کمپین ایمیل مارکتینگ برای پزشکان

  دکتر لینک | کمپین ایمیل مارکتینگ برای پزشکان

ایمیل مارکتینگ، یکی از تاکتیک‌های بسیار مهم در دیجیتال مارکتینگ است.  ایمیل مارکتینگ یعنی استفاده از ابزار ایمیل و ارسال پیام به مخاطبان هدف در راستای جذب بیماران جدید و حفظ رابطه با بیماران قدیمی. محتوای پیام شما می‌تواند شامل تبلیغات، محتوای کاربردی، تخفیف‌ها و پیشنهادات جذاب و متفاوت و… باشد.
شما در هر مرحله از استراتژی خود می‌توانید سراغ ایمیل مارکتینگ بروید. در واقع می‌توانید برای برندسازی و آگاهی از برند، ترغیب به مراجعه به شما، وفادارسازی، حفظ بیماران و… سراغ بازاریابی ایمیلی بروید. استفاده از ایمیل ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد در بسیاری از موارد از آنها بی‌خبر هستیم و نمی‌توانیم به درستی از ایمیل مارکتینگ سود ببریم.

برای اجرای ایمیل مارکتینگ در کمپین خود  مستلزم به جمع آوری آدرس ایمیل بیماران و مخاطبان خود هستید. شاید کمی عجیب بنظر برسد که بخواهید ایمیل بیمارانتان را داشته باشید یا حتی به این موضوع فکر کنید که اصلا چند درصد از بیماران و مراجعین شما ایمیل دارند! و با این افکار از راه اندازی یک کمپین ایمیل مارکتینگ دلسرد شوید.

در این مقاله قصد داریم تا اهمیت کمپین ایمیل مارکتینگ را برای شما شرح دهیم تا هم اهمیت موضوع برای شما مشخص گردد و هم به تمام شبهاتی که در این زمینه دارید، پاسخ داده شود. علاوه بر این به بررسی چند دلیل اصلی که باید ایمیل مارکتینگ کلینیک خود را از همین امروز شروع کنید خواهیم پرداخت. 

1- ایمیل از اعتبار بسیار بالایی در میان افراد برخوردار است.

روشی که برندهای بزرگ برای ارتباط با مخاطبانشان انتخاب می‌کنند، ارسال ایمیل است. بنابراین شما نیز به عنوان یک پزشک حرفه‌ای بهتر است توصیه‌ها، پیام‌ها و یادآوری‌ها را از طریق ایمیل برای بیمارتان ارسال کنید و این اطمینان را به شما می‌دهیم که بیماران از این کار شما استقبال خواهند کرد. بخصوص اینکه شما از معدود پزشکانی خواهید بود که اقدام به ارسال ایمیل برای بیماران خود کرده است.

پس یک ایمیل ارسال کنید و هم پیام خود را به دست جامعه هدف برسانید و هم اعتبار حرفه‌ای خود را بالا ببرید. بخاطر داشته باشید که هرچه اعتبار بیشتری بدست آورید و بتوانید اعتماد افراد را جلب کنید مطمئن باشید که رشد چشمگیری خواهید داشت.

2-نرخ بازگشت سرمایه (ROI) خوب

در دنیای امروز که کسب و کارهای مختلف به سختی حاضر به هزینه‌کردن هستند و از سوی دیگر دست‌شان برای خرج کردن زیادی در حوزه تبلیغات بسته است، موضوع بازگشت سرمایه اهمیت زیادی دارد. مدیران بی‌صبرانه می‌خواهند ببینند در ازای هزینه‌ای که می‌پردازند چقدر به دست می‌آورند. یکی از مزایای مهم و خوب بازاریابی ایمیلی این است که اگر حرفه‌ای و درست انجام شود می‌تواند روشی بسیار برای جذب بیمار موثر و کارآمد باشد. ایمیل مارکتینگ نرخ تبدیل بسیار خوبی دارد و روشی کاملاً مقرون‌به‌صرفه است.

نرخ بازگشت سرمایه جهانی مناسب در ایمیل مارکتینگ، حدود 4400 درصد است! یعنی اگر 1 میلیون تومان برای اجرای کمپین ایمیلی خود هزینه کرده باشید 44 میلیون تومان بازگشت سرمایه خواهید داشت. البته دستیابی به این درصد، در صورتی امکان‌پذیر خواهد بود که بصورت حرفه‌ای عمل کنید و حتما مخاطبان اختصاصی خود را داشته باشید.

