استراتژی‌هایی برای جذب بیمار بوسیله برندینگ احساسی

  دکتر لینک | استراتژی‌هایی برای جذب بیمار بوسیله برندینگ احساسی

امروزه مدیران بسیاری از درمانگاهها، کلینیک ها، بیمارستان می‌خواهند بیماران را از طریق احساسات جلب کنند رو به افزایش است. از آنجایی که اولین تعاملات ما با بیمار در فضای وب و یا از طریق تبلیغات است، موضوعی که به ما در برقراری ارتباط صحیح کمک خواهد کرد همان چیزی است که آن را برندینگ احساسی می‌نامند.

برندینگ احساسی یک نوع برندسازی و استراتژی‌ است که با هدف‌گیری احساس بیمار و افزایش انگیزه‌ی در او صورت می‌گیرد.

برندینگ احساسی همان چیزی است که شما را از سایر کلینیک ها و مطب ها مشابه مجزا می‌کند، یعنی داشتن تصویر و شعاری که مخاطبان را در اولین برخورد هدف قرار داده و آن‌ها را مراجعه کننده دائمی شما سازد. از طرفی به سایر پزشکان و مراکز درمانی و تشخیصی انگیزه‌ی همکاری با شما را دهد به طوری که دیگر فکر کار کردن با سایرین را نکنند.

آیا دوست دارید که بیماران طوری هیجان‌زده شوند که انگار عالی‌ترین برند در این زمینه را کشف کرده‌‌اند؟ آیا می‌خواهید با پیام‌های خود جذب بیمار کنید و خود را به راحتی به آن‌ها بشناسانید؟ برندینگ احساسی می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد.

اولین نکته در برندینگ احساسی: نگاه از دید بیماران

جهان از دید بیماران شما چه شکلی است؟ درک این مساله بسیار مهم است شما می‌خواهید بدانید که چه چیزی آن‌ها را از نظر احساسی تحت تأثیر قرار می‌دهد. آن‌ها برای چه چیزی واقعاً ارزش قائل‌اند؟ چه تجاربی داشته‌اند؟ در برندسازی احساسی باید از نقطه نظر آن‌ها به قضیه نگاه کنید نه خودتان.

استراتژی: خود را در جایگاه بیماران حس کنید. از نقطه نظر بیماران به بیماری و درمان نگاه کنید. اینگونه به احساسات بیماران پی خواهید برد.

دومین نکته در برندینگ احساسی: شناخت نیازهای دقیق بیماران

این نکته نیز با تفاوت زیادی که دارد به نکته‌ی اول ارتباط دارد. آیا تا به حال برای شما اتفاق افتاده که کسی برای شما چیزی بگیرد که از او درخواست نکرده بودید و از طرفی علاقه‌مند به داشتن آن باشید؟ این بدین دلیل است که آن فرد شما را به خوبی می‌شناخته و با احساسات شما آشنا بوده، به همین دلیل این کار او برای شما بسیار ارزشمند خواهد بود.  این کار حس خوبی به شما می‌دهد، اینطور نیست؟ به این حس، دانستن نیاز عمیق‌تر اشخاص گفته می‌شود.

بیماران شما نیز دارای نیازهای عمیق‌تری هستند. این‌ها چیزهایی‌اند که ممکن است آن‌ها را شگفت زده کند و برایشان لذت بخش باشد، یا حتی ممکن است شوکه شوند زیرا به ندرت اتفاق می‌افتد که آن‌ها این سطح از توجه و درک شدن را از سوی پزشکان تجربه کنند.

استراتژی: با شناخت بیماران و نگاه از دید آنها، به دنبال چیزهایی باشید که ممکن است نیاز عمیق‌تر آن‌ها باشد. ممکن است لازم باشد کمی با سعی و خطا این کار را پیش ببرید. به جزییات حتماً دقت کنید تا بتواند دقیقاً همان درمانی را پیش ببرید که مخاطبان نیاز دارند.

