افسردگی در مردان

  دکتر لینک | افسردگی در مردان

چکیده:

این مطلب درباره افسردگی در مردان تهیه شده است. شما در این مقاله می توانید با علائم، نشانه ها، عوامل خطر و راه های درمان افسردگی در مردان بیشتر آشنا شوید.

مقدمه:

افسردگی در مردان، یک امر شایع بوده که متاسفانه چندان به آن اهمیت داده نمی شود. اهمیت این موضوع وقتی دیده می شود که فرد به شرایط حادی از افسردگی وارد شده و در این شرایط روند درمان فرد نیز به کندی و دشواری پیش می رود. از این رو به آقایان توصیه اکید می شود که پیش از هر چیزی اطلاعات کاملی در خصوص افسردگی در مردان کسب کرده و در صورت ابتلا به این اختلال هرچه سریع تر برای درمان اقدام نمایند.

افسردگی در مردان

شاید شما هم شنیده باشید که افسردگی بیشتر اختصاص به خانم ها دارد. اما سوال اینجاست که به واقع این چنین است؟ پاسخ به این سوال کار چندان ساده ای نیست. اما چیزی که واضح و مبرهن می باشد، سرعت تشخیص این بیماری در زنان و مردان می باشد. از آنجایی که زنان احساسات و عواطف خود را سریعتر و بیشتر بروز می دهند، امکان تشخیص این بیماری در زنان بیشتر است. جدا از این مسئله باید عرض کنیم که افسردگی می تواند به طور اختصاصی برای مردان و جنس مذکر اتفاق بیفتد. به همین سبب امروز قصد داریم تا به طور اختصاصی به مسئله افسردگی در مردان بپردازیم. قطعا شناخت نشانه های افسردگی و راه درمان آن در مردان می تواند کمک موثری به نیمی از جامعه ما که آقایان هستند، بکند. در ادامه شما را با مهم ترین نشانه های افسردگی آقایان آشنا خواهیم کرد.
 
نشانه های افسردگی مردان

به طور کلی نشانه های افسردگی در مردان، شباهت های بسیاری با نشانه های اصلی افسردگی در زنان دارد. اگر شما هم اکثر این نشانه ها دارا می باشید، توصیه می کنیم در اسرع وقت با یک مشاوره یا روانشناس متخصص صحبت کنید.
-         خستگی و بی حالی
-         انفعال
-         ناامیدی از آینده
-         کم خوابی یا خوابیدن زیاد
-         عصبانیت و برخورد فیزیکی
-         تحریک پذیری عصبی
-         اعتیاد به مواد مخدر یا سیگار
-         مصرف الکل
-         ناتوانی جنسی
-         شک و تردید
-         نشخوار فکری و پرورش افکار خودکشی و جنون آمیز
-         استرس و اضطراب
-         معده درد
-         اقدامات ناگهانی و خطرناک
متاسفانه افسردگی های حاد در مردان می تواند روی بدن آنان نیز تاثیر گذاشته و باعث بروز بیماری های جسمی مختلف شود.
 
عوامل محرک و خطرساز برای افسردگی مردان

برخی اتفاقات ناگوار و قرار گیری در موقعیت های استرس زا می تواند از عوامل محرک برای ایجاد افسردگی در مردانباشند. بیایید دقیق تر با عوامل خطرساز افسردگی مردان آشنا شویم.
-         مشکلات مالی و بحران های اقتصادی
-         ورود به دوره بازنشستگی
-         از دست دادن کار
-         طلاق و جدایی عاطفی از همسر
-         شکست های عشقی
-         ورود به خدمت سربازی
-         شکست های شغلی
-         نرسیدن به اهداف
-         ابتلا به بیماری های جسمی
-         مشکلات خانوادگی و تنش های بزرگ
-         استرس و اضطراب بیش از حد در موقعیت خاص
-         از دست دادن یک عزیز
این ها از مهمترین علل محرک و تاثیر گذار در ایجاد افسردگی آقایان می باشد. نکته ای که در این میان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، توجه کافی به علائم و نشانه های افسردگی می باشد. بهتر است پس از قرارگیری در چنین موقعیت هایی با یک مشاور مناسب مشورت نمایید.
 
درمان افسردگی در مردان
روان درمانی و استفاده از داروهای ضد افسردگی اصلی ترین روش های درمان افسردگی آقایان می باشد که اگر در زمان درستی به کار گرفته شوند، موثر واقع شده و مدت زمان درمان افسردگی به میزان زیادی کاهش پیدا می کند. در مورد روش اول درمان، شاید برای آقایان صحبت کردن درباره مشکلات و احساسشان دشوار باشد. اما این موضوع را باید درک کنید که شما برای حل مشکل تان نیاز دارید تا با یک فرد آگاه و متخصص صحبت کنید. هرچه این کار را بیشتر به تعویق بیندازید، ممکن است روند درمان تان افزایش پیدا کرده و به کندی پیش برود. معمولا در مراحل ابتدایی درمان، اگر مشکل تان حاد نباشد، روان درمانی می تواند شما را به سرعت به زندگی عادی بازگرداند. اما در مواردی که با افسردگی شدید مواجه هستیم، روان پزشک اقدام به تجویز داروهای ضد افسردگی کرده و در همین حین فرآیند روان درمانی را نیز آغاز می کند. 

 

لطفا نظر خود را درباره این پُست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*