تعیین ماموریت در زندگی شغلی پزشکان

در پست های گذشته در رابطه با برندینگ شخصی برای پزشکان مطالبی ارائه کردیم و ضمن تاکید بر این مهم به ارائه راهکارهایی پرداختیم. اگر برند سازی را کوه یخ در نظر بگیریم ، ۲۰ درصد یا همان لایه بیرونی کوه یخ شامل تبلیغات و تولید محتوی و ارتباط با بیماران و دیزاین مطب و ... است ، اما ۸۰ درصد این کوه که در لایه زیرین و پنهانی است، هویت برند مارا تشکیل میدهد. این لایه شامل تدوین هویت برند و تعیین ماموریت یا mission است . لایه ای که تاثیراتی به مراتب بیشتر از ۲۰ درصد بیرونی خواهد داشت. باید توجه کنیم که هر پزشکی برای داشتن برندسازی شخصی موفق، ملزم به تعریف ماموریت هایی در زندگی کاری است .
\r\n\r\nاز جمله این ماموریت ها میتوان به مواردی چون :
\r\n\r\n- \r\n
- تبدیل شدن به چهره ای بین المللی \r\n
- فعالیت در حوزه آموزشی و تربیت پزشکان جوان \r\n
- نوآوری و ابداع روش های نوین در طب \r\n
- برگزاری کنگره ها و کنفرانس های علمی \r\n
و چندین و چند هدف دیگر را میتوان نام برد که در ذهن یک پزشک میتواند وجود داشته باشد .
\r\n\r\nاجزای تشکیل دهنده ی ماموریت چیست؟
\r\n\r\nماموریت مکان های مختلف از نظر حجم، محتوا، شکل و پرداختن به جزییات با هم متفاوت هستند. بیشتر کارشناسان و افراد صاحب نظر عنوان می کنند که اجزای ماموریت باید دارای نه ویژگی برجسته باشد. از آن جا که معمولاً ماموریت بیش از سایر فرآیندها به چشم می خورد و همگان از آن آگاه می شوند، پس مهم این است که دربر گیرنده ی همه ی 9 بخش اصلی بشود. بنابراین می توان با پاسخ به سوالات زیر این بخش را در ماموریت مطب و یا کلینیک گنجاند :
\r\n\r\nبخش اول: بیماران
\r\n\r\nبیماران شما چه کسانی هستند ؟
\r\n\r\nبیماران شما دارای چه خصوصیاتی هستند ؟
\r\n\r\nبخش دوم: محصولات یا خدمات
\r\n\r\nمحصولات و خدمات عمده ی مطب یا کلینیک شما چیست؟
\r\n\r\nبخش سوم: بازارها
\r\n\r\nاز نظر جغرافیایی، مطب شما در کجا به رقابت می پردازد؟
\r\n\r\nبخش چهارم: فناوری
\r\n\r\nآیا شما از پیشرفته ترین فناوری ها استفاده می کنید؟
\r\n\r\nبخش پنجم: توجه به بقا،رشد و سودآوری
\r\n\r\nآیا مطب شما برای رشد و سلامت مالی از تعهد لازم برخوردار است؟
\r\n\r\nبخش ششم: فلسفه
\r\n\r\nباورها، ارزشها، آرزوها و اولویتهای اخلاقی اصلی شما چیست؟
\r\n\r\nبخش هفتم: ویژگی ممتاز
\r\n\r\nشما دارای چه مزیت رقابتی یا شایستگی ممتاز هستید؟
\r\n\r\nبخش هشتم: توجه به تصور مردم
\r\n\r\nآیا شما نسبت به مسائل اجتماعی، جامعه و محیطی واکنش مناسب نشان می دهید؟
\r\n\r\nبخش نهم:توجه به کارکنان (منشی)
\r\n\r\nآیا کارکنان به عنوان یک قلم دارایی ارزشمند برای مطب به حساب می آیند؟
\r\n\r\nبرای ارزیابی هر بیانیه ماموریتی مامولاً از ماتریسی استفاده می کنند که هر ستون آن یکی از همین 9 عامل است و در زیر هر ستون مشخص می شود که آیا در بیانیه ماموریت اشاره ی شفاف و روشنی به آن مورد شده است یا خیر. نکته قابل اهمیت اینکه تعریف هدف و ماموریت در زندگی شغلی برای پزشکی که به قله های بالاتری از اداره یک مطب می اندیشد الزامی است .
\r\n\r\nبا تعریف ماموریت و برنامه ریزی برای رسیدن به آن و تقویت لایه زیرین برندینگ ، لایه بیرونی که شامل تبلیغات و ... است نیز به نحو شایسته ای ، اثرگذارتر خواهد بود. تکنولوژی دکتر لینک می تواند به شما عزیزان در تعیین ماموریت و هدف شما در زندگی شغلیتان کمک کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.
\r\n\r\n