عوامل موثر جذب بیمار در دنیای مدرن

  دکتر لینک | عوامل موثر جذب بیمار در دنیای مدرن

گاهی نام برخی از مراکز درمانی، کلینیک‌ها و پزشک‌ها بر سر زبان‌ها می‌افتد. گروهی از مراجعه‌کنندگان هستند که تنها برای گرفتن وقت ویزیت از مرکز و پزشک مورداعتمادشان حاضراند برای مدتی طولانی به تحمل مشکلات و دردهای جسمی و روحی تن بدهد.
از طرف دیگر، اگر نگوییم نیاز اساسی، اما به هر حال، در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن، هر فرد در طول زندگانی حداقل یک بار به مطب پزشک مراجعه می‌کند. عجیب است که در میان این حجم گستر‌ده‌ی نیاز به درمان و مشاوره‌ی پزشکی هنوز مراکز و مطب‌های هستند که  مراجعه‌کنندگانشان در طول روز به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد
اما چرا و چگونه چنین اتفاقی می‌افتد؟  دکتر لینک در این مقاله برخی از راز و رمز جذب بیمار را با شما در میان می‌گذارد.

تاثیر برخورد کادر درمان در جذب بیمار

اولین باری که دوست صمیمی‌مان را دیدیم! اولین برخورد با شریک عاطفی‌مان! اولین دیدار با رئیس‌مان! اولین برخوردها همیشه در خاطر ماندگار می‌مانند!  از منشی فعال در بخش پذیرش گرفته تا آبدارچی، چگونگی برخورد کادر درمان موثرترین دلیل وفاداری مراجعه کننده است! به ویژه برخورد اول!
 بی‌شک بیمار دردمند و رنجور نیاز به درک و توجه بیشتری نسبت به یک فرد عادی دارد! برای جذب بیمار، باید چیزی بیشتر از خدمات معمولی که در هر دکانی پیدا می‌شود، عرضه کنید! ارضای نیاز به همدردی و توجه، یکی از راه‌های جذب و حفظ مراجعه‌کننده است، کادر درمان باید برای جذب بیمار علاوه بر ارائه خدمات مناسب، گوش شنوایی  باشد برای شنیدن ترس‌ها و دغدغه‌های فرد بیمار! 

تاثیر ارائه خدمات خاص در جذب بیمار

مشاوره و درمان خدمتی است که در هر مرکز درمانی پیدا می‌شود، حتی گاهی به صورت رایگان! در چنین شرایطی به چه روشی می‌توان بیماران را به مراجعه‌کنندگانی وفادار تبدیل کرد؟! چیزی که آن‌ها را تشویق می‌کند نه تنها دوباره به شما مراجعه کنند، بلکه مطب شما را به دوستان و آشنایان خود نیز معرفی کنند! اینگونه است که آن‌ها دیگر تنها بیمار شما نیستند، بلکه تبدیل می‌شوند به  موثرترین بازاریابانی که می‌توانند، نادانسته و به شیوه‌ی موثر بازاریابی دهان به دهان برایتان بیمار جذب کنند! 
سیستم باشگاه مشتریان، تخفیف‌ها و هدیه ها و خدمات رایگان درمان، به هر طریقی که می‌توانید باید انگیزه‌ای برای آنان  ایجاد کنید تا از مرکز درمانی نزدیک محل سکونت یا حتی شهرشان بگذرند و نزد شما بیایند.  

تاثیر فضای داخلی مرکز درمانی در جذب بیمار

تا به حال به اتاق انتظار مراکز درمانی توجه کرده‌اید؟! گروهی از افراد بیمار و رنجور و پر اضطراب در اتاقی سفید که روی میزش چند روزنامه‌ی تاریخ گذشته وجود دارد، در انتظار ملاقات پزشک هستند! معمولا ساعت‌های انتظار، سخت و طولانی می‌گذرد، به ویژه برای فرد بیمار! 
 ایجاد فضایی مناسب و لذت بخش برای قابل تحمل کردن این دقایق، متاسفانه یکی از مواردی است که کمتر مرکز درمانی را می‌توان یافت که بدان پرداخته باشد! گاهی با هزینه‌هایی اندک می‌توان این فضا و دقایق را اندکی لذت‌بخش کرد. گاهی حتی با یک موسیقی بی‌کلام آرام! 

امید؛ تنها راه جذب بیمار

بیماری در فرهنگ ما همیشه برابر است با تمام معیارهای تلخ و منفی زندگی! با در رخت‌خواب افتادن، با بی‌حالی و درد و خستگی و حتی مرگ! اولین چیزی که هنگام مواجه با درد با آن روبرو می‌شود بی شک ناامیدی است! در چنین شرایطی دادن امید بی‌شک می‌تواند به جذب بیمار کمک کند! مرکز درمانی را تصور کنید که در تلویزیون اتاق انتظار آن مستندی را می‌بینید از بیماران لاعلاجی که درمان شده و نجات یافته‌اند. شما حاضرید بیمار خود را به چنین مرکز درمانی ببرید یا مرکزی که مرگ از سر و روی آن می‌بارد؟  

جذب بیمار با بهره‌گیری از خدمات آنلاین 

بی‌شک موقعیت مکانی مرکز درمانی در جذب بیمار به شدت موثر است اما امروزه با پیشرفت اینترنت و تکنولوژی این مولفه کمرنگ تر از گذشته به چشم می‌آید. 
 پیش از خرید، قبل از استخدام، برای انتخاب رشته! این روزها مردم قبل از عملی کردن هر تصمیمی گشتی در اینترنت می‌زنند! در مورد بیماران هم این ماجرا صدق می‌کند! بسیاری از افراد هستند که زمان محدود یا روحیه‌ی خجالتی دارند و مراجعه‌ی حضوری برایشان دشوار است!
از طرفی دیگر رقابت در عصر اطلاعات، در هر حرفه و صنعتی دشوار شده است. تبلیغات رادیویی و تلویزیونی برنامه‌های محبوب، تاثیر معرفی  بلاگرهای نامدار فضای مجازی بر انتخاب مردم و... اطلاعات از هر سو به مراجعه کننده هجوم می‌آورد.  این بین مراکز درمانی موفق به جذب بیماران بیشتر و وفادارتری می‌شوند که خدمات آنلاین ارائه می‌دهند و به دانش مدیریت ارتباط با مشتری آگاهی دارند!

کپی برداری از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در جذب بیمار کمک کرده باشد. لطفا نظر خود را درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

اگر در کلینیک خود برای  جذب بیمار نیاز به راهنمایی دارید، می‌توونید با مشاوران ما در مجموعه دکتر لینک تماس بگیرین، تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان.

مقالات مرتبط:

چطور در بیماران حس خوب ایجاد کنیم؟

اصول مشتری‌مداری برای کلینیک‌ها

چهار روش تعامل با بیماران در دوران کرونا

اهیمت سئو وب‌سایت پزشکی

 

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*