مدیریت ارتباط با مشتریان ویژه پزشکان

  دکتر لینک | مدیریت ارتباط با مشتریان ویژه پزشکان

مدیریت ارتباط با بیماران در کلینیک ها به روشی اطلاق می شود که به یک سازمان کمک می کند به شیوه ای سازمان یافته ارتباط با مشتریانش را مدیریت کند. PRM مفهومی است که برای افراد غیر فعال در حیطه خدمات درمانی بیگانه به نظر می رسد ولی بسیاری از متخصصان حوزه مراقبت های بهداشتی و زیبایی با این مفهوم به خوبی آشنا هستند. اگر در بیمارستان ها و کلینیک ها تنها یک مشکل برطرف شود و آن هم این که به فرد بیمار به عنوان فردی که تنها خدمتی که باید برای او انجام شود خدمات درمانی است نگاه نشود، بیمارستان ها و کلینیک های  زیبایی و بهداشتی بهترین مجموعه ها  برای استفاده از کاربرد های بیشمار crm در مرکز شان می توانند باشند.

با کاربرد های CRM بیشتر آشنا شویم :

یادآوری و پیگیری وضعیت حال حاضر بیمار

پیگیری بیماران با ابزار های سنتی و هم چنین برقراری تماس تلفنی برای جویا شدن از حال بیمار سخت و وقت گیر است و گاهی مشاهده می شود که از وظایف اصلی خود دور میشوند. سیستم های CRM این فرایند را کوتاه و اتومات کرده تا با ارسال ایمیل، پیامک و یا گاهی تماس صوتی یا حضوری با بیماران در زمان های خاص و حساس در ارتباط باشیم و بتوانیم پیگیری از وضعیت عمومی شان داشته باشیم تا با ثبت یادآوری هایی در زمان های دیگر، رشته این ارتباطات را پاره نکنیم. ممکن است پیام های ارسالی متنی ساده داشته باشند و فقط به عنوان یک یادآوری برای مصرف داروی بیماران ارسال شوند چنین ارتباطی نمی تواند به صورت تماس تلفنی انجام شود، اما دیده شده است با یک ارسال پیامک کوتاه بیمارانی از یک اشتباه بزرگ رهایی یافته اند.

با سیستم سی ر ام تماس ها مدیریت شده تر می شود و هم پزشکان و پرستاران زمان بیشتری با بیماران صرف می کنند و هم می توانند در خارج از چارچوب مراکز درمانی، از بیماران بهتر مراقبت کنند. نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که بسیاری از بیماران وجود CRM را به عنوان سمبلی از انجام عملکرد مطلوب بیمارستان یا کلینیک در ارائه خدمات مراقبتی به بیماران محسوب میکنند. دیگر سرویس CRM پشتیبانی از برنامه ریزی زمانبندی شده با توانمندی برقراری ارتباطات خروجی است. ( ارسال یادآوری رویه های کاری آتی و یا قرار ملاقات ها )

افزایش حس خوب و رضایتمندی بیماران بستری

اجرای یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان مناسب می تواند میزان رضایتمندی و ضریب تبلیغات دهان به دهان را با استفاده از سناریو های وفاداری افزایش دهد.

به عنوان مثال بستری بودن بیمار فرصتی برای استفاده از سیستم CRM است. شاید این شرایط فضایی برای پیاده سازی سیستم بنظر برسد از دیدگاه مراجعینی که می خواهند از وضعیت درمانی نزدیکانشان مطلع شوند سیستم جامع مدیریت بیماران می تواند اطلاعات جزئی ای مانند تغییر اتاق بیمار یا سایر موارد را توسط پیام های متنی و یا پست الکترونیکی به لیستی از خویشاوندان و دوستان بیمار اطلاع رسانی و ارسال کند. این مساله باعث میشود که در ایستگاه پرستاران ازدحام  جمعیت کمتر شده و سوالات کمتری از سوی مراجعه کنندگان مطرح شود و بازدیدکنندگان راحت تر بوده و از اینکه از بیمارشان در محیطی با این سیستم اطلاع رسانی قوی مراقبت می شود، احساس امنیت خاطر پیدا خواهند کرد.

از نظر آشنایان ، این بیمارستان  با وجود چنین بانکی با این حجم از اطلاعات بروز شده از وضعیت لحظه به لحظه بیماران دارای کمترین درصد خطاهای سهوی است.

کاربردهای دیگر

  • بررسی گذشته و حال و پیش بینی آینده وضعیت بیمار
  • گزارشات از وضعیت بیماران و خدمات انجام شده
  • گزارشات از وضعیت پزشکان و پرستاران
  • بررسی وضعیت کلی بیمارستان و کلینیک با فیلتر های مختلف. ( تعداد تخت های خالی و پر ، تعداد مراجعین ، حضور و غیاب پزشکان ، نظر سنجی و ….)

مدیریت ارتباط با مشتری، توانایی یک مطب برای بدست آوردن مشتری، شناخت مشتری، تجدید تماس با آنها، اطمینان دادن به مشتری از اینکه مطب/کلینیک هرآنچه آنها می خواهند سرویس می دهد. با استفاده از یک CRM مناسب می توان روابط خوبی با بیمار/مشتری برقرار نمود و سرویس را بهبود دهید.

چرا پزشکان نیاز به مدیریت ارتباط با مشتری دارند؟

دلیل اولیه برای سرمایه گذاری بر ساختن روابط مثبت با بیماران بعلت محدودیت تعداد بیماران در بازار می باشد و تنها کلینیک ها از این موضوع اطلاع دارند.

پس باید به مشتریان بچسبید و شانس ایجاد یک بازار مورد اعتماد را برای خود ایجاد کنید. تشویق بیماران به ادامه رابطه با پزشک، بسیار ارزانتر از پیدا کردن بیمار جدید می باشد. شخصی سازی روابط باعث می شود تا با هر مشتری رویکرد ویژه داشته باشند که به انتظارات وی نیز پاسخ بدهد.

مهم ترین هدف ارتباط با مشتری حفظ وفاداری مشتریان می باشد.

پزشکان از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری استفاده میکنند چرا که این امر مهم ترین و با اثرترین روش حفظ مشتری می باشد. در حال حاضر تمرکز بر مشتری می باشد و باید بدانیم که رقابت بسیار بالا است و پزشکانی که خود را درگیر مدیریت ارتباط با مشتری نمی کنند امکان سقوط و از دست دادن مریضشان بالاست.

مدیریت ارتباط با مشتریان، مدام در حال گسترش و فراگیر شدن می باشد و واسط حفظ رابطه بین پزشک و بیمار است. تکنولوژی دکتر لینک با فراهم آوردن این امکان به شما عزیزان کمک می کند تا رابطه پایداری با بیمار برقرار کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاوران ما در تماس باشید.

مقالات مرتبط :

رابطه ایده آل بین پزشک و بیمار

۶ روش برای مدیریت مطب و کلینیک

رابطه ی بین کیفیت خدمات و وفاداری بیماران در بیمارستان

مدیریت نارضایتی همراه بیمار

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*