برندینگ دیجیتال در حوزه جذب بیمار خارجی

  دکتر لینک | برندینگ دیجیتال در حوزه جذب بیمار خارجی

در برندینگ سعی می شود، افراد ذهنیت خاصی نسبت به خدمات شما داشته باشند و آن را بر کالاهای مشابه ترجیح دهند. ما با برندینگ سعی می کنیم، احساسات و ذهنیات افراد را نسبت به یک برند جلب کرده که این امر خود باعث بالا رفتن میزان مراجع کننده و حتی افزایش هزینه خدمات شما می گردد. شما با این روش بازاریابی از رقبای خود جلو زده و نام شرکت خود را بلند آوازه می نمایید.

در واقع برندینگ یک دانش است؛ دانش بالا بردن ارزش و اعتبار یک برند.

اگر برند شما به یک برند معتبر تبدیل شود؛ به این معنی است که افراد تمایل به دریافت خدمات شما دارند .برند به شما کمک می کند که زمان و هزینه ای کمتر صرف تبدیل یک مشتری معمولی به یک مشتری دائمی نمایید.

به این نکته توجه داشته باشید که اگر مشتری، یک برند را از میان دیگر برند ها برگزیند یا تصور کند که با آن به مجموعه احتیاجات خود بیشتر پاسخ می دهد، می توان گفت که آن برند در بازاریابی خود موفق شده بر رقیبان خود پیشی بگیرد.

اگر بخواهید در برندینگ خود موفق شوید، گاه می توانید از ابزارهای دیجیتالی برای گسترش برند خود استفاده نمایید که در این جا مبحث برندینگ دیجیتال به میان خواهد آمد.

برندینگ دیجیتال؛ تبلیغی موثر

در واقع برندینگ دیجیتال به صاحبان مشاغل کمک می کند تا در دنیای دیجیتالی امروز محصولات و خدمات شان را به سرعت و وفور در خدمت مشتریان قرار دهند. شما با کمک برندینگ دیجیتال می توانید خدمات کلینیک و مطب تان را حتی در دورترین نقاط معرفی کرده و اقدام به جذب بیمار حتی بیمار خارجی نمایید. بسیاری از برند های معتبر از بیماران  جزئی شروع کرده و به جای کنونی شان رسیده اند.

برند و برندینگ حتی برای گسترش کسب و کارهای کوچک نیز مناسب است و برای گسترش آن ها به کمکشان می آید. شاید اگر در ابتدای کار مکانی را که برای تبلیغات برند خود انتخاب می کنید، مناسب باشد، در ادامه راه به مشکلات کمتری در بازاریابی بر خواهید خورد.

بسیار دقت کنید که توجه به عمل کردن وعده های یک برند بسیار حائز اهمیت است. در واقع یک برند با وعده های خود شناخته و متمایزمی شود و اگر وعده هایش عملی نگردد، به سرعت از دایره اذهان عمومی خارج شده و اعتماد مشتریان خود را از دست می دهد و این به معنای پایان کار تلخ یک برند است. پس در انتخاب وعده ها باید دقت بسیار به عمل آید.

در برندینگ دیجیتال برای مطب و کلینیک طرف مقابل ما، بیمار و جلب او می باشد. پس در اینجا یک برند نیز باید طوری عمل کند که افراد گمان کنند با یک انسان که دارای یک سری صفات خاص است، رو به رو هستند. بدین طریق با آن برند رابطه بهتری برقرار می کنند. در واقع برندها باید به قوانین بین انسانی پایبند باشند؛ مثلاً اگر ما از یک شخص می خواهیم که در رفتار خود ثبات داشته باشد، مسلماً از یک برند نیز چنین انتظاری خواهیم داشت.

برندینگ دیجیتال کمک می کند که یک برند مانند یک انسان به نظر برسد و جایگاه آن از نظر عاطفی و احساسی در میان افراد جامعه بالا برود. هدف اصلی یک برندینگ دیجیتال این است که با ارسال پیام های دیجیتالی یا طراحی وب سایت یا ایجاد یک وبلاگ، دائماً یک برند را در معرض دید مشتریان خود قرار دهد. به هر حال برای اینکه یک برند معتبر در میان رقیبان خود پیروز میدان باشد، باید خدمات خود را به گونه ای متمایز و متفاوت از بقیه رقبا تبلیغ نماید.

