تعیین ماموریت در زندگی شغلی پزشکان

  دکتر لینک | تعیین ماموریت در زندگی شغلی پزشکان

در پست های گذشته در رابطه با برندینگ  شخصی برای پزشکان مطالبی ارائه کردیم و ضمن تاکید بر این مهم به ارائه راهکارهایی پرداختیماگر برند سازی را کوه یخ در نظر بگیریم ، ۲۰ درصد یا همان لایه بیرونی کوه یخ شامل تبلیغات و تولید محتوی و ارتباط با بیماران و دیزاین مطب و ... است ، اما ۸۰ درصد این کوه که در لایه زیرین و پنهانی است، هویت برند مارا تشکیل میدهد.  این لایه شامل تدوین هویت برند و تعیین ماموریت یا mission است . لایه ای که تاثیراتی به مراتب بیشتر از ۲۰ درصد بیرونی خواهد داشتباید توجه کنیم که هر پزشکی برای داشتن برندسازی شخصی موفق، ملزم به تعریف ماموریت هایی در زندگی کاری است .

\r\n\r\n

از جمله این ماموریت ها میتوان به مواردی چون  :

\r\n\r\n
    \r\n
  • تبدیل شدن به چهره ای بین المللی
  • \r\n
  • فعالیت در حوزه آموزشی و تربیت پزشکان جوان
  • \r\n
  • نوآوری و ابداع روش های نوین در طب
  • \r\n
  • برگزاری کنگره ها و کنفرانس های علمی
  • \r\n
\r\n\r\n

و چندین و چند هدف دیگر را میتوان نام برد که در ذهن یک پزشک میتواند وجود داشته باشد .

\r\n\r\n

اجزای تشکیل دهنده ی ماموریت چیست؟

\r\n\r\n

ماموریت مکان های مختلف از نظر حجم، محتوا، شکل و پرداختن به جزییات با هم متفاوت هستند. بیشتر کارشناسان و افراد صاحب نظر عنوان می کنند که اجزای ماموریت باید دارای نه ویژگی برجسته باشد. از آن جا که معمولاً ماموریت بیش از سایر فرآیندها به چشم می خورد و همگان از آن آگاه می شوند، پس مهم این است که دربر گیرنده ی همه ی 9 بخش اصلی بشود. بنابراین می توان با پاسخ به سوالات زیر این بخش را در ماموریت مطب و یا کلینیک گنجاند :

\r\n\r\n

بخش اول: بیماران

\r\n\r\n

بیماران شما چه کسانی هستند ؟

\r\n\r\n

بیماران شما دارای چه خصوصیاتی هستند ؟

\r\n\r\n

بخش دوم: محصولات یا خدمات

\r\n\r\n

محصولات و خدمات عمده ی مطب یا کلینیک شما چیست؟

\r\n\r\n

بخش سوم: بازارها

\r\n\r\n

از نظر جغرافیایی، مطب شما در کجا به رقابت می پردازد؟

\r\n\r\n

بخش چهارم: فناوری

\r\n\r\n

آیا شما از پیشرفته ترین فناوری ها استفاده می کنید؟

\r\n\r\n

بخش پنجم: توجه به بقا،رشد و سودآوری

\r\n\r\n

آیا مطب شما برای رشد و سلامت مالی از تعهد لازم برخوردار است؟

\r\n\r\n

بخش ششم: فلسفه

\r\n\r\n

باورها، ارزشها، آرزوها و اولویتهای اخلاقی اصلی شما چیست؟

\r\n\r\n

بخش هفتم: ویژگی ممتاز

\r\n\r\n

شما دارای چه مزیت رقابتی یا شایستگی ممتاز هستید؟

\r\n\r\n

بخش هشتم: توجه به تصور مردم

\r\n\r\n

آیا شما نسبت به مسائل اجتماعی، جامعه و محیطی واکنش مناسب نشان می دهید؟

\r\n\r\n

بخش نهم:توجه به کارکنان (منشی)

\r\n\r\n

آیا کارکنان به عنوان یک قلم دارایی ارزشمند برای مطب به حساب می آیند؟

\r\n\r\n

برای ارزیابی هر بیانیه ماموریتی مامولاً از ماتریسی استفاده می کنند که هر ستون آن  یکی از همین 9 عامل است و در زیر هر ستون مشخص می شود که آیا در بیانیه ماموریت اشاره ی شفاف و روشنی به آن مورد شده است یا خیر.  نکته قابل اهمیت اینکه تعریف هدف و ماموریت در زندگی شغلی برای پزشکی که به قله های بالاتری از اداره یک مطب می اندیشد الزامی است .

\r\n\r\n

با تعریف ماموریت و برنامه ریزی برای رسیدن به آن و تقویت لایه زیرین برندینگ ، لایه بیرونی که شامل تبلیغات و ... است نیز به نحو شایسته ای ،  اثرگذارتر خواهد بود. تکنولوژی دکتر لینک می تواند به شما عزیزان در تعیین ماموریت و هدف شما در زندگی شغلیتان کمک کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

\r\n\r\n

مقالات مرتبط :

\r\n\r\n

چگونه یک برند موفق شویم؟

\r\n\r\n

برندسازی شخصی برای پزشکان

\r\n\r\n

راهنمای مدیریت مطب و کلینیک

\r\n\r\n

طراحی یک شبکه حرفه‌ای برای جذب بیماران

\r\n

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*