نحوه هشتگ گذاری (مختص پزشکان)

  دکتر لینک | نحوه هشتگ گذاری (مختص پزشکان)

امروزه باوجود تبلیغات و بیلبوردهای مختلف که هرروز با آنها مواجه می‌شویم کم پیش می آید که یکی از آنها را بدون هشتگ دیده باشیم. در حال حاضر این شبکه‌های اجتماعی هستند که میزبان تبلیغات ما شده‌اند. حالا این کسب‌وکارها هستند که هشتگ را برای مشتری‌ها ایجاد می‌کنند تا اطلاعات بیشتری در مورد کالاها و خدمات پیدا کنند.

هشتگ‌ها باعث افزایش ارتباط مخاطب و آگاهی از برند می‌شوند. وقتی شروع به ساختن هشتگ می‌کنید راه جدیدی را در اختیار بیمار برای برقراری ارتباط با محصول یا خدمات قرار می‌دهید و به کاربران اجازه می‌دهید راه بهتری برای ارتباط با موضوع هشتگ پیدا کنند. نمی‌توانید منکر قدرت هشتگ خوب برای مطب خود شوید.

چرا از باید از هشتگ استفاده کنیم؟

ساختن هشتگ، منافع زیادی دارد. هشتگ‌ها قدرت بیشتری برای برقراری ارتباط بهتر با بیمار دارند. هشتگ‌ها همین‌طور منابع خوبی برای بازاریابی هستند. بعضی هشتگ‌ها عملکرد فراخوان از سوی بیمار دارند که با کلیک روی آنها با مطب ارتباط برقرار می‌کنند. ساختن هشتگ و استفاده از آنها باعث می‌شود بیمار راه دیگری برای به یادآوردن شما پیدا کند.

چه زمانی از هشتگ‌ها استفاده کنیم؟

  • تبلیغ
  • رویداد
  • مسابقه
  • ارائه خدمات
  • فرصت‌های شغلی
  • هدف‌گذاری

همه این نمونه‌ها نیاز به ایجاد یک نوع مکالمه دارد. هشتگ های معروف و مخصوص یک مطب باید بیمار را ترغیب به ارتباط و بحث در مورد هشتگ کنند.

هشتگ ها چه مزایایی دارند؟

برای اینکه دیگران در مورد محصول یا خدمات شما بیشتر صحبت کنند باید منبعی برای این کار وجود داشته باشد. هشتگ‌ها نشان داده‌اند که برای این منظور خیلی مفید هستند.

  • برای پیدا شدن بهینه: هشتگ‌ منبع طبیعی دیگری برای پیدا شدن محتوای شماست. اگر از هشتگ‌هایی استفاده کنید که مربوط به تخصص شما باشد احتمال پیدا شدنتان بیشتر خواهد شد.
  • افزایش ترافیک: همان‌طور که در بالا اشاره شد هشتگ‌ها قابلیت شناسایی برند شما را بالاتر می‌برند. وقتی راحت‌تر پیدا شدید احتمال بیشتری دارد که از شبکه‌های اجتماعی ترافیک بگیرید. جستجوی هشتگ‌ها در فیس‌بوک ، توئیتر و اینستاگرام صورت می‌گیرد.
  • نمونه‌هایی از طرفداران برند شما: طرفداران یک برند منابع قابل‌اطمینانی هستند.هشتگ‌ها راه خیلی خوبی هستند تا طرفداران خود را به مشتری‌ها نشان بدهید.
  • بررسی تلاش‌های شما: با استفاده از ابزارهایی مثل: sproutsocial می‌توانید هشتگ‌ها را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید. تحلیل هشتگ‌ها به شما تصویری از پیام‌هایی می‌دهد که بیماران به آن واکنش مثبت نشان می‌دهند. داشتن داده‌های بیشتر باعث تمایز شما می‌شود.
  • اثر بین شبکه‌ای: یک ویژگی هشتگ‌ها این است که می‌توانید از آنها در شبکه‌های مختلف استفاده کنید. در این صورت می‌توانید تبلیغات بین شبکه‌ای داشته باشید.

هدف گذاری و شناخت شبکه های اجتماعی

ساختن هشتگ باید با توجه به هدف نهایی شما باشد چراکه داشتن هشتگ قابل‌ اندازه‌گیری برای بازاریابی ضروری است. این کار را قبل از ساختن هشتگ‌های جالب انجام دهید.

