شما چطور بیماران را متقاعد می‌کنید؟

  دکتر لینک | شما چطور بیماران را متقاعد می‌کنید؟

اشکال کار کجاست؟

نازنین مدتی است در یک کلینیک زیبائی فعالیت می‌کند. وظیفه‌ی او جذب بیمار جدید از طریق صحبت کردن با بیماران است. روزانه تعدادی مراجعه کننده به کلینیک زیبائی مراجعه می‌کنند و او ضمن ارائه توضیحاتی درباره خدماتی که در کلینیک زیبائی ارائه می‌شود، درباره کیفیت بالای خدمات و تجهیزات کلینیک برای مراجعان توضیح می‌دهد.نازنین سعی می‌کند مراجعین را قانع کند که از خدمات کلینیک استفاده کنند. اما علیرغم تلاش‌های فراوان نازنین، اشخاص تمایل به رزرو نوبت برای دریافت خدمات ندارند. هرچه نازنین بیشتر تلاش میکنه، کمتر موفق میشه. یعنی اشکال کار نازنین کجاست؟

دانش بازاریابی و تبلیغات روز به روز در حال پیشرفت است. هر روز متد و روشهای جدیدی برای قانع کردن و تاثیرگذاری روی مخاطبان ارائه می‌شود. اما آیا به راستی همه‌ی آنها به نتیجه منجر می‌شوند؟آیا تمام این متدها کارامد هستند؟

اینکه یک روش بازاریابی و تبلیغات تا چه میزان مفید و موثر است تا حد زیادی به مدت زمان آن دارد.بهترین روش بازاریابی روشی است که در کمترین زمان بیشترین بازده و نتیجه را فراهم آورد.آرمانی به نظر می‌رسد. اینطور به نظر می رسد که چنین نتیجه ای بسیار آرمانی ست.

ما در اینجا سه تا تکنیک عالی برای متقاعدسازی مراجعین پیشنهاد می‌دهیم:

تکنیک اول: لمس جادوئی

محققین بنام دنیای روانشناسی مدت هاست که در پی مطالعه ی تاثیر لمس اشخاص و ایجاد صمیمیت در آنها و ارتباط این دو هستند. نیکولاس کیگین روانشناس و دستیارش از حمله این محققان هستند

نیکولاس کیگن و دستیارش دریافتند که لمس کردن ساعد افراد در ناخواگاه آنها یک ارتباط قوی به وجود می آورد و حس صمیمیت و دوستی را به دنبال خواهد داشت.این ارتباط درونی تا مدتها در حافظه ی افراد باقی می ماند.

حال این سوال پیش می آید که برای جذب بیمار چطور میتوانم از فاکتور لمس جادویی استفاده کنم؟

تحقیقات نشان داده لمس کردن ساعد افراد به صورت دوستانه یا دست دادن با آنها علاوه بر القای حس صمیمیت به آنها این احساس را می‌دهد که شما در تیم او هستید نه رو به رویش و هدف شما صرفا درآمد زایی نیست بلکه در تلاشید تا مشکلش را حل کنید. این موضوع او را نسبت به پیشنهاد فروش و یا تبلیغات شما,متمایل کرده و سبب می‌شود مشتری با روی باز درخواست و پیشنهاد شما را بپذیرد.

تکنیک دوم: تغییر موقعیت

تونی رایتون نویسنده‌ی کتاب (قدرت متقاعد کردن) در کتاب خود می‌گوید زمانی که برای قرارداد کاری با افراد به رستوران می رفتم همیشه جلسات من به نتیجه ی دلخواه منجر نمی‌شد.

مدتها در پی این بودم تا اشکال کار خود در بازاریابی و تبلیغات را پیدا کرده آن را رفع کنم تا اینکه روزی هنگام صرف قهوه در یک قرار کاری تصادفا با موضوع جالبی رو به رو شدم.اینکه من به جای نشستن رو به روی فرد با زاویه ی 45 درجه در کنار او قرار بگیرم حس صمیمیت بیشتری به او القا میکند.

نکته‌ی  ظریف و مهمی که در طول جلسات بازاریابی و تبلیغات خود از آن غافل بودم.نشستن رو به روی افراد به آنها حس رویارویی و مشاجره را القا می‌کند این در حالیست که برای صمیمیت بیشتر شما تا جایکه امکان دارد باید خود را در تیم مخاطبتان قرار داده به او نزدیک شوید.

