چگونه یک نرم افزار مدیریت جامع برای مطب یا کلینیک خود تهیه کنیم؟

  دکتر لینک | چگونه یک نرم افزار مدیریت جامع برای مطب یا کلینیک خود تهیه کنیم؟

چگونه نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک مناسب با مطب و یا کلینیک خود را انتخاب کنیم ؟ آیا یک نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک رایگان پاسخگوی کار است و یا می بایست مبالغی را برای یک نرم افزار مدیریت مطب هزینه کنیم ؟

واقعیت این است که هیچ کدام از این موارد به صورت مطلق درست نیست .

یک نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک مناسب می بایست مطابق با نیازها و گستردگی فعالیت های مورد نیاز یک مطب و یا کلینیک باشد .

شما ممکن است برای یک نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک مبلغ بسیار زیادی هزینه کرده و یک سیستم جامع و یکپارچه تهیه کنید ولی از آنجائیکه  ممکن است این سیستم مطابق با روند کاری مطب و یا کلینیک شما نباشد می بایست زمان و هزینه زیادی راصرف آموزش کارکنان خود کنید و نهایتا مجبور شوید که رویه کاری خود را تغییر داده و با نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک مطابقت دهید و عملا بسیاری از بخش های نرم افزار هرگز برای شما کارایی نخواهد داشت.

ویا بر عکس ممکن است شما برای اینکه برای نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک هزینه زیادی پرداخت نکنید نرم افزار ارزانتر و یا حتی رایگانی را انتخاب کنید. در این حالت نیز زمان زیادی برای ورود اطلاعات و راه اندازی سیستم صرف می کنید و نهایتا نتیجه میگرید که می بایست نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک را تغییر دهید.

پس هیچگاه ملاک اصلی خرید یک نرم افزار  گران و یا ارزان بودن یک نرم افزار نیست. هر چند قیمت یکی از عوامل موثر در خرید نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک است و می باید با امکانات آن نرم افزار مطابقت داشته باشد.

در ادامه به روندی  که شما می توانید برای تهیه و خرید بهترین نرم افزار مدیریت جامع برای مطب و یا کلینیک خودتان  در نظر داشته باشید اشاره می کنیم :

نیاز سنجی

ابتدا نیازهای مطب و یا کلینیک خود را مشخص کنید . مواردی مانند اینکه چند سیستم قرار است از این نرم افزار استفاده کنند، آیا نیاز به استفاده اینترنتی از نرم افزار را دارید ؟ آیا این نرم افزار برای زمان هایی که دور از مطب و یا کلینیک هستید نیز مورد استفاده قرار میگیرد و ... .

اگر شما دارای یک کلینیک بزرگ که دارای  قسمت های مختلف مانند پزشک عمومی و متخصص، دندانپزشکی، داروخانه، مامایی، رادیولوژی، آزمایشگاه و …  می باشد هستید، بهتر است که از مسئول هر قسمت بخواهید که روند کاری و گزارشات مورد نیاز خود را تهیه کنند.

قدم بعدی این است که شما مشخص کنید روند فعالیت مطب و یا کلینیک شما چگونه است ؟ به عنوان مثال اگر شما قسمت حسابداری و انبار دارید آیا نیاز به ماژول حسابداری ، انبار و ….. به صورت مستقل دارید و آیا فعالیت شما براساس یک چرخه کنترل شده و یکپارجه در این نرم افزار ها ثبت می شود و یا تنها نیاز دارید که گزارش های بیماران و گردش حساب خود را داشته باشید .

توجه داشته باشید که پاسخ درست به این سوالات کمک شایانی در انتخاب نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک مناسب با کار شما خواهد کرد و همچنین از صرف هزینه زیاد و یا خرید نرم افزاری که پاسخگوی کار شما نیست جلوگیری می نماید .

بررسی نرم افزار های موجود در بازار

پس از اینکه نیازهای مطب و یا کلینیک به صورت کامل بررسی و طبقه بندی شد نوبت به انتخاب نرم افزار متناسب با این نیازها میرسد.

برای اینکار میتوانید از کمک مشاوران دکتر لینک که آشنایی کاملی با نرم افزارهای مدیریت مطب و کلینیک دارندبهره بگیرید و از آنها بخواهید که حتما چند نرم افزار را برای انتخاب نهایی به شما معرفی کنند.

همچنین میتوانید در اینترنت به جستجوی نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک مورد نظر خود بپردازید و امکانات نرم افزار های موجود در بازار را با نیازهای خود مطابقت دهید.

برای اینکار بهتر است که با شرکت های دارای سابقه در این زمینه تماس گرفته و نیازهای خود را مطرح کنید و در صورت مطابقت کلیات،درخواست جلسه حضوری برای بررسی دقیق خواسته ها نمایید.

استفاده آزمایشی و تست نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک قبل از خرید

پس از جمع بندی نهایی نیازهای مطب و یا کلینیک و  بررسی نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک بهترین گزینه ممکن استفاده آزمایشی از نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک مورد نظر می باشد (در صورت امکان)، بدین شکل که شما روند کاملی از چرخه فعالیت خود را در نرم افزار مورد نظر پیدا می کنید و نهایتا” با بررسی خروجی ها و گزارشات آن نرم افزار و گرفتن تأیید از مدیران و مسئولان هر واحد اقدام به خرید نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک می نمایید .

البته باید توجه داشت که برای دوره آزمایشی کار با نرم افزار نیازی به ورود تمام اطلاعات مجموعه نیست و فقط ورود اطلاعاتی  برای  مشخص نمودن مطابقت نرم افزار  مدیریت مطب و کلینیک با روند کاری مطب و یا کلینیک کافی است.

تکنولوژی دکتر لینک همواره سعی نموده بهترین امکانات را در اختیار پزشکان عزیز قرار دهد. شما عزیزان می توانید جهت آشنایی با ماژول های دکتر لینک از دمو نرم افزار به صورت آنلاین استفاده نمایید تا با قسمت های مختلف نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک ما بیشتر آشنا شوید و بهترین تصمیم را بگیرید. در تمامی مراحل مشاوران دکتر لینک همراه شما خواهند بود. با ما در تماس باشید.

مقالات مرتبط:

اشتباهات مدیریت مطب که به کسب و کار شما آسیب می‌زنند

انواع روش‌ها و ابزارهای مدیریت مطب

چرا داشتن یک نرم افزار مدیریت مطب ضروری است؟ 

راهنمای مدیریت مطب و کلینیک

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*