چهار روش تعامل با بیماران در دوران کرونا

  دکتر لینک | چهار روش تعامل با بیماران در دوران کرونا

در شرایط ویژه‌ای به سر می‌بریم، شرایطی که قرار است از شنبه آینده، به مدت دو هفته اکثر کسب‌وکارها تعطیل شوند، عبور و مرور برای همه محدود شده است، مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل هستند. بسیاری از مردم در قرنطینه به‌سر می‌برند، میلیون‌ها انسان به کوید-19 مبتلا شده‌اند و متاسفانه بیش از یک میلیون نفر نیز جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند. همه امیدواریم که به زودی از این معضل جهانی عبور کنیم.

یک سال پیش در چنین روزی، رسانه‌ها شیوع ویروسی به نام کرونا را گزارش کردند. و از آن زمان تاکنون شاهد جانفشانی و مبارزه کادر درمان و سلامت برای نجات جان انسان‌ها هستیم. کادر درمان همواره در نجات جان انسان‌ها پیش قدم بودند و البته این روزها خیلی بیشتر از گذشته.

نقش پزشکان و کادر درمان در این برهه محدود به درمان بیماران مبتلا به کرونا نیست. پزشکان همچنین از طریق تعامل با بیماران در زمان کرونا، در پی کمک به بیماران برای کاهش اضطراب و نگرانی آن‌ها در طول این پاندمی هستند. و نقش حیاتی برای جامعه را ایفا می‌کنند.

به دلیل شرایط انتقال ویروس کرونا، اکثر افراد حاضر به حضور درمطب‌ها نیستند. و از طریق اینترنت و فضای مجازی نیازهای خود را مرتفع می‌سازند. بسیاری از افراد در این دوران مایل هستند که خدمات آنلاین از پزشک خود دریافت کنند.

البته هجوم اخبار و اطلاعات غلط در فضای مجازی، استرس و اضطراب ناشی از این پاندمی را بیش از پیش می‌کند و سبب بروز مشکلات روحی و روانی و حتی آسیب‌های جسمی به افراد می‌شود.

با این تفاسیر، باید بررسی کنیم ارائه دهندگان خدمات پزشکی و درمانی در این دوران چه کارها و اقداماتی را برای تعامل با بیماران باید به کار ببندند، تا وضعیت سلامت سایر بیماران بیش از گذشته وخیم نگردد و بتوانند آرامش را برقرار کنند.

چرا تعامل با بیمارانتان در این دوران مهم است!

بسیاری از افراد بواسطه استرس و نگرانی ناشی از شیوع کرونا خانه نشین شده‌اند. کسانی که قبل به طور مرتب به دندانپزشکی مراجعه می‌کردند، برای چکاپ‌های دوره‌ای به نزد پزشک خود می‌رفتند، یا برای دریافت خدمات زیبایی و پوست و مو اقدام می‌کردند، اکنون در قرنطینه هستند و اینگونه اقدامات را به دوران پسا کرونا موکول کرده‌اند. اما بیمارانی هم هستند که در این دوران به خدمات درمانی و مشاوره نیاز دارند که این مسئله تعامل میان پزشکان و بیماران را ضروری می‌سازد.

شما به عنوان یک پزشک می‌توانید لیسیتی از بیماران پر ریسک خود تهیه کنید، با آنها تماس بگیرید و شرایط آنها را جویا شوید. همین اقدام از جانب شما اعتماد و وفاداری بیمارانتان را به کلینیک یا مطب شما افزایش خواهد داد.

این امکان وجود دارد که بیماران به دلیل استرس و اضطراب ناشی از کرونا در این تماس تلفنی، سؤالات متعددی درباره ویروس کرونا، علائم آن و .. از شما داشته باشند.

 بیماران شما ممکن است در این تماس تلفنی سوالات متعددی در رابطه با ویروس کرونا، علائم مبتلایان، نحوه قرنطینه و… از شما سوالاتی بپرسند.

در این روزها که تمام توجه افراد به این بیماری جلب شده است و همه در پی آن هستند که تازه‌ترین اطلاعات را به دست‌آورند. شما سعی کنید تا تمام توجه خود را به تعامل با بیماران در این دوران معطوف کنید. برای برقراری ارتباط و تعامل با بیماران می‌توانید مستقیما با آنها تماس بگیرید، ایمیل یا پیام متنی ارسال کنید. محتوای سودمند در شبکه‌های اجتماعی یا وب‌سایت خود به اشتراک بگذارید.

چگونگی ارتباط و تعامل با بیماران در زمان کرونا!