هشتگ‌ها قابلیت افزایش ترافیک و ارتباط مشتری را دارند. همه این‌ها باید جز عوامل ایجاد استراتژی بازگشت سرمایه در شبکه‌های اجتماعی باشد. بنابراین هدف از ساختن بهترین هشتگ باید با هدف برندتان در یک راستا باشد.

  • افزایش گفتگو در مورد مطب شما
  • قابلیت دیده شدن در شبکه‌های اجتماعی خاص
  • پیدا کردن هشتگ‌های مرتبط با شما
  • افزایش تعداد کلیک روی لینک‌ها
  • محاسبه میزان دسترسی مشتری‌ها
  • افزایش منشن‌ها
  • شناسایی ترندهای شبکه‌های اجتماعی
  • مشخص کردن شبکه اجتماعی

وقتی هدف را مشخص کردید باید شبکه اجتماعی هدف را مشخص کنید. فهرست هدف‌های بالا می‌تواند به یک شبکه اجتماعی خاص مرتبط باشد. بنابراین باید بدانید که هشتگ‌های خود را کجا قرار می‌دهید.

بسته به هدفتان، اهمیت نوع شبکه اجتماعی می‌تواند تغییر کند. اگر هشتگ‌های مرتبط با برند ایجاد می‌کنید که از مطب شما حمایت می‌کنند می‌توانید در هر شبکه اجتماعی از آنها استفاده کنید.

چگونه هشتگ بسازیم؟

حالا که شبکه اجتماعی و هدفتان را مشخص کردید زمان خلاق بودن رسیده است. البته  باید تعادلی بین خلاق بودن و عادی بودن پیدا کنید. هشتگ‌ها باید منحصربه‌فرد و مرتبط باکسب‌وکار باشند.

خلاق باشید

هشتگ را بدون دلیل ایجاد نکنید. هشتگ‌های موفق این ویژگی‌ها رادارند:

  • کوتاه هستند.
  • فراموش نمی‌شوند.
  • با برند شما مرتبط هستند.
  • مخصوص برند شما هستند.
  • روی یک پیام تمرکز دارند.
  • پیامی ساده دارند.

گاهی اوقات تیم‌های بازاریابی، هشتگ‌ها را بیش‌ازحد تحلیل می‌کنند. بهتر است پیام شما مستقیم باشد. اگر هشتگ‌ها پیچیده باشند، پیام آنها از دست می‌رود. خلاقیت همیشه خوب است اما خلاقیت زیادی هم مردم را سردرگم می‌کند.

مطمئن شوید پیام شما به مردم می‌رسد و با برندتان مرتبط است. نیازی به خلق هشتگی خیلی خاص ندارید. ممکن است مشتری را به خاطر هشتگی زیادی خنده‌دار یا هوشمند از دست بدهید.

عملگرا باشید

وقتی پیام شما عملگرا باشد احتمال زیادی دارد پاسخ بیشتری دریافت کنید. با برقراری تعادلی بین سادگی و هوشمندی، می‌توانید مردم را به عمل کردن وادار کنید.

۱. سوال بپرسید

۲. تحریک حس ضرورت

۳. بازی با احساسات

۴. نیاز به ارتباط

اگر مردم دست به عمل بزنند یعنی هشتگ شما جواب داده است. باید بتوانید احساسات را در شبکه های اجتماعی هدف قرار بدهید.

بررسی مجدد هشتگ‌ها

با اینکه شاهد اشتباهات زیادی از برندها در شبکه‌های اجتماعی هستیم اما این خطاها همچنان رخ می‌دهند. به همین دلیل باید آنها را دوباره بررسی کنید و قبل از قرار دادن، آنها را بررسی کنید.

اگر شک دارید بهتر است دوباره بررسی کنید. شکست در شبکه‌های اجتماعی به چهره برند ضربه می‌زند. قبل از ارائه هشتگ باید به این نکات توجه کنید:

همه شبکه‌ها را بررسی کنید: هشتگ خود را در همه شبکه‌های اجتماعی بررسی کنید. در این صورت متوجه می‌شوید چه محتوایی مرتبط با هشتگ شما تولید شدهاست.

مطمئن شوید دوگانگی در پیام وجود ندارد: شاید تیم بازاریابی فکر نکند که یک هشتگ معنای متفاوتی دارد اما دنبال کننده‌ها ممکن است طور دیگری فکر کنند.

از رویدادهای در جریان، مطلع باشید: همیشه به زمان ارائه هشتگ خود دقت کنید تا تداخلی با رویدادهای در جریان نداشته باشد.

