دغدغه های پزشک در مدیریت مطب

  دکتر لینک | دغدغه های پزشک در مدیریت مطب

باران می بارد! همه پرنده ها به دنبال سر پناهند. اما عقابها برای اجتناب از خیس شدن بالاتر از ابرها پرواز میکنند. این دیدگاه است که تفاوت را خلق می کند…! تو همه مشاغل یه سری دغدغه ها وجود دارد، که باعث درگیری فکر و ذکر طرف میشه. طوری که زندگی روزانشو مختل میکنه. اما مهم اینجاست که آیا این دغدغه اون قدر ارزش داره که واسه فکر کردن درموردش بخوایم وقت بگذاریم؟ گاهی بعضی از این ذهن درگیری ها خیلی منطقیه و فقط اراده و پشتکار میخواد و یه کوچولو هم خلاقیت. اما به شرطی که باعث پیشرفت و ترقی بشه. به نظر شما یک پزشک چه دغدغه هایی میتواند تو زمینه مدیریت مطب داشته باشد؟ آیا راه اندازی و مدیریت مطب آسونه؟! در این مقاله مواردی که در زمینه مدیریت مطب به شما پزشکان عزیز کمک می کند عنوان شده:

\r\n\r\n

مهمترین ملاک برای موفقیت یک پزشک، برنامه ریزی است.

\r\n\r\n

برنامه ریزی یکی از اصول مهم زندگی است. یک فرد عادی اگر امور روزانه اش با برنامه باشد باعث موفقیتش خواهد شد چه برسد به پزشک که باید پایه و اساس فعالتهایش با برنامه ریزی باشد. برنامه هایش نه تنها باید در حوزه کاری و ساعات کار در مطب و بیمارستان و … باشد، بلکه باید تمام لحظات روزانه اش با برنامه باشد. با برنامه ریزی مناسب و کمک گرفتن از افراد متخصص در زمینه مدیریت مطب اولین گام های تاسیس مطب با موفقیت جلو می رود.

\r\n\r\n

تعداد بیمارانی که قرار است ویزیت نماید مشخص باشد.

\r\n\r\n

اول از هرچیز محل کار پزشک خیلی حائز اهمیت است. چرا که محیط مناسبی که از امنیت و آرامش برخوردار باشد، خود موجب انگیزه، هم در پزشک هم در بیمار خواهد شد. درکنار آن اگر پزشک از تعداد بیماران در صف انتظار آگاه باشد، زمان هر ویزیت را به نحوه ای مدیریت خواهد نمود، تا زمان انتظار بیماران کوتاهتر و رضایت آنها بیشتر شود.

\r\n\r\n

بزرگترین دغدغه پزشک “منشی” است.

\r\n\r\n

منشی نقش بسزایی در مدیریت مطب دارد. بطوری که عدم حضورش در مطب بسیار احساس میشود. نظم و انظباط منشی از جمله مواردی است که پزشک باید توجه ویژه ای به آن داشته باشد. زیرا منشی بی نظم و سر به هوا مسبب اختلال در کار پزشک و کم شدن تعداد مراجعین خواهد شد.

\r\n\r\n

دیپلم ها و گواهی های قاب شده خود را در دید بیماران قرار دهد.

\r\n\r\n

نصب افتخارات، جوایز و سایر مدارک شناسایی و تحصیلی ، روشی قدرتمند برای جلب اعتماد و احترام بیماران است . این روش به بیمارن بخصوص زمانیکه اولین مراجعه را به مطب پزشک دارند ، اطمینان می دهد که انتخابی درست و شایسته داشته اند و می توانند این پزشک را بعنوان فردی قابل ، به سایرین هم معرفی کنند و این موضوع از لحاظ حرفه ای برای پزشکان بسیار بااهمیت می باشد.

\r\n\r\n

امکان استفاده از اینترنت و wifi رایگان جهت استفاده بیماران

\r\n\r\n

طبیعتا اولین نکته ای که با خواندن این موضوع به ذهنتان میرسد هزینه ی اینترنت است. به مدد تکنولوژی و ابزارهای مختلف می توانید ترتیبی دهید که بیمار بتواند از حجم کمی از اینترنت (۵۰ مگابایت) با سرعت کنترل شده بصورت رایگان استفاده نماید و این کار هزینه زیادی نخواهد داشت. این امکانات مطب شما را جذاب و زمان انتظار را برای بیمار کمتر می کند.

\r\n\r\n

امکان مطالعه بیماران فراهم باشد.

\r\n\r\n

میزان دانش و بار علمی هر کشوری بر اساس مطالعه سنجیده می شود. در کشور ما با وجود افراد تحصیل کرده، میانگین مطالعه خیلی کمتر از دیگر کشور هاست. اگر در هر شرایطی در هر مکانی به جای کارهای بیهوده به مطالعه کتاب بپردازیم به افزایش دانایی خود کمک کرده ایم. کتاب و کتاب خوانی به فرهنگ سازی بیشتری نیاز دارد. به صورتی که هر گاه فرد اراده کند کتاب در دسترسش باشد.

\r\n\r\n

چه بهتر در صف انتظار ویزیت پزشک هم مطالعه داشته باشیم. اما چطور؟ پزشک میتواند با کمک منشی کتابخانه کوچکی در مطب راه اندازی کرده و امکان امانت گرفتن و مطالعه کتاب را در همان فضای مطب برای بیمار فراهم نماید.

\r\n\r\n

فضایی جهت سرگرمی هم برای کودکان و هم بزرگترهای منتظر اندیشیده شود.

\r\n\r\n

لازم نیست فضایی مشابه فضای پارک یا مهد برای کودکان ایجاد شود. همین که کودک بتواند به راحتی با وسیله ای مثل اسباب بازی و امثال اینها سرگرم شود کفایت میکند. برای بزرگترها هم بهتر است پزشک وسایل و بازیهای فکری مانند شطرنج، دوز، منچ، پازل و … در دسترسشان قرار دهد تا بیماران هم شرایط آشنایی و دوستی با هم را داشته باشند هم انتظار جذابی را تجربه کنند.

\r\n\r\n

پزشک میتواند به محض ورود به مطب، اگر تعداد بیماران زیاد بود از آنان سوال کند که آیا شرایط انتظار طولانی را دارند یا خیر؟ اگر جواب منفی بود از منشی درخواست کند که وقت ملاقات دیگری تنظیم نماید. اگر یک کودک محصل در لیست بیماران پزشک بود نوبت ویزیت او را در روزهایی به غیر از تعطیلات وی موکول کند. چون نوع بیماری هر شخص متفاوت است، میزان صحبت و معاینه هم متفاوت خواهد بود و پزشک باید بسته به نوع و روش درمان وی زمان ملاقات را در نظر بگیرد.

\r\n\r\n

جهت دریافت مشاوره های مدیریت مطب و کلینیک با دکتر لینک در تماس باشید.

\r\n\r\n

 

\r\n\r\n

مقالات مرتبط :

\r\n\r\n

۶ روش برای مدیریت مطب و کلینیک

\r\n\r\n

نکات خرید مطب برای پزشکان عمومی

\r\n\r\n

چگونه مدیریت مطب خود را به پزشک دیگری واگذار کنیم؟

\r\n\r\n

وظایف و مهارت های منشی پزشک

\r\n

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*