خدمات پیگیری درمان بیماران با تکنولوژی دکترلینک

  دکتر لینک | خدمات پیگیری درمان بیماران با تکنولوژی دکترلینک

بیمار بعد از مراجعه به پزشک و دریافت سایر خدمات درمانی از مرکز درمانی خارج می‌شود. از لحظه خروج بیمار به دلیل فاصله زیاد، امکان ارتباط مستقیم با پزشک یا تیم درمانی را ندارد و به همین دلیل تیم درمان هم از شرایط و روند درمانی بیمار بی‌اطلاع است. برای جبران این خلاء برخی از مراکز درمانی پس از ترخیص بیماران با بیمار تماس می‌گیرند تا ببینند که آیا بیمارطبق دستورات پزشک عمل می‌کند، آیا در وضعیت جسمانی او بهبودی حاصل شده است یا فرآیند درمان چطور پیش می‌رود!

اما این روش برای تعداد کمی از بیماران قابل اجراست و با زیاد شدن بیماران به هیچ وجه امکان پشتیبانی و حمایت‌های لازم در حد استاندارد وجود ندارد، در واقع همه بیماران نمی‌توانند از خدمات پایش و پیگیری درمان بهره‌مند گردند. اما اگر فناوری وجود داشته باشد که به کمک آن بتوان سرویسی برای پایش و پیگیری تعداد زیادی از بیماران را فراهم کرد، بدون شک این سرویس مزایای بسیاری برای بیماران و همچنین مراکز درمانی خواهد داشت.

فرایند پیگیری درمان بیماران چگونه صورت می‌گیرد؟

پس از ترخیص یا خروج بیمار از مطب یا کلینیک، برای اینکه فرآیند درمان به صورت مؤثری انجام شود باید به صورت منظم و پیوسته تحت‌نظر پزشک یا تیم درمان باشد. پزشک و تیم درمان نیز باید آموزش‌های موردنیاز را  برای بیمار انجام دهند، چکاپ‌های روتین برای بیمار انجام شود و نتیجه برای پزشک یا تیم درمان ارسال شود. در فرآیند پیگیری بیماران تمام اطلاعات لازم برای بیمار و پزشک به منظور بررسی وضعیت سلامتی و جسمی بیمار جمع‌آوری می‌شود تا از اینکه تمام مراقبت‌ها به صورت کامل و پیوسته صورت می‌گیرد، اطمینان یابند.

تکتولوژی دکترلینک فناوری فالوآپ را به گونه‌ای توسعه داده که خدمات پیگیری درمان برای تعداد نامحدودی از بیماران قابل اجرا باشد و تیم درمان به کامل‌ترین و دقیق‌ترین داده‌ها دسترسی داشته باشد تا فرآیند درمان متناسب با نیاز بیماران بهبود یافته و ارتقاء یابد.

برخی از نتایج حاصل از استفاده از فناوری پیگیری درمان دکترلینک

  • درصد پایبندی به درمان تجویز شده توسط پزشک
  • میزان توجه به خود مراقبتی در هفته های پس از درمان
  • تغییرات یا بهبود کیفیت زندگی پس از درمان
  • نتایج آزمایشات دوره ای متناسب با وضعیت بیمار
  • رضایت از خدمات درمانی و پیگیری درمان
  • و…

پیگیری درمان شامل معاینات منظم پزشکی، معاینات جسمی، آزمایشات خون و تصویربرداری و … است. این بررسی ممکن است ماهها یا سالها پس از پایان درمان، ادامه داشته باشد. لازم به ذکر است که این رابطه طولانی مدت بیمار و تیم درمان برای افرادی که از بیماری های صعب العلاج مانند سرطان رنج می‌برند ضروری است. برای مثال بیماران سرطانی ممکن است بعد از شروع بهبود، ماهانه یا سالانه تحت مراقبت های بعدی در منزل قرار گیرند. بیماران جراحی ارتوپدی هم ممکن است بعد از انجام مراحل معالجه، نیاز به معاینه‌های دنباله‌دار و مراقبت‌ها و پیگیری‌های بعدی داشته باشند تا درمان موثر تر و ماندگار تری داشته باشند.”

مزایای پیگیری درمان

 به طور معمول می‌توان دو مزیت اصلی را برای پیگیری درمان و پایش بهبود بیماران، در نظر گرفت:

  • اثربخشی در درمان بیماران: پیگیری درمان به طور کلی بیماران را سالمتر نگه می دارد و نتایج خدمات درمانی را به سمت اثر بخشی هدایت می کند.