همه چیز را دنبال کنید

برنامه‌ای دقیق برای توئیت‌ها، پست‌های اینستاگرام و فیسبوک حاوی هشتگ تهیه کنید. خلاصه بودن کلید موفقیت در استفاده از هشتگ‌ها است. از پست کردن مرتب هشتگ‌ها پرهیز کنید. هشتگ‌های زیادی می‌تواند باعث ناراحتی کاربران شود. هشتگ‌ها را در بازه زمانی خاص و به تعداد مشخص استفاده کنید. میزان اثر آنها را در بازه‌های ۳، ۶ و ۱۲ ماهه بررسی کنید.

نکات مهم برای انتخاب شبکه‌ی اجتماعی

هشتگ‌ گذاری در توئیتر

هشتگ‌ها در توئیتر شروع شدند. بنابراین می‌دانید که این فضا برای شناسایی، ایجاد ارتباط خیلی مهم است. استفاده از هشتگ‌ها در توئیتر برای رویدادهای مشخص خیلی مفید است. اگر از هشتگ‌های محبوب استفاده می‌کنید شانس بیشتری برای دیده شدن در توئیتر دارید.

استفاده از هشتگ‌ها در توئیتر نسبت به اینستاگرام این مزيت را دارد که می‌توانید به هشتگ‌ها لینک اختصاصی دهید. اینستاگرام فقط در قسمت بیو اجازه استفاده از لینک را می‌دهد. هر توئیت می‌تواند حاوی هشتگ و لینک باشد. این موضوع باعث ساده‌تر شدن هدایت مشتری به صفحات بازاریابی وب سایت می‌شود.

همچنین قابلیت جستجوی توئیتر کار را برای هشتگ‌های برند دار ساده‌تر می‌کند. این هشتگ‌ها مختص یک برند هستند و به‌راحتی نسبت به سایر توئیت‌ها قابل‌شناسایی هستند. به همین دلیل خیلی از برندها، کمپین‌های خود را در توئیتر شروع می‌کنند.

هشتگ‌ گذاری در اینستاگرام

یکی از محل‌هایی که نباید مثل: توئیتر، از هشتگ‌های تبلیغی استفاده کرد شبکه‌های اجتماعی تصویر محور هستند. بااینکه توئیتر هم از تصاویر و ویدئو پشتیبانی می‌کند اما کاربران بیشتر با محتوای تصویری اینستاگرام ارتباط برقرار می‌کنند. این بستر مناسب رقابت‌ها و سایر محتواهای تصویری است.

هشتگ‌های اینستاگرام مرتب جستجو می‌شوند بنابراین شانس پیدا شدن‌تان خیلی بالاست. البته هشتگ‌های اینستاگرام چند عملکرد بین شبکه‌ای ندارند. بااینکه مثل: فیس‌بوک و توئیتر می‌توانید در بیو خود لینک بگذارید اما این فضا را برای لینک‌های بازاریابی دیجیتال خود باید حفظ کنید.

مزیت دیگر اینستاگرام این است که می‌توانید برای هر پست، ۳۰ هشتگ به‌کار ببرید. مختصر بودن هشتگ‌ها خیلی مهم است. البته می‌توانید هشتگ‌ها را مخفی کنید. این کار جلوی تگ‌های اضافی را می‌گیرد.

هشتگ‌ گذاری در فیسبوک

هشتگ‌های فیس‌بوک منحصربه‌فرد هستنند. بااینکه به‌اندازه اینستاگرام و توئیترمحبوب نیستند اما مؤثرند. هشتگ‌ها در فیس‌بوک بر اساس محبوبیت و تاریخ دسته‌بندی‌ شده‌اند. می‌توانید بر اساس فردی که هشتگ را ایجاد کرده، تاریخ و مکان تگ آنها را دسته‌بندی کنید.

برخلاف هشتگ‌های اینستاگرام، در فیسبوک بهتر است از هشتگ‌های کمتری استفاده کنید. استفاده از 21 هشتگ نسبت به 53 هشتگ، باعث افزایش بیش از ۱۷۷ ارتباط از طرف کاربران می‌شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دیجیتال مارکتینگ پزشکی با مشاوران دکتر لینک در تماس باشید.

مقالات مرتبط:

راه های افزایش فالوئر در شبکه های اجتماعی مختص پزشکان

تاثیر شبکه های اجتماعی در جذب بیمار

تولید محتوای پزشکی

اشتباهات معمول بازاریابی در شبکه های اجتماعی

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*