ویژگی‌های سیستم‌های نوبت‌دهی آنلاین

  دکتر لینک | ویژگی‌های سیستم‌های نوبت‌دهی آنلاین

نوبت‌دهی اینترنتی در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مطب‌های پزشکی با هدف اختصاص و ثبت نوبت به بیماران از راه دور با استفاده از اینترنت و اپلیکیشن‌های موبایل در جهت دسترسی سریع و راحت پیاده‌سازی گردیده است.
سیستم‌های نوبت‌دهی آنلاین از مزایا ومعایب متعددی برخوردار هستند که در این مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد.

چرا سیستم‌ نوبت‌دهی آنلاین؟

دلیل اصلی فراگیر شدن نوبت‌دهی اینترنتی در مراکز درمانی، جلوگیری از اتلاف وقت بیماران و مشکلات مربوط به گرفتن نوبت از پزشکان، از سمت بیماران بوده است. از طرف دیگر، این سیستم‌ها انگیزه اصلی پزشکان و همچنین برای کاهش وابستگی به پرسنل مطب یا کلینیک و تمرکز پرسنل بر روی خدمات صرفا پزشکی می‌باشد. به همین خاطر امروزه شاهد آن هستیم که هم بیماران و هم پزشکان به استفاده از سیستم نوبت‌دهی اینترنتی علاقه‌مند هستند.

مزایای استفاده از سیستم نوبت‌دهی آنلاین

رضایت از خدمات درمانی کلینیک

در کلینیک، مدیریت کلینیک، پزشکان و پرسنل کلینیک و از سوی دیگر بیماران مایل هستند که به ساده‌ترین و بی‌دردسرترین شکل ممکن خدمات را ارائه کنند یا خدمات را دریافت کنند. علاوه بر این پزشک و بیمار باید بتوانند بدون مانع، یکدیگر را ملاقات کنند.

اینکه بیمار بتواند هر ساعتی از شبانه‌روز بتواند خدمات مدنظر از جمله گرفتن نوبت را با سرعت و سهولت انجام دهد، گامی است بلند درجهت افزایش رضایت. و در طرف دیگر مزیت این سیستم برای مدیریت کلینیک یا پزشک اینجاست که در تمام ایام هفته و هر ساعتی از شبانه‌روز؛ حتی زمانی که مطب تعطیل است؛ نوبت‌دهی انجام می‌گیرد. و لازم نیست که نگران حضور پرسنل یا منشی در کلینیک یا مطب باشند.

کاهش هزینه‌ها

کاهش هزینه می‌تواند انگیزه‌ی زیادی در مدیریت کلینیک، پزشکان و حتی بیماران برای استفاده از سیستم‌ نوبت‌دهی دکترلینک فراهم کند. مدیریت کلینیک یا پزشک با تعداد پرسنل کمتر، نوبت‌ بیماران را ارائه می‌دهد و مطب را اداره می‌کند. بیمار نیز بدون نیاز به تماس تلفنی یا مراجعه حضوری، نوبت را از پزشک مدنظر خود دریافت می‌کند.

ارائه و دریافت نوبت در زمان دلخواه

در سیستم‌ نوبت‌دهی دکترلینک، بیمار به دلخواه خود می‌تواند در بین روزها و ساعات خالی یک روز و یک ساعت مشخص را انتخاب کند. مسئله‌ای که به دلایلی از جمله خطای انسانی یا ناهماهنگی پرسنل مطب یا کلینیک به ندرت اتفاق می‌افتد.

حق انتخاب گسترده برای بیمار برحسب رزومه پزشک

زمانی که نوبت‌دهی کلینیک یا مطب به صورت اینترنتی صورت گیرد؛ بیمار می‌تواند از بین پزشکان، فردی را انتخاب نماید که از لحاظ رزومه و سابقه بهترین گزینه است. در صورتی که در سیستم نوبت‌دهی حضوری، بیمار تنها می‌تواند به پزشکی مراجعه کند که در مطب یا کلینیک حضور داشته باشد و از طرف دیگر به بیمار وقت بدهد.

معایب سیستم نوبت‌دهی آنلاین

علی رغم تمام مزایایی که در خصوص سیستم نوبت‌دهی اینترنتی ذکر کردیم دو نقطه ضعف نیز دارد. در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

عدم وجود تمامی پزشکان

این مشکل برای افرادی روی می‌دهد که نام پزشکی خاص را در ذهن دارند؛ به یکی از سیستم‌های نوبت‌دهی مراجعه می‌کنند و دکتر مد نظر را نمی‌یابند. دلیل این امر ساده است؛ برخی پزشکان هنوز نسبت به دریافت سیستم‌ نوبت‌دهی دکترلینک اقدام نکرده‌اند و زیاد روی می‌دهد که فرد نتواند طبیب ویژه‌ای که در نظر گرفته را بین نام‌های سامانه‌های اینترنتی بیابد.

وابستگی به اینترنت

تنها افرادی می‌توانند از سیستم نوبتدهی آنلاین استفاده کنند که به اینترنت دسترسی داشته باشند. این امر به خصوص در برخی نقاط محروم ایران مساله مهمی است که باید به آن توجه ویژه داشت. از این رو همواره توصیه می‌شود پزشکان علاوه بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی، همواره نوبت دهی سنتی خود را نیز پیش ببرند و از طریق تلفن نیز مریض پذیرش کنند.

سیستم نوبت‌دهی دکترلینک

ما در دکترلینک به شکل حرفه‌ای اقدام به راه‌اندازی سیستم نوبت‌دهی کرده‌ایم و سعی بر این داریم خدمات سطح بالا پزشکی را به طور گسترده در اختیار همگان قرار دهیم.  در نتیجه، با خیال راحت نام پزشک مد نظر خود را جست و جو کنید؛ از وی وقت گرفته و نسبت به حضور اقدام فرمایید.

هر وقت نیاز به مشاوره داشتید؛ با کارشناسان ما تماس بگیرید؛ ما در مجموعه دکترلینک مشتاق شنیدن صدای گرم شما هستیم.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در مدیریت کلینیک کمک کرده باشد. حتماً نظر خود را با ما درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام برای ما به اشتراک بگذارید.

سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا  جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.

مقالات مرتبط:

با این روش‌ها از کارمندان کلینیک قدردانی کنید

6 تکنیک وفادارسازی بیماران

راهکارهایی که باعث می‌شود بیماران از شما راضی باشند

بهترین‌ها را برای کلینیک خود استخدام کنید.

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*