چهار روش ساده یافتن بیمار

  دکتر لینک | چهار روش ساده یافتن بیمار

بعد از درمان بیماران مهم‌ترین فعالیت یک کلینیک، یافتن بیماران جدید است. شاید بهتر باشد به جای «یافتن بیمار» از اصطلاح «خرید بیمار» استفاده کنیم. چرا؟ یافتن و جذب بیمار نیاز به صرف وقت و هزینه دارد. اگر همیشه به‌یاد داشته باشیم که همیشه باید در حال «خرید بیمار» باشیم، وقت و هزینه لازم را اختصاص خواهیم داد. همچنین همیشه در حال یافتن روش‌های ارزان‌تر و به‌صرفه‌تر جذب بیمار خواهیم بود.

اگر مدیر کلینیک یا مطب جدیدی هستید کارتان سخت‌تر است؛ چون از منابع و بودجه محدودتری برخوردار هستید. راهکار بسیاری از کارآفرینان تازه‌کار آن است که در فروش‌های اول هیچ سودی دریافت نکنند تا مراجعه کننده به بیمار وفادار تبدیل شود و کم‌کم به کلینیک یا مطب سود برساند. این کار بسیار هوشمندانه است.

اگر بیماران وفادار کافی ندارید از چهار روش «جذب بیمار» استفاده کنید هرچه زودتر بیمارانی داشته باشید که به شما وفادار باشند.

1. تبلیغات

تبلیغات برای بسیاری از مدیران تازه‌کار بسیار ترسناک به‌نظر می‌رسد. کلید تبلیغات موفق، ‌جذب بیمار در ازای مبلغی است که هزینه می‌کنید. پس باید خیلی تحقیق کنید تا بتوانید در تبلیغات خود حرفی بزنید که برای بازار هدف جذاب و انگیزاننده باشد. اگر نتوانید در چند جمله ارزش خدماتتان را به مخاطب خود نشان بدهید، هیچ‌وقت در تبلیغات موفق نخواهید بود.

از انواع تبلیغات می توان به تبلیغات در مجله ها و روزنامه ها، تبلیغات در سایتهای مرتبط حوزه پزشکی، تبلیغات در شبکه های اجتماعی اشاره کرد. 

تبلیغات رادیویی

تبلیغات رادیویی می‌تواند یک گزینه پربازده باشد که بسیاری از پزشکان از آن اطلاع ندارند. اغلب می‌توانید به جای تبلیغات محض، مبلغی بپردازید و یک برنامه آموزشی کوتاه داشته باشید که درنهایت خدمات شما را تبلیغ می‌کند. حتی بسیاری از این برنامه‌ها یک مجری در اختیار شما قرار می‌دهند که سوالات موردنظرتان را می‌پرسد و شما پاسخ می‌دهید. این نوع برنامه‌ها خیلی جذاب‌تر است و باعث جذب بیمار بیشتر می‌شود.

تبلیغ در مجلات و روزنامه‌ها

اگرچه اشتراک افراد در روزنامه‌ها در سال‌های اخیر کاهش یافته است، اما هنوز هم گزینه ارزشمندی برای جذب بیماران جدید است. اگر بازار هدف‌تان افراد 55 سال به بالا هستند، شاید ترجیح دهید که در روزنامه‌های محلی یا نشریات تخصصی تبلیغ کنید، زیرا مصرف‌کنندگان قدیمی‌تر هنوز برای کسب اطلاعات به آن‌ها تکیه می‌کنند.

تبلیغات اینترنتی

تبلیغات در رسانه‌های آنلاین شاید بیشترین بازده را داشته باشد. البته به بازه سنی بیماران شما بستگی دارد. در اینستاگرام و سایت‌های مختلف تبلیغ کنید تا ببینید کدام بازده بیشتری دارد.

2. شبکه‌سازی

جذب بیماران با استفاده از شبکه‌سازی و ارتباطات، نه تنها روشی ارزان برای جذب بیمار جدید است، بلکه راهی برای جذب بیماران وفادار است. بیماران معرفی‌شده با گذشت زمان تمایل بیشتری برای مراجعه پیدا می‌کنند و در نتیجه به منبعی برای معرفی بیماران بیشتر تبدیل می‌شوند.

در تمام مناسبت‌ها، رویدادها و همایش‌های مربوط به کارتان شرکت کنید. حتی در نمایشگاه‌های به‌عنوان بازدیدکننده حضور داشته باشید و سعی کنید با همکاران زیادی آشنا شوید.همکاران مرتبط با تخصص شما می‌توانند  شما را به بیماران توصیه کنند.

همچنین از بیماران راضی خود بخواهید که بیماران جدیدی را به شما معرفی کنند. همچنین باید روش‌هایی برای تشکر از بیماران خود به دلیل حمایت همیشگی‌ آن‌ها از کلینیک یا مطب تان پیدا کنید.

3. مشارکت انتفاعی

یک روش بسیار سریع برای جذب بیمار «مشارکت انتفاعی» است. در این روش، کسب‌وکار دیگری که مخاطبان هدفش با شما یکسان است، از پایگاه داده‌ای که برای خود ایجاد کرده، برای ارتقای کسب‌وکار شما استفاده می‌کند.

شاید در انتهای خبرنامه یا بسته‌های پستی خود محصول شما را با یک هدیه یا تخفیف ویژه معرفی کند. مثلا یک آزمایشگاه تشخیص پزشکی می‌تواند تخصص و خدمات کلینیک شما را تبلیغ کند و سود دریافت کند. مثال دیگر پزشکانی است که می‌توانند خدمات شما را معرفی کنند. برخی از سایت‌ها هم شاید حاضر باشند شما را به کاربران خودشان معرفی کنند. واضح است که این کار را زمانی انجام می‌دهند که سود قابل‌توجهی برای خودشان داشته باشد.

برای اینکه کسب‌وکار دیگری را در کار خود دخیل کنید به او پیشنهاد دهید که هزینه‌های پستی یا هزینه ارسال ایمیلش را پرداخت می‌کنید؛ همچنین درصدی از فروش خود را به صاحب آن کسب‌وکار بدهید.

4. اتحاد استراتژیک

گامی فراتر در مشارکت ایجاد رابطه‌ای است که معمولا به آن «اتحاد استراتژیک» می‌گویند. مشارکت انتفاعی معمولا یک همکاری کوتاه‌مدت است؛ ولی اتحاد استراتژیک ممکن است سال‌ها به طول انجامد. برای مثال، شاید یک متخصص و یک آزمایشگاه تشخیص مدام بیماران خود را که به خدمات بیشتر نیاز دارند، به یکدیگر معرفی کنند.

این نوع همکاری می‌تواند یک مزیت بزرگ نسبت به رقیبان باشد. البته تشکیل اتحاد استراتژیک کاری سخت و زمان‌بر است. لازم است اعتماد یک کسب‌و‌کار دیگر را جلب کنید و نشان دهید تمام تلاش خود را برای کمک، انجام می‌دهید.

اگر از تمام روش‌های جذب بیمار استفاده نمی‌کنید، سود قابل‌توجهی را از دست خواهید داد. پس از همین الان «خریدن بیمار» را به یکی از اولویت‌های خود تبدیل کنید.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان

مقالات مرتبط:

استراتژی موثر برای بازاریابی و تبلیغات خدمات درمانی

نکاتی برای ارائه خدمات عالی به بیماران

استراتژی‌هایی برای جذب بیمار بوسیله برندینگ احساسی

پیامدهای نارضایتی بیماران از مطب یا کلینیک

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*