سومین نکته‌ در برندینگ احساسی: به صورت غیرمستقیم بازاریابی کنید

به بیماران کمک کنید که خودشان متوجه شوند، شما خدمات و درمان درستی به آن‌ها ارائه خواهید داد. شعارها و زبان بازاریابی شما باید این موضوع را به بیماران القاء کند نه گویش مستقیم شما. باید مردم را غیرمستقیم به سمت خود بکشید، درواقع جذب بیمار کنید. شما می‌بایست یک ارتباط احساسی قوی ایجاد کنید، حتی از راه دور. اشاره کنید به این‌که چه چیزی شما را از سایر پزشکان یا مراکز درمانی مجزا می‌کند. همین که بیماران متوجه خاص بودن شما شوند بلافاصله گرد شما جمع خواهند شد. این‌گونه بیماران ممکن است احساس کنند که شما را کشف کرده‌اند. جالب است بدانید هیجان ناشی از این حس در افراد باعث می‌شود که دیگران را نیز از وجود شما باخبر سازند.

استراتژی: ۷-۱۰ سؤال خودشناسی بنویسید. این سؤالات خودشناسی برای این است که خود را در جایگاه بیمار قرار دهید. این بهترین راه بازاریابی است زیرا شما به بیماران نمی‌گویید که چه کار کنند، بلکه به آن‌ها اجازه می‌دهید که خودشان را بخشی از  برند شما بدانند.

چهارمین نکته‌ در برندینگ احساسی: رهبری در حوزه‌ی فعالیتی خود

این قسمت کمی سخت‌تر از بقیه نکات است، زیرا تا کنون درباره‌ی نکاتی صحبت کردیم که درباره‌ی شناخت بیماران بود. خوب حالا، شما کاملاً بیماران خود را می‌شناسید.  شما در عین حال که باید خود را در جایگاه بیماران بگذارید و نیازها و دغدغه‌های آن‌ها را بشناسید، می‌بایست یک پزشک و متخصص خوب نیز باشید، به شکلی که مردم به راحتی به شما و تخصص‌تان اعتماد کنند. شما دو مسئولیت متفاوت خواهید داشت.

استراتژی: کار شما این است که بیماری افراد را درمان کنید که بهترین درمان موجود از نظر آنها باشد. به احتمال زیاد آن‌ها هنوز نمی‌دانند که چه چیزی برای آن‌ها بهترین است. آن‌ها روی شما و تخصص‌تان حساب باز می‌کنند.  از تک تک کلماتی که در شعارها و سخنان خود استفاده می‌کنید آگاه باشید. و سعی کنید به بهترین شکل ممکن آن‌ها را به کار برید، چرا که بیشترین تأثیر را در شغل شما خواهد داشت. شما سعی در برقراری یک ارتباط احساسی با مخاطبان خود دارید و باید به شدت در چگونگی ایجاد این ارتباط محتاط باشید.

پنجمین نکته‌ در برندینگ احساسی: شناخت هویت برند خود و ترویج آن

بدانید که چگونه شما و برندتان توسط بیمارانی که می خواهید درمان کنید، شناخته شده‌ است. مسئولیت‌های شخصی بسیاری در این مورد وجود دارد. اگر می‌خواهید موفق باشید  باید بدانید که شما و برندتان چگونه توسط مخاطبان‌تان درک شده است. و اگر فکر می‌کنید روش‌تان کارساز نبوده، آن‌ را تغییر دهید. اگر انعطاف‌پذیری لازم برای تغییر را نداشته باشید هیچ‌گاه در کار خود موفق نخواهید شد.

استراتژی‌: خود را بشناسید و خط فکری و مسیر را مشخص کنید. همانقدر که برای شناخت بیماران خود تلاش کردید، برای شناخت خود نیز تلاش کنید تا مخاطبان نیز بتوانند درک درستی از شما داشته باشند. شما نمی‌توانید خط فکری و برندی را انتخاب کنید که تفاوت بسیاری با شما دارد، چرا که هیچ‌گاه این‌کار شما را به موفقیت نخواهد رساند.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان

مقالات مرتبط:

پیامدهای نارضایتی بیماران از مطب یا کلینیک

روش هایی ساده برای جذب بیمار جدید

مطب آنلاین راهکاری برای جذب بیمار

راهنمای ویدئو مارکتینگ برای پزشکان

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*