چطور پزشکان تازه کار، اولین بیماران مطب خود را پیدا کنند؟

  دکتر لینک | چطور پزشکان تازه کار، اولین بیماران مطب خود را پیدا کنند؟

چند وقت قبل با سوال یکی از پزشکان تازه کار مواجه شدم که من اولین بیمارانم را از کجا پیدا کنم؟ این سوال مشکل بیشتر پزشکان تازه‌کار یا کلینیک‌های تازه تاسیس است. در اصل عامل زنده ماندن مطب‌ها یا کلینیک‌های کوچک، بیماران هستند و اگر پزشک جوان یا مدیریت تازه‌کار کلینیک  در جذب بیماران و حفظ آنها خیلی خوب عمل نکند، ممکن است فردا دیگر صاحب آن مطب یا کلینیک نباشد و هر چقدر هم که خدمات عالی به بیماران ارائه کنند، ولی شکست بخورد.

در دنیای ایده آل به محض اینکه پزشک تازه‌کار مطب خود را تاسیس می‌کند، تبلیغاتی محدود انجام داده، و مردم پزشک جوان را خیلی سریع پیدا می‌کنند و برای درمان بیماری خود به او مراجعه می‌کنند.

اما متاسفانه در دنیای واقعی اینطور نیست، در دنیای واقعی پزشکان جوان به سه مسئله روبه‌رو هستند، اول اینکه پزشکان متخصص و حاذق و کثیری در هر تخصصی وجود دارد، که در تخصص خود زبانزد خاص و عام هستند، این دسته از پزشکان البته منابع بیشتری را به امر تبلیغات اختصاص می‌دهند در حالیکه یک پزشک جوان از منابع کمتری برخوردارست، و مسئله دوم، مردم به راحتی به پزشکان جوان اعتماد نمی‌کنند.

در اینجا ما چند روش برای جذب اولین بیمارانتان را ارائه می دهیم ولی باید قبل از هر چیز شما بیماران هدف خودتان را تعیین کنید و حتی پرسونایی از آن ها بنویسید تا دقیق بدانید آن ها زندگی شان را چجوری میگذرانند؟ چند ساله هستند؟ چه موقعیت دارند؟

هر چقدر دقیق تر شما بیمار هدفتان را بشناسید، بهتر می توانید از روش های جذب آنها استفاده کنید و قطعا بازگشت سرمایه شما فوق العاده بالا می رود. در اینجا قصد نداریم از تعیین بیماران هدف صحبت کنیم ولی این توصیه را حتما و حتما در ذهن داشته باشید که شما به عنوان یک کسب و کار کوچک و متوسط هیچ وقت همه افراد را هدف قرار ندهید و بگذارید برای زمانی که خیلی بزرگ شدید به سمت بازار عمده حرکت کنید.

حالا با همه این حرف ها باید وارد عمل بشویم و اولین بیمار خودمان را پیدا کنیم:

1- پیدا کردن اولین بیماران به صورت حضوری

شاید باورش سخت باشد که کسب و کار های خیلی بزرگ هم از روش های خیلی ساده ای شروع کرده اند. به جایی بروید که بیماران هدفتان در آنجا هستند، خود را و تخصص خود را معرفی کنید، به برخی از سوالات و مشکلات آنها پاسخ دهید. و از آنها بخواهید برای درمان تخصصی به مطب شما مراجعه کنند.

2- از کسب و کارهای قبل و بعد کمک بگیریم.

وقتی یک پزشک اقدام به تاسیس خود می‌کند، یکی از کارهایی که می تواند برای جذب اولین بیماران انجام دهد این است که مراکز درمانی قبل و بعد از کسب‌و‌کار یک پزشک بهترین مراکز برای جذب بیماران احتمالی هستند، مانند مراکز پاراکلینیک، داروخانه‌ها. یک پزشک برای مثال می تواند آزمایشگاه‌ها، مراکز رادیولوژی، داروخانه‌ها را در کسب‌وکار خود شریک کند.

3- برگزاری رویداد

وقتی صحبت از رویداد می شود لازم نیست حتما ذهن شما به سمت یک سالن کنفرانس بزرگ با خرج های میلیونی و معرفی خشک خدماتتان برود. رویداد ها را می توان با ساده ترین و کم خرج ترین روش ها ولی در جهت معرفی خودتان تعریف کنید. مثلا می‌توانید یک همایش رایگان و محدود را برای افرادی که مخاطب هدف شما هستند برگزار کنید و به سوالات آنها پاسخ دهید.

4- شبکه های اجتماعی

امروزه ارتباط ساختن با افراد بسیار ساده‌تر شده است، شما می توانید در اینستاگرام و توییتر هشتک هایی مربوط به تخصص خود را سرچ کنید یا مخاطبان هدف خود را پیدا کنید، خود را به آنها معرفی کنید و کاری کنید تا افراد شما را یک حرفه ای ببینند. 

5- فریمیوم باشیم

وقتی شما خدمات رایگان عرضه می کنید، ریسک استفاده از خدمات شما را در ذهن مخاطب خیلی کم می‌کند. مجانی بودن به این معنا نیست که شما خدمات بدی را به مخاطبانتان ارائه میدهید، حتی باید اینقدر خوب باشد که شگفت زدگی او را به همراه داشته باشد. و به اینکه به شما مراجعه کنند ترغیب شوند تا به مطب شما مراجعه کنند.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در جذب بیمار کمک کرده باشد. حتماً نظر خود را با ما درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام برای ما به اشتراک بگذارید.

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان

مقالات مرتبط:

هزینه جذب بیمار چیست؟

چرا به عنوان یک پزشک حرفه ای حضورتان در لینکدین ضروری است؟

وفادارسازی بیماران به چه معنی است؟

افزایش اعتبار برای پزشکان در فضای آنلاین

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*