گزارشاتی که هر پزشک به آنها احتیاج دارد

  دکتر لینک | گزارشاتی که هر پزشک به آنها احتیاج دارد

هر چقدر داده های بدست آمده از سیستم CRM داده های کاملی باشند, داده های خام کاربرد کمتری به نسبت داده های تحلیل شده دارند. معمولاً زمانی که داده ها با یکدیگر ترکیب می شوند, سوالات مختلفی توسط سیستم های CRM مطرح می شوند. چه مقدار مراجعه برای سه ماهه آینده پیش بینی می شود؟ وضعیت نمودارهای میله ای چگونه است؟ به طور متوسط چرخه فروش سه ماه آینده چگونه است؟ به چه میزان به صورت موثر مسائل مربوط به مشتریان حل و فصل می شود؟ کدام مشتریان بیشتر فروش را بوجود می آورند؟ با جمع آوری و دنبال کردن درست اطلاعات, گزارشات و تحلیل های نرم افزارهای CRM باید بتواند اطلاعات دقیق و مناسبی به این سوالات مهم در اختیار ما بگذار.  و زمانی که تحلیل ها و گزارشات نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان بتواند دید دقیق و درستی از رفتار و سوددهی مراجعین در اختیار ما بگذارد, این گزارشات می تواند مسیر واضح تری را در جریان کسب و کار ما در اختیار ما بگذارد و به رشد کسب و کار ما کمک نمایند. گزارشات سیستم های مدریت ارتباط با مشتریان به چهار گروه اصلی تقسیم می شوند.

گزارشات

۱- فرصت

یکی از پر سودترین گزارشات این است که بدانیم کدام مشتری یا بیمار ما سوددهی بیشتری دارد و این گزارش همیشه در دسترس نیست. در حقیقت, فهمیدن تمام مسائل مربوط به عادات خرید مشتری اطلاعاتی است که سخت به دست می آید. با این حال, گزارشاتی که در نرم افزار CRM به درستی طراحی شده باشند و تحلیل درستی از کسب و کار ارائه نمایند می تواند جزییاتی را در مورد طول عمر مشتری و میزان سوددهی در طول زمان مختلف آشکار نماید.

سود آورترین مراجعین

داشتن اطلاعات در مورد سود آورترین مشتریان و عادات خریدی که از آنها بدست آورده ایم، می توانیم خدمات و محصولات خود را در جهت درست هدف گذاری نماییم تا فروش بیشتری را تجربه کنیم. این اطلاعات همچنین برای کسب و کارهایی که تنوع محصول دارند و به گروه زیادی از مردم فروش خود را انجام می دهند می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

مشتری مداری

اندازه گیری میزان وفاداری مشتریان آماری است که می تواند هم در فروش و هم در بازاریابی به کمک تیم شما بیاید. بطور آشکار, متشریانی با بازه های زمانی خرید کوتاه تر و دفعات خرید بیشتر معمولا به هزینه کمتری برای بازاریابی و تبلیغات نیاز دارند در مقایسه با مشتریان جدیدی که جذب کسب و کار شما می شوند. زمانی که یک سیستم CRM تمام اطلاعات خرید مشتریان را در خود ذخیره می کند, این گزارشات می توانند به شما نشان دهند که میزان وفاداری هر کدام از مشتریان به چه میزان است.

۲- فعالیت

زمان پاسخگویی

چه مقدار زمان طول می کشد تا کارمند فروش شما به درخواست مشتری پاسخ دهد؟  میزان این زمان می تواند باعث شود که یک خرید انجام شود یا انجام نشود. و اکثر فروشندگان این را می دانند. نه تنها گزارش میزان زمان پاسخگویی می تواند کیفیت فروش را مشخص نماید, همچنین, میزان نارضایتی می تواند میزان سرپیچی را در بین کارمندانتان مشخص نماید. با وجود اینکه برای بدست آوردن دید درست درباره مشتریان و کارمندن باید تمام المان های مرتبط را تحلیل نمود و با هم مقایسه کرد.

ارائه خدمات

در اکثر مواقع در کسب و کارها مشخص نیست که کدام خدمات و سرویس ها باعث فروش بیشتری می شوند. با وجود اینکه هر نوع سرویسی برای بدست آوردن میزان سود مشخصی طراحی شده است, گزارشات سیستم های مدیرت ارتباط با مشتریان در مورد ارائه خدمات با هدف افزایش سوددهی و تحلیل سیستم های خدماتی پیاده سازی شده است تا بخش هایی که سوددهی پایینی دارند شناسایی شوند.

۳- بازاریابی (و فروش)

تبلیغات اثربخش

اگر یک سیستم CRM به امکان خودکارسازی بخش بازاریابی مجهز باشد, به راحتی می توان گزارشات بازاریابی را طراحی کرد که بتوان بررسی کرد که چه زمان بعنوان مثال یک کمپین تبلیغاتی به خوبی عمل کرده است و چه زمان خوب جواب نداده است. از سویی دیگر, اگر تیم فروش به طور مرتب تخفیف هایی را برای افزایش فروش خود به مشتریان داده باشند این گزارشات تاثیر این موضوع را بر فروش شما نشان خواهند داد.

۴- خدمات مشتریان

هزینه سرویس ها

با توجه به این موضوع می توان فهمید که کجا می توان هزینه را کاهش داد. توسط گزارشات سیستم های CRM به خوبی می توان هزینه های اضافه را مدیریت کرد و کیفیت سرویس دهی را بهبود بخشید.

رضایتمندی مشتریان

این گزارش یکی از گزارشات حیاتی برای هر کسب و کار است. زیرا توسط این گزارش می توان فهمید کدام محصول رضایت مشتریان را بوجود آورده و کدام محصول خیر. مهم تر از این, می توان فهمید که کدام محصول در روند استراتژی های کسب و کار ما عمل می کند و آیا نیاز به تغییر یا تخفیف وجود دارد یا خیر.

تنها داشتن این گزارش در مورد میزان رضایتمندی مشتریان می تواند دید درستی را در زمان تصمیم گیری های مختلف در کسب و کارمان به ما بدهد. در غیر این صورت سیستم های CRM با انواع و اقسام گزارشات و تحلیل ها همراه هستند. از سوی دیگر, ممکن است کسب و کارهایی نیاز به یک سری گزارشات اختصاصی سازی شده ای داشته باشند که نکات و جزییات متفاوتی را از کسب و کارشان در اختیار آنها قرار دهد. در این صورت شما  می توانید از شرکتی که سیستم CRM را تهیه کرده اید درخواست این نوع گزارشات را نمایید. در نهایت بهتر است تمام بخش های شرکت با گزارشاتی که از سیستم های CRM بدست می آیند تطبیق یابند و برنامه ریزی های شرکت توسط آمارها و ارقام دقیق انجام شوند تا ضعف ها و نقاط قوت کسب و کار به خوبی نشان داده و مدیریت شوند.

تکنولوژی دکتر لینک با ارائه استراتژی های مدیریتی و ماژول های حرفه ای CRM توانسته است مشکلات کسب و کار پزشکان را تا حد چشم گیری در زمینه مشتری مداری و جذب مشتری های جدید کاهش دهد. این تکنولوژی هوشمند قابلیت ارتباط با ایمیل ، تلفن ، SMS ، فکس و حتی ویدیوکنفرانس را داراست.

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*