  • کاهش ریسک درمان: پیگیری درمان می‌تواند به کاهش میزان نیاز به بستری مجدد و کاهش احتمال بازگشت بیمار به بیمارستان کمک کند زیرا ارزیابیها و پیگیری‌های منظم پس از ترخیص عوارض احتمالی را کاهش می دهد و نیاز بیماران به بستری مجدد را کم می کند. همین کاهش بستری در بیمارستان نیز نتایج مثبتی روی اثربخشی و کارایی خدمات مراکز درمانی دارد.

  • پیگیری درمان و وفادارسازی بیماران: تقریباً همه بیماران اهمیت مراجعات بعدی را می‌دانند، اما بهره گیری از خدماتی مانند پیگیری درمان دکترلینک، موجب افزایش حضور بیماران در جلسات پیگیری درمان و وفاداری بیماران می‌شود. پزشکان و تیم درمان می‌توانند از ماژول پیگیری درمان دکترلینک برای آموزش بیماران، کنترل روند بهبود و پیگیری درمان (فالوآپ) بیماران استفاده کنند تا بیمار به خدمات دقیق تر و هوشمند تری دسترسی پیدا کنند.

  • پیگیری درمان و رضایتمندی بیماران: هر خدمتی که برای بیمار صورت می‌گیرد (از یک عمل جراحی گرفته تا یک رژیم غذایی جدید) پیگیری درمان (فالوآپ) به مدت زمان لازم نیاز دارد. مثلا بیماران اگر بتوانند در بازه‌های زمانی منظم با پزشک خود گفتگوی آنلاین بصورت هم زمان یا غیر هم زمان داشته باشند و مسیر بهبودی خود را از طریق همین سامانه به پزشک خبر بدهند رضایتمندی پیشتری خواهند داشت.

امکانات ماژول پیگیری درمان (فالوآپ) دکترلینک

  • ماژول ارسال پرسش و دریافت پاسخ جهت ثبت احوالات بیمار

  • یادآور چکاپ کنترل

  • یادآوری مصرف دارو

  • تشخیص سنین بالا و انتخاب نوع کانال ارتباطی

  • هدایت همه ارسالی ها به افراد نزدیک بیمار

  • ثبت دقیقا اطلاعات و مشاهده نموداری از وضعیت درمان

  • ماژول ثبت علائم حیاتی + سخت افزار

  • ماژول هوشمند تشخیص جو آب و هوایی جهت ارسال یادآوری لازم به بیمار

  • ارسال هوشمند پیام های انگیزشی بر اساس تیپ شخصیتی بیمار

  • امنیت بالا و رمز شدن همه اطلاعات

بر همین اساس پیشنهاد تکنولوژی دکترلینک برای مراکز درمانی این است که برای بیمارانی که نیاز به پیگیری درمان (فالوآپ) شناسایی شدهاند ، این خدمات می‌تواند به سادگی و آسانی توسط تکنولوژی دکترلینک انجام شود.

تکنولوژی دکترلینک از طریق جمع آوری و پالایش داده‌های بیماران، مسیر بهبود را ارزیابی می‌کند و از طریق یادآوری و ارائه نکات مهم، مسیر درمان را تسریع و اثر بخش می‌کند. از سوی دیگر دکترلینک به پزشکان و مدیریت کلینیک‌ها امکان همراهی و ارتباط با بیماران را در فضای خارج از کلینیک‌ها و مراکز درمانی  میدهد تا بدانند کدام روش درمانی موثر بوده تا پیگیری درمان برای درمانگر و بیمار اثر بخش‌تر و ساده‌تر باشد.

خدمات دکترلینک برای شما!

دکترلینک، تکنولوژی ارائه کننده خدمات مدیریت مطب و کلینیک، مشاوره آنلاین، سیستم نوبت‌دهی آنلاین، پیگیری درمان، ارائه هاست و طراحی سایت پزشکی، سیستم مدیریت مراکز روانشناسی به عنوان یک سیستم خدمات مکمل درمان است.

کپی برداری از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در خدمت‌دهی به بیماران کمک کرده باشد. حتماً نظر خود را با ما درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام برای ما به اشتراک بگذارید.

اگر شما هم مایل هستید با استفاده از فناوری پیگیری درمان دکترلینک در راستای رضایتمندی و وفاداری بیماران گام بردارید، می‌توونید با مشاوران ما در مجموعه دکترلینک تماس بگیرین، تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

مقالات مرتبط:

اهمیت پیگیری درمان در سلامت بیماران

هوش مصنوعی برای پیگیری وضعیت بیماران پس از درمان

جذب بیمار به کمک پیگیری درمان

پیگیری درمان به کمک دکترلینک

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*