3-قابلیت شخصی‌سازی ایمیل

بیماران و مخاطبان شما از لحاظ سن، جنس، علایق و طبقه اجتماعی با یکدیگر متفاوت هستند و ارسال ایمیل یکسان برای این همه افراد مناسب نیست. شما می‌توانید چند ایمیل با متن و تصاویر مختلف آماده کنید و برای سیستم خود تعریف کنید تا براساس پروفایل کاربری و علایق مخاطب ایمیل مناسب وی را برایش ارسال کند.

شخصی سازی ایمیل از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که در وهله اول نرخ باز شدن را افزایش می‌دهد و سپس سبب افزایش کلیک می‌شود بنابراین همین یک کار ساده شما را به اهداف بازاریابی مطبتان در جذب بیمار نزدیکتر می‌کند.

4-هدفمند‌سازی، تجزیه و تحلیل

 با توجه به در دست داشتن داده‌های مشترکین که خود هنگام ثبت‌نام در لیست ایمیل در اختیار شما گذاشته‌اند، امکان ارسال هدفمند و تجزیه‌وتحلیل نتایج وجود دارد. از این طریق می‌توانید به‌صورت دقیق متوجه شوید چه کسی ایمیل را باز کرده و یا بر لینک آن کلیک کرده است. درصورتی‌که با مارکتینگ با روش‌های دیگر امکان دنبال کردن عملکرد مخاطبان وجود ندارد.

5-قابلیت پیگیری کردن دارد.

ابزارهای ایمیل مارکتینگ امکان دنبال کردن شاخص‌هایی مانند نرخ بازگشایی، نرخ کلیک و … را به مدیریت می‌دهد. با استفاده از تجزیه‌وتحلیل نتایج به‌دست‌آمده، می‌توان به‌راحتی متوجه مشکلات موجود در کمپین شد و در جهت رفع مشکلات و بهینه‌سازی کمپین تلاش کرد.

6- ایمیل مارکتینگ یک تاکتیک همه فن حریف است.

مدیریت کلینیک از ایمیل فقط برای تبلیغات استفاده نمی‌کند و مدام یک پیام تکراری و تبلیغی برای مخاطبانتان ارسال نمی‌کند! ایمیل یک کانال ارتباطی منسجم و منحصربفرد است که میتواند سبب تعامل طولانی مدت و مستمر مدیریت کلینیک با مراجعین و بیماران باشد.

همچنین علاوه بر برندسازی و برقراری ارتباط، ایمیل از جمله مهم‌ترین روش‌های افزایش ترافیک وبسایت شماست. در واقع در صورتی که میخواهید در نتایج گوگل حضور داشته باشید و از طریق وبسایت خود نیز جذب بیمار انجام دهید. باید به دنبال افزایش ترافیک برای سایت حرفه‌ای خود باشید که لینک دهی در ایمیل جز بهترین گزینه‌ها برای شماست.

دو نکته مهم در ایمیل مارکتینگ

نکته اول:

در ایمیل مارکتینگ، شما باید مخاطبان اختصاصی خود را داشته باشید. به این معنی که شما باید لیست ایمیل بیماران، مراجعان خود را تک‌تک جمع کنید و به هیچ وجه لیست ایمیل نخرید. برای مثال لیست ایمیل مربوط به یک فروشگاه اینترنتی برای بازاریابی ایمیلی کلینیک شما مفید نیست. بنابراین جامعه هدف خود را شناسایی کرده، برایشان محتوای ارزشمند تولید کنید و آن‌ها را با خود همراه سازید.

نکته دوم:

یک مرکز درمانی هر چقدر هم که در خدماتی که ارائه می‌دهد بلندآوازه باشد، بیشترین مراجعان آن افرادی هستند که در محدوده جغرافیایی آن مرکز درمانی می باشند. پس در هنگام تهیه لیست بیماران به این مطلب توجه کنید که لیست ایمیل بیماران، سایر همکاران برای شما مناسب نخواهد بود.

کپی برداری از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در جذب بیمار کمک کرده باشد. حتماً نظر خود را با ما درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام برای ما به اشتراک بگذارید.

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان.

مقالات مرتبط:

معرفی بهترین شبکه‌های اجتماعی برای پزشکان

توصیه‌هایی برای مدیریت صفحه اینستاگرام برای پزشکان

چطور پزشکان تازه کار، اولین بیماران مطب خود را پیدا کنند؟

هزینه جذب بیمار چیست؟

 

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*