حتی در نحوه ی نشستن یا ایستادن.موضوع تنها حس صمصمیت نیست.تحقیقات نشان داده زمانی که در جلسات کاری نزدیک افراد ایستاده یا می نشینید در برقراری ارتباط با انها به میزان قابل ملاحظه ای موفق‌تر خواهید بود.

تکنیک سوم: موثر ترین کلمه‌ی دنیا در قانع کردن افراد

می‌دونید کوتاه‌ترین کلمه‌ایی که می‌توانید برای متقاعد کردن افراد به کار ببرید کلمه "زیرا" است. 

این کلمه‌ی جادوئی در بازاریابی و تبلیغات ابزاری بسیار سودمند است زیرا ما در پذیرفتن پاسخ‌های بعد از این کلمه بسیار راحت‌تر هستیم و بدون نشان دادن کمترین مقاومتی جملات بعد از کلمه‌ی زیرا را می پذیریم.شاید این پذیرش بیشتر از این رو است که ما این جمله‌ها را دلایلی قانع کننده برای برون رفت از یک مشکل یا مجموعه ای از راه حل‌های اصولی برای حل یک مسئله می دانیم.

تحقیقات نشان می‌دهد که ما بعد از شنیدن کلمه ی زیرا بدون توجه به دلایل و جملات بعد از آن در مدت زمان کوتاه تری درخواست مطررح شده را قبول می کنیم. 

این نکته را رابرت چالدینی در کتاب فوق العاده ی خود تاثیر روانشناسی در متقاعد کردن به ظرافت و زیبایی هر چه تمام‌تر اشاره می‌کند.او ضمن تاکید بر این موضوع که ما به صورت سریع و ناخودآگاه درخواست ها و پیشنهاداتی که بعد از کلمه‌ی زیرا مطرح می‌شوند را می‌پذیریم بر قدرت تاثیر‌گذاری پنهان در این کلمه صحه گذاشته کاربرد آن در متقاعد کردن افراد در بازاریابی و تبلیغات را به خوبی روشن می‌کند.

جمله‌ی فراموش نشدنی رابرت چالدینی در تاکید این مقوله در جای جای کتاب به چشم میخورد:از زیرا استفاده کنید زیرا به سادگی موثر واقع می‌شود.

پایان:
با آگاهی از این تکنیک‌ها نازنین روش‌های گفته‌شده را سرلوحه‌ی کار خود قرار داد.

هنگام مراجعه‌ی افراد به کلینیک زیبائی او از پشت میز خود بلند می‌شود و ضمن دست دادن با آنها,از طریق لمس، یک ارتباط غیر کلامی با افراد برقرار  می‌کند.

با قرار گرفتن در نزدیکی افراد,ضمن القای حس صمیمیت به آنها,اطلاعاتی کاربردی و مفید درباره‌ی تمام خدماتی که در کلینیک به بیماران ارائه می‌شود، توضیح کامل می‌دهد.

زمانی که مراجعین درباره قیمت بالا خدمات کلینیک سوال می‌کنند او با استفاده از کلمه‌ی جادوئی زیرا افراد را متقاعد می‌کند که دلیل قیمت بالای خدمات در این کلینیک به دلیل استفاده از مواد مرغوب و با کیفیت و همچنین کاربرد دستگاههای به‌روز و پیشرفته برای انجام خدمات است، و با این روش‌ها افراد را در پذیرش گفته‌هایش متقاعد می‌کند. میزان موفقیت او تا حد قابل توجهی افزایش یافت.

کپی برداری از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما کمک کنه، بتوانید بیماران را راحتر برای استفاده از خدمات خود متقاعد کنید. لطفا نظر خود را درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

اگر در کلینیک خود برای  جذب بیمار نیاز به راهنمایی دارید، می‌توونید با مشاوران ما در مجموعه دکتر لینک تماس بگیرین، تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان.

مقالات مرتبط:

عوامل موثر جذب بیمار در دنیای مدرن

چطور در بیماران حس خوب ایجاد کنیم؟

اصول مشتری‌مداری برای کلینیک‌ها

چهار روش تعامل با بیماران در دوران کرونا

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*