برای ارتباط با بیماران از این هفت راهکار غافل نشوید

  دکتر لینک | برای ارتباط با بیماران از این هفت راهکار غافل نشوید

خیلی وقته که دنیای سلامت و درمان به سمت به روز شدن قدم برداشته. امروزه اگر پزشک یا مدیریت کلینیک تصور کند که با افتتاح مطب یا کلینیک کار تمام است و تنها باید در انتظار مراجعین و بیماران باشد، باید بگوییم که اشتباه بزرگی را مرتکب می‌شود. دسترسی به تکنولوزی موجب شده افراد، پزشک، کلینیک یا درمانگاه موردنظر خود را از طریق جستجو در فضای آنلاین پیدا کنند. ما در این مقاله 7 روش کاربردی برای ارتباط بهتر با بیماران را در اختیار شما قرار می‌‌دهیم.

1-با نشریات یا وبلاگ‌های پزشکی همکاری کنید.

پزشکانی که با نشریات پزشکی معتبر همکاری می‌کنند، می‌توانند بیماران بالقوه‌ی بیشتری را از پلتفرم‌های آنلاین جذب کنند. ارائه‌ی محتوا به بهترین نشریات پزشکی و وبلاگ‌های حوزه‌ی سلامت نه‌تنها دانش تجربی و کارآمدی شما را به‌عنوان یک پزشک نشان می‌دهد بلکه به اعتمادسازی نیز کمک می‌کند.

2-وبینارها برگزار کنید.

وبینارهای دوره‌ای، خدمات پزشکی شما را در خاطر بیماران نگه می‌دارد. وبینارها راهی برای آموزش دنبال کنندگان فراهم می‌کنند، درنتیجه باعث افزایش اعتماد و ایجاد اقتدار در زمینه‌ی تخصص شما می‌شوند. این وبینارها باید رایگان باشد و روی اطلاعات آموزشی تأکید کنند تا دانش شما را به نمایش بگذارد.

3-رضایت بیماران را فراهم کنید.

شما می‌دانید که بیماران برای یافتن خدمات درمانی و پزشکی بهتر به جستجو و مقایسه‌ی مراکز و خدمات مختلف می‌پردازند، بنابراین باید ارتباطی قوی با بیماران خود برقرار کنید و آن‌ها را به بزرگ‌ترین حامی خود تبدیل کنید. شما باید بیمارانی راضی و خشنود داشته باشید و به هر مسئله‌ای که پیش می‌آید رسیدگی کنید. بیماری که از عملکرد تخصصی و رفتاری شما راضی است برای مسائل دیگر خود به شما مراجعه می‌کند و همچنین دیگران را به شما ارجاع می‌دهد.

4-اسپانسر رویدادهای حوزه پزشکی یا سلامت باشید.

اسپانسری یک رویداد حوزه‌ی سلامت می‌تواند کسب‌وکار پزشکی شما را در معرض دید مخاطبان وسیع، چه به صورت آنلاین و چه به صورت حضوری قرار دهد.

5-در قبال بیماران وفادار از آنها قدردانی کنید.

بیمارانی هستند که مدت زمان طولانی است که به شما مراجعه می‌کنند و همچنین در ارجاع دیگران به مطب شما کمک کرده‌اند. می‌توانید برای قدردانی از آن‌ها فکری کنید. همیشه از بیماران هنگام پرداخت صورتحساب تشکر کنید.

6-با تبریک و هدایا به بیماران حس ارزشمندی بدهید.

برای مثال می‌توانید نامه یا کارت «تولدت مبارک» را برای بیماران ارسال کنید و اگر مدتی است از بیمار خبری ندارید با آن‌ها تماس داشته باشید. همچنین می‌توانید قلم، دسته‌کلید، دفترچه‌ی یادداشت یا سایر اقلام رایگان حاوی لوگوی خود را برای آن‌ها ارسال کنید. این باعث می‌شود بیماران احساس ارزشمندی کنند و احتمال اینکه شما را به دیگران توصیه کنند، بیشتر شود.

7- از خبرنامه استفاده کنید.

در صورت امکان ایمیل بیماران خود را جمع‌آوری کرده و خبرنامه‌هایی برای تبلیغ پیشنهادهای جدید، تغییرات مطب و به‌روزرسانی درباره پرسنل خود ارسال کنید؛ همچنین درباره‌ی نکات عمومی مراقبت‌های سلامت مطالبی ارسال کنید. این به شما کمک می‌کند تا خدمات خود را در ذهن بیمار نگه‌دارید. به یاد داشته باشید که خبرنامه‌ها ابزاری مؤثر برای تقویت روابط بیمار و مراقب هستند و می‌توانند اطلاعات و بینش بسیار خوبی در مورد رفتار بیمار به ارائه‌دهندگان مراقبت‌های سلامت ارائه دهند.

به یاد داشته باشید، استراتژی‌های بازاریابی پزشکی فوق‌الذکر به شما کمک می‌کند تا با بیماران خود ارتباط بهتری برقرار کنید و همچنین بیماران جدید را جذب کنید؛ بنابراین، از یک یا چند تا از این روش‌های ارتباط با مراجعان در حوزه‌ی درمان و سلامت استفاده کنید تا دانش و مهارت خود را بهتر به درمانجویان اختصاص دهید.

کپی برداری از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما کمک کنه، بتوانید با رعایت این اصول ارتباط خوبی با بیماران برقرار کرده و در فرآیند  جذب بیمار موفق باشید. لطفا نظر خود را درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

اگر در کلینیک خود برای  جذب بیمار نیاز به راهنمایی دارید، می‌تونید با مشاوران ما در مجموعه دکتر لینک تماس بگیرین، تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان.

مقالات مرتبط:

چطور یک منشی می‌تواند بیمار بیشتری برای مطب با کلینیک جذب کند؟

اهمیت تفکرسیستمی در بازاریابی پزشکی و جذب بیمار

پرسونای بیمار چیست و 11 مورد ضروری در طراحی پرسونای بیمار

تبدیل تماس گیرنده تلفنی به مراجعه کننده مطب

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*