در اینجا به چهار روش مهم برای تعامل با بیماران در دوران کرونا اشاره می‌کنیم:

1- برخورداری از یک وب‌سایت بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو

تمام افراد از موتورهای جستجو  برای یافتن جواب سؤالات خود در اینترنت استفاده می‌کنند. اگر شما یک وب‌سایت حرفه‌ای با برترین مقالات و اطلاعات روز داشته باشید که برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده است، شما شانس این را خواهید داشت که در صفحه اول نتایج موتورهای حستجو قرار بگیرید. و افراد به مطالب شما دسترسی خواهند داشت.

بهترین محتوا برای وب‌سایت شما استفاده از مطالب حوزه تخصصتان است. برای مثال مطرح کردن سوالات متداول در وب‌سایت و ارائه اطلاعات دقیق درباره بیماری‌ها در قالب مقاله. پاسخ دادن به سوالات بیماران.

2- ایمیل، بهترین روش برای تعامل با بیماران در زمان کرونا!

ایمیل مارکتینگ همواره یکی از بهترین روش‌های بازاریابی در حوزه دیجیتال مارکتینگ سلامت بوده است، که در شرایط حساس کنونی نیز یکی از بهترین گزینه‌های ارتباطی پزشک و بیمار به شمار می‌رود. البته منظور ما ارسال یک ایمیل تبلیغاتی نیست!

بهتر است یک ایمیل ساده باشد که به موارد سلامت و مراقبتی مختص بیمار شما اشاره دارد. دستورات پزشکی و مراقبتی که بیمارتان باید برای حفظ سلامت خود رعایت کند. و از بیمار نیز بخواهید شرح حال خود را برای شما بازگو کنند.

  • کلمات خود را با دقت انتخاب کنید.
  • لطفا برای بازاریابی ایمیل ارسال نکنید و هدف شما ارتباط با بیماران، دریافت شرح حال آنها و ارسال دستورات مراقبتی باشد!
  • ایمیل‌هایی با محتوای ارزشمند ارسال کنید که نمایانگر تخصص شما بوده و مفید و آموزشی باشد.
  • دکمه CTA کال تو اکشن در ایمیل خود قرار دهید تا در صورت تمایل اطلاعات بیشتری دریافت کنند یا وارد وب سایت و شبکه‌های اجتماعی شما شوند.

بیماران شما حق دارند تا در دوران کرونا با شما در ارتباط باشند و از خدمات شما استفاده کنند، پس از هر روشی که می‌توانید تعامل برقرار کنید. اگر زمان کافی برای ساختن مسیرهای ارتباطی ندارید، پیشنهاد می‌کنم همین حالا با همکاران ما در دکتر لینک تماس بگیرید تا بهترین تعامل با بیماران در زمان کرونا را تجربه کنید.

3- استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط با بیماران

در شرایط حال حاضر بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌بایستی بیش از پیش با قدرت عمل کند چرا که اکثر افراد از طریق شبکه‌های اجتماعی به دنبال پاسخ سوالات و خدمات موردنیاز خود هستند. شما می‌توانید با محتوایی مفید و به روز افراد زیادی را جذب کرده و برای آن‌ها تولیدمحتوا کنید. افرادی که در آینده نزدیک ممکن است از مراجعین شما باشند! پس از تخصص و سطح بالای خدمات خود به آن‌ها اطمینان لازم را بدهید.

پس از همین حالا بیشتر از قبل به شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای خود بپردازید و با یک محتوای ارزشمند در ذهن مخاطب بمانید!

4-وبینار برگزار کنید.

برگزاری یک وبینار برای بیماران و دادن مشاوره رایگان درباره بیماری و درمان می‌تواند یک راه خلاقانه برای ارتباط و تعامل با بیماران در شرایط کنونی باشد. با ارسال یک پیام متنی بیماران خود را در جریان برگزاری این وبینار قرار دهید. و در این وبینار رایگان به بیماران خود مشاوره دهید. به این روش بیماران بیش از گذشته به شما اعتماد خواهند کرد. چه بسا که استفاده از چنین روشی، می‌تواند به شما در اهدافی مانند حفظ و وفادارسازی بیماران کمک بسیاری کند. زیرا بیماران متوجه خواهند شد که در شرایط کنونی شما آنها را فراموش نکرده‌اید.

اگر برای برقراری ارتباط و تعامل با بیماران خود نیاز به ساختن مسیرهای ارتباطی دارید، می‌توونید با مشاوران ما در مجموعه دکتر لینک تماس بگیرین، تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

کپی برداری از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در جذب بیمار کمک کرده باشد. حتماً نظر خود را با ما درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام برای ما به اشتراک بگذارید.

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان.

مقالات مرتبط:

اهیمت سئو وب‌سایت پزشکی

کمپین ایمیل مارکتینگ برای پزشکان

معرفی بهترین شبکه‌های اجتماعی برای پزشکان

توصیه‌هایی برای مدیریت صفحه اینستاگرام برای پزشکان

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*