نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک تحت وب تکنولوژی دکتر لینک

  دکتر لینک | نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک تحت وب تکنولوژی دکتر لینک

همواره استفاده از تکنولوژی های کار آمد و به روز راهی است برای پیشبرد اهداف پزشکان و ارتقای عملکرد مطب و کلینیک، رویکردی که در این سالهای اخیر توانسته اهرم بسیار قدرتمندی در خصوص نحوه انجام فعالیتهای پزشکی باشد.

با ورود سیستم های کامپیوتری و استفاده از دانش انفورماتیک، مدیریت مطب و کلینیک با نرم افزارهای تحت سیستم رایانه و به کار گیری تکنولوژیها و راه کارهای مدرن در خصوص مدیریت پزشکی گام بلندی را برداشتند.

نرم افزارها با هدف بهبود عملکرد پزشکان و تسریع بخشیدن به فعالیتها وارد بازار شدند و توانستند در مدت زمان بسیار کمی عنصر جدا نشدنی مدیریت پزشکی باشند به طوری که بخش فن آوری و اطلاعات و یا بخش انفورماتیک در تمامی بیمارستان های دولتی و خصوصی نقش استراتژیکی را دارا شد.

سهولت استفاده از منابع، سرعت انجام کار، دقت در روند فرایندها و انجام عملیات ها استفاده از نرم افزارهای مدیریت مطب و کلینیک ویندوزی را گسترده تر کرد .

با استفاده از علم روز و سرعت پیشروی علم انفورماتیک در کشور، شرکتها سریعا نرم افزارهای خود را به نسخه های تحت شبکه و تعداد کاربر نامحدود بسط دادن که این نیز تحولی بزرگ در صنعت انفورماتیک کشور و ارتقا شرکتهای تولید کننده و خدمات رسان بخش خصوصی در صنعت انفورماتیک کشور شد.

با ورود نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک تحت شبکه دکتر لینک(Network Application)   به مراکز پزشکی بخشی از روالها و قوانین حاکم بر فرایندها تغییر و به سمت بهبود حرکت کرد و مطب ها و کلینیک ها فصل تازه ای از عملکرد خود را تجربه کردند که این گام موثر بعدی در به تحقق رسیدن پزشکی مدرن بود.

در این میان بیمار نیز با این فرایندهای سیستمی آشنا و توانست در کمترین زمان ارتباط صحیح و قابل قبولی را در استفاده و بهره برداری از این نوع سیستم نرم افزاری تجربه کند. نمونه عمومی و همه گیر در این نرم افزار استفاده از کد رهگیری و کد پیگیری در بعضی از فرایندهای سازمانی مثل نوبت گیری الکترونیک بود که با الکترونیک شدن فرایندها بسیاری از چند باره کاریها و نا مشخصی روال ها برای بیمار را از میان برداشت.

دسترسی از هر مکان و استفاده بهینه از نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک دکتر لینک بدون محدودیت فیزیکی و منابع سیستمی گام بعدی در امر پزشکی مدرن بود. محدودیتهای سخت افزاری و نرم افزاری برای کاربران و پشتیبانی نرم افزارها ،به روز رسانی سریع و ...چالش بعدی دنیای جدید انفورماتیک در مراکز پزشکی بود.

راهکار نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک تحت وب دکتر لینک(Web Application)  چاره تمام مشکلات از نوع دسترسی و به روزرسانی و منابع سیستمی شد .

درنرم افزار مدیریت مطب و کلینیک تحت وب دکتر لینک(Web Application) دیگر نیاز به یک پردازنده پر قدرت یا کارت گرافیک و یا منابع دیگر سخت افزاری مشهود نیست. این وظیفه بزرگ به عهده سرور دهنده سرویس نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک بوده و تمامی کاربران با استفاده از مرورگرهای اینترنتی بدون محدودیت فیزیکی و استفاده از هر وسیله ای که امکان اسفاده از اینترنت را داشته باشد به وجود آورده شده است.

با ورود نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک تحت وب دکتر لینک به ناوگان انفورماتیک کشور واژه مدیریت پزشکی معنای جدید و پر رنگی پیدا کرد. نرم افراهای مدیریت مطب و کلینیک تحت وب (Web Application) نوع خاصی از نرم افزارهای کلاینت و سرور هستند که روش طراحی و توسعه آنها نسبت به نرم افزارهای مدیریت مطب و کلینیک ویندوز مدرن تر و قویتر است، نرم افزارهای مدیریت مطب و کلینیک تحت وب دکتر لینک از یک هسته پایدار بهره می برد و با تغییر در عملکرد یا به روز رسانی هسته اصلی، این تغییرات برای تمامی کاربران در سطح شبکه مورد استفاده اعمال می شود.

اما سوال اینجاست که کدام یک از بسترهای نرم افزاری مدیریت مطب و کلینیک گفته شده در بالا بهتر و قابل اعتماد می باشند. آیا با وجود بستر وب، نرم افزارهای مدیریت مطب و کلینیک ویندوزی غیر قابل استفاده هستند؟ آیا با وجود بستر وب و نرم افزارهای مدیریت مطب و کلینیک تحت وب (Web Application ) استفاده از نرم افزارهای ویندوزی به پایان میرسد؟ آیا نرم افزارهای مدیریت مطب و کلینیک ویندوزی کارایی خودرا از دست می دهند؟

در پاسخ به این سوالها باید بگوییم که استفاده از از بسترهای نرم افزاری ذکر شده در مراکز پزشکی ادامه دارد و وظایف نرم افزاری بنا به شرایط موجود و قوانین مکتوب میان این دو بستر نرم افزاری تقسیم می شود.

در بسیاری از مراکز درمانی بنا به درخواست کاربران استفاده کننده، بستر وب الزامی بوده و استفاده بهینه تر از منابع و سطح دسترسی وسیع تر لازم و ضروری می باشد.

با توجه به اینکه قوانین امنیتی در تولید نرم افزارهای مدیریت مطب و کلینیک تحت وب تکنولوژی دکتر لینک مورد تایید سازمانهای زیربط رعایت می شود، بنا به درخواست مشتریان و درخواستهای دنیای پزشکی ترجیح کاربران استفاده از سیستمهای نرم افزاری تحت وب می باشد.

دنیای رو به جلو دنیای وب و استفاده از نرم افزارهای تحت وب، افق روشنی در نرم افزارهای موبایل (Mobile Application ) می باشد، بنابراین مراکز پزشکی بر اساس تعریف فرایندها و قوانین خود بستر نرم افزاری مدیریت پزشکی خود را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار می دهند .

از جمله مهمترین مزایای نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک تحت وب تکنولوژی دکتر لینک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محدود نبودن به مکان خاص و در هر جایی که اینترنت باشد در دسترس خواهند بود
  • محدود نبودن به یک سیستم خاص
  • تمامی پردازش های پیچیده و سنگین بر روی سرور انجام شده و می توان با سیستمی ساده از خدمات نرم افزاری مدیریت مطب و کلینیک تحت وب دکتر لینک استفاده نمود.
  • در داده های حساس می توان از امنیتی به مراتب بالا و قابل اطمینان برخوردار بود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید با مشاورین دکتر لینک در تماس باشید.

مقالات مرتبط :

چگونه یک نرم افزار مدیریت جامع برای مطب یا کلینیک خود تهیه کنیم؟

مزایای پرونده الکترونیک دکتر لینک

ویژگی های جعبه داشبورد تکنولوژی دکتر لینک

چرا داشتن یک نرم افزار مدیریت مطب ضروری است؟ 

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*