پرونده الکترونیک سلامت بیمار دکتر لینک و کاربرد های آن

  دکتر لینک | پرونده الکترونیک سلامت بیمار دکتر لینک و کاربرد های آن

تکنولوژی دکتر لینک یکی از پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا در زمینه مدیریت پزشکی است. در این راستا پرونده الکترونیک تکنولوژی دکتر لینک به پزشکان این امکان را می دهد تا نیازی به ثبت اطلاعات بیماران خود در فرم های کاغذی و بایگانی آن به شیوه های سنتی نداشته باشند. در پرونده الکترونیک فرم ها بنا به نیاز پزشکان طراحی شده و در اختیار آن ها قرار می گیرد. در ادامه پرونده الکترونیک سلامت بیمار دکتر لینک و مزایای آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

با انبوه پوشه های بایگانی خداحافظی کنید

تاکنون سیستم به این شکل بود که بیمار اطلاعات خود را در فرم های پزشکی تکمیل می کرد. اطلاعات اولیه فردی بیمار تا اطلاعاتی مانند گروه خونی، وضعیت سلامت فرد و خلاصه ای از تاریخچه بیماری فرد، در این فرم ها ثبت می شد. ثبت این اطلاعات علاوه بر زمان بر بود، فضای زیادی از مطب پزشک اشغال می کرد. کمدهای بایگانی مملو از پرونده بیماران بود که این درهم ریختگی مخاطراتی چون مفقود شدن برخی فرم ها را هم دربر داشت.

فرایند کار پرونده الکترونیک سلامت

یک مرکز درمانی یا مطب پزشک را در نظر بگیرید. دیتاهای زیادی وجود دارد که باید ثبت و سازماندهی شوند. پرونده الکترونیک ثبت این اطلاعات را تسهیل کرده به طوری که پزشک و یا مدیر مرکز درمانی می تواند تمام اطلاعات بیمار را که در فرم های مختلف الکترونیکی ثبت شده، با چند کلیک ساده بر روی سیستم و یا تبلت خود مشاهده کند.  

سیستم الکترونیک ثبت اطلاعات پزشکی دکتر لینک

در این سیستم اطلاعات پزشکی بیمار که شامل: اطلاعات دموگرافیک، سابقه پزشکی، آلرژی، نتیجه آزمایشات و .. است به صورت سیستماتیک ثبت شده و قابلیت انتقال بین مراکز و سیستم های مختلف درمانی را دارا می باشد.

جوانب امنیت اطلاعات در پرونده الکترونیک سلامت

ظرفیت روبه رشد فناوری اطلاعات در جمع آوری، ذخیره و انتقال اطلاعات سبب شده افراد سواستفاده کننده امکان دسترسی به اطلاعات شخصی بیماران در پرونده های الکترونیکی آن ها را داشته باشند. این امر نیازمند ایجاد ابزارهای امنیتی در جلوگیری از این دسترسی ها است. با بررسی های به عمل آمده توسط تیم تحقیق و توسعه (R&D) و تدوین و برقراری الزامات ایمنی اطلاعات پرونده الکترونیک سلامت موجبات افزایش امنیت اطلاعات فراهم شده و پرونده های الکترونیک به مکانی امن برای بایگانی اطلاعات بیماران تبدیل شده است.

با استفاده از پرونده الکترونیک دیگر نیازی به استفاده از سیستم سنتی در بایگانی پرونده های پزشکی نیست. پرونده الکترونیک به پزشکان این امکان را داده تا دسترسی آسان و سریعی به اطلاعات پزشکی بیمار خود، بر اساس فرم های از قبل سفارشی شده داشته باشند. پرونده ها از امنیت بالایی برخوردار بوده و قابلیت انتقال اطلاعات را به هر سیستم درمانی دارا می باشند.

پیشنهاد می کنیم جهت بررسی ماژول پرونده الکترونیک و ده ها ماژول مرتبط با فرایند نوبت دهی و مدیریت مطب و مراکز درمانی با مراجعه به وب سایت تکنولوژی دکتر لینک  به صورت رایگان از این سیستم مدیریت مراکز درمانی دکتر لینک استفاده نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در تماس باشید.

مقالات مرتبط:

خصوصیات پرونده پزشکی در تکنولوژی دکتر لینک

راه حل های پرونده پزشکی مبتنی بر ابر تکنولوژی دکتر لینک

ضرورت ايجاد پرونده هاي پزشکی الكترونيکي

چرا باید به سیستم مدیریت مراکز درمانی دکتر لینک اعتماد کنیم؟

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*