قانون طلایی

  دکتر لینک | قانون طلایی

ما در دکترلینک بالغ بر ۳۰۰ مرکز روانشناسی را پوشش داده ایم. حداقل ۶ ساعت آموزش یعنی تا امروز ۱۸۰۰ ساعت آموزش به پرسنل مراکز روانشناسی در کل کشور و این یعنی ۱۸۰۰ ساعت تجربه از مراکز روانشناسی.

توی همه این مراکز به یک قطعیت رسیدیم و به این نتیجه رسیده‌ایم:‌

چیزی که در دکترلینک شما ثبت نشده، یعنی انجام نشده است!

این جلمه کلیدی یعنی رشد مرکز روانشناسی با دکترلینک قطعا اتفاق میفته. در این مقاله درمورد این موضوع مهم صحبت می‌شود.

فرقی نمی‌کند شما یک کلینیک چند نفره کوچک دارید یا یک کلینیک بزرگ به مقاله زیر با دقت توجه کنید:

  • شروع سیستم سازی با اقدام‌های کوچک آغاز می‌شود.
  • چیزی که ثبت نشود قابل اندازه‌گیری نیست و چیزی که اندازه گیری نشود قابل بهبود نخواهد بود.
  • هر چیزی را که نتوان اندازه گرفت، نمی‌توان کنترل کرد و هر چیز را نتوان کنترل کرد، نمی‌توان مدیریت کرد.

شاید باور نکنید اما تمام آنچه که شما را در مسیر رویایی سیستم‌سازی،‌ بهبود مستمر و رشد قرار می‌دهد از رعایت یک قانون ساده شروع می‌شود، یک قانون طلایی:

هرچیزی که ثبت نشده، یعنی انجام نشده

به عنوان کسی که ۱۲ سال است در حوزه مدیریت کلینیک های روانشناسی فعال هستم و به صدها کلینیک به صورت مستقیم در حوزه مارکتینگ و فروش کمک کرده‌ام، می‌خواهم به شما بگویم که اولین پله شروع رشد از همین دو کلمه طلایی ساده شروع می شود: ثبت کنید!

فقط با ثبت خالی بدون هیچ گونه تحلیل و ارزیابی، شما در مسیر بهبود قرار می‌گیرید، چراکه طبق منحنی فراموشی ابینگهاوس، شما 70 درصد اطلاعاتتان را بعد از 2 روز فراموش می‌کنید. پس با ثبت داده‌ها دیگر قانون فراموشی گربیان شما را نخواهد گرفت.

طبق منحنی فراموشی ابینگهاوس، شما 70 درصد اطلاعاتتان را بعد از 2 روز فراموش می‌کنید. پس با ثبت داده‌ها دیگر قانون فراموشی گربیان شما را نخواهد گرفت.

آیا اجرای قانون ثبت راحت است؟

نه مشخصا نه،‌ اگر راحت بود احتمالا من اکنون این مقاله را نمی‌نوشتم. به دو دلیل اجرای این قانون در ابتدا با چالش روبه‌رو می‌شود:

  • آدم‌ها از تغییر گریزانند و ترجیح می‌دهند که روند قبلی خود را طی کنند.
  • آدم‌ها از نظارت شدن هراس دارند، چرا که فکر می کنند قضاوت می‌شوند.

خوب چگونه قانون ثبت را اجرایی کنیم؟

بعد از اینکه خودتان ایمان آوردید که اولین پله مسیر رشدتان اجرای این قانون است، با ۵ گام زیر این اصل طلایی را در تیم و کسب‌وکارتان اجرایی کنید و برای همیشه این قورباغه را قورت دهید:

۱) با همکارانتان حرف بزنید و کمک کنید نگرششان تغییر کند

به آنها بگویید وقتی داده‌ای را ثبت نمی‌کنند یک ساعت بعد ۴۰درصد و فردا ۷۰درصد آن فراموش می‌شود. به آنها بگویید که ثبت کردن کمک می‌کند دقیق‌تر پیگیری کنند و بهتر نتیجه بگیرند و زمانش را جای ثمربخش‌تری صرف کنند.

۲) قانون طلایی ثبت را اجرا کنید.

جمله “چیزی که در دکترلینک شما ثبت نشده یعنی انجام نشده است!” را پرینت کنید و در دیوار بخش‌های مختلف اتاق فروش، پشتیبانی،‌ اتاق خودتان و … بچسبانید و واقعا اجرایی‌اش کنید. اگر چیزی ثبت نشده یعنی اجرا نشده است.

۳) بسنجید که قانون به شکل درستی انجام می‌شود.

بسنجید که ثبت به شکل درستی انجام می‌شود. برای مثال اگر هدف هر نیروی فروش در روز ۳۰ تماس است باید سابقه ۳۰ تماس در crm ثبت شده باشد، اگر ثبت نشده با آنها صحبت کنید تا مقید به اجرای قانون شوند، حتی می‌توانید از اهرم‌های تشویقی استفاده کنید تا اجرای قانون طلایی ثبت در شرکت شما تثبیت شود.

برای اینکه چیزی قابل بهبود باشد، باید ثبت شود.

۴) قانون طلایی ثبت را تصحیح کنید.

بعد از تثبیت قانون روی تصحیح آن کار کنید آیا داده‌ها به شیوه درستی ثبت می‌شود، اگر مشتری نیازش را گفته آیا نیازش تیتروار ثبت شده است، آیا دلیل شکست به شیوه دقیقی ثبت شده است. آیا خلاصه جلسه ساده اما دقیق ثبت شده است.

یکی از شیوه‌های ردیابی این موضوع تمرکز روی معاملات ناموفق است و دیدن سابقه صحت ثبت‌ها در معاملات ناموفق به شما نشان می‌دهد که چقدر ثبت ناصحیح در شکست معاملات نقش داشته است.

۵) روی اعداد متمرکز شوید و مسیر چند بار شکست را برای همیشه ببندید

ثبت برای شما اعداد جدیدی خلق می‌کند و این اعداد به شما کمک می‌کند، مسیرهای شکست و دلایلشان را پیدا کنید و یک از نکته چندین بار شکست نخورید.

راز موفقیت، در شکست نخوردن از یک نقطه بیش از یکبار است.

شروع کنید جمله “چیزی که در دکترلینک شما ثبت نشده است یعنی انجام نشده است!” را پرینت بگیرید و در بخش‌های مختلف شرکت‌تان بچسبانید.

شما مدیر یک کلینیک روانشناسی هستید؟ آیا از وضعیت درآمدی کلینیک خود ناراضی هستید؟ دکترلینک می تواند به شما کمک کند تا رشد مرکز روانشناسی شما تضمین شود لطفا با شماره های ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۲۴ و ۰۲۱۲۲۰۶۷۶۳۵ تماس بگیرید.

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*