گسترش اینترنت و استفاده افراد از آن، می تواند صاحبان برند را از طریق برندینگ دیجیتال کمک نماید؛ زیرا بیماران از طریق ابزارهای دیجیتالی راحت تر و سریع تر با آن برند آشنا شده و ارتباط برقرار می کنند. البته لازم به ذکر است که مدیریت برندینگ دیجیتال از اهمیت زیادی برخوردار است. برای مثال اگر شما وب سایتی برای برند خود دارید، باید در آن پاسخگوی بیماران خود باشید و به نقد و انتقادات و پرسش های آن ها رسیدگی کنید؛ زیرا بدون توجه به این نکات، داشتن یک وبسایت اثربخشی خود را از دست می دهد.

اولین گام در برندینگ دیجیتال شناسایی مشتری

نخستین اقدام برای موفقیت در برندسازی دیجیتال این است که افرادی که قرار است به مشتری تبدیل کنید را بهتر بشناسید، چرا که هرچه شناخت شما از مخاطب هدفتان بیشتر باشد، شانس بالاتری برای ارائه خدمات به منظور ارضای نیازها و خواسته هایشان خواهید داشت. یعنی قرار دادن مشتریان در نقطه مرکزی تمام فعالیت ها و برنامه های بازاریابی.

دومین گام انتخاب ابزار درست 

در مبحث برندینگ دیجیتال برای جذب بیمار خارجی باید در نظر بگیریم انتخاب ابزار مناسب در این حوزه است. پیشنهاد ما برای برندینگ در حوزه جذب بیمار خارجی استفاده از یوتیوب و فیس بوک است. با وجود اینکه در ایران شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام توسط کسب و کارها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد ولی رویکرد افراد در خارج از ایران نسبت به این شبکه اجتماعی بسیار متفاوت است.

پس نیازمند هستیم که حتما نسبت به فیس بوک و یوتیوب این دو ابزار مهم جهت جذب بیمار خارجی آگاهی داشته باشیم و به این مطلب پی ببریم که فیس بوک و یوتیوب عملکردی به مراتب بیشتر و موثرتر از اینستاگرام رو در جذب بیمار خارجی ایفا می کنند.

سومین گام تولید محتوا

یک بیمار خارجی زمانی که میخواهد برای درمان به کشور دیگری مراجعه کند با دغدغه های بسیاری روبه روست. به عنوان مثال فرآیند قبل از عمل و زمانبندی آن و یا فالوآپ بعد از عمل و چگونگی این مسئله، نحوه مشورت گرفتن از دکتر، ناآگاهی نسبت به فرآیند پذیرش و پرداخت در یک کشور دیگه و غیره از جمله این دغدغه ها می باشد.

اگر در وب سایت و یا رسانه های اجتماعی مناسب، چنین پیام هایی و فرآیندهای که بیمار خارجی با آنها مواجه است را در کنار مقوله کیفیت درمان و برند پزشک اشاره می کنیم بدون شک به شدت مورد توجه قرار می گیرد و بیماران را تحت تاثیر قرار می دهد.

در مورد یوتیوب در ساده ترین حالت شما می تونید ویدئوهای خودتون را به زبان انگلیسی منتشر کنید.

گام چهارم اطلاع رسانی

اگر مسئله جذب بیمار خارجی بسیار برای شما اهمیت دارد باید برای آن برنامه و مسیری داشته باشید. یعنی بعد از انتخاب ابزار درست برای برندینگ دیجیتال و تولید محتوای کاملا متناسب باید اقدام به اطلاع رسانی نمایید.

در ایران به واسطه چرخش دهان به دهان اطلاعات و یا بعضا تبلیغات آنلاینی که برای وب سایت و صفحات اینستاگرامی انجام میشه ؛ مخاطبین در جریان خدمات و یا وب سایت و صفحات اجتماعی ما قرار می گیرند در حالیکه باید فکر کنیم یک بیمار مثلا عرب زبان که کشورهای زیادی رو شامل میشه چطور باید وب سایت و رسانه اجتماعی ما رو پیدا کنه بدون اینکه ما کاری کرده باشیم. 

شما در فضای فیس بوک می تونید از تبلیغاتی که خود فیس بوک در اختیارتون قرار میده استفاده کنید و یا همچنین یوتیوب . البته راه حل ساده تر تبلیغات کلینیکی و بنری در وب سایت های خبری و پربازدید برخی کشورهایی که هدف هستند مثل عراق و یا کشورهای شمالی و … می تونه باشه.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید:ورود به اینستاگرام

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان

مقالات مرتبط:

گردشگری سلامت

بهره گیری از بازاریابی دهان به دهان در حوزه خدمات درمانی

شیوه جذب بیمار برای دندانپزشکی

بازاریابی خدمات پزشکی با ویدئو مارکتینگ

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*