه شما به آنها ارائه کرده اید، توهین آمیز بدانند.

کپی برداری از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در جذب بیمار کمک کرده باشد. حتماً نظر خود را با ما درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام برای ما به اشتراک بگذارید.

اگر برای مدیریت کلینیک و جذب بیمار نیاز به راهنمایی دارید، می‌توونید با مشاوران ما در مجموعه دکتر لینک تماس بگیرین، تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان.

مقالات مرتبط:

اصول مشتری‌مداری برای کلینیک‌ها

چهار روش تعامل با بیماران در دوران کرونا

اهیمت سئو وب‌سایت پزشکی

کمپین ایمیل مارکتینگ برای پزشکان

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*