تبدیل تماس‌گیرنده تلفنی به مراجعه کننده مطب

  دکتر لینک | تبدیل تماس‌گیرنده تلفنی به مراجعه کننده مطب

یکی از مهارت‌هایی که منشی یک کلینیک یا مطب باید از آن بهره‌مند باشه، این هست که توانایی تبدیل تماس‌های تلفنی را به مراجعه بیمار تبدیل کنه. منشی مطب یا کلینیک باید علاوه بر مهارت‌های موردنیاز برای کار در یک کلینیک، اطلاعات خود را درباره مهارت‌های لازم برای تماس‌های تلفنی ارتقاء دهد.

تصور کنید شما تبلیغات پزشکی را به بهترین شکل انجام‌داده‌اید تا بتوانید بیماران جدیدی جذب نمایید. اما اگر منشی شما نمی‌تواند تماس‌های تلفنی از سوی بیماران را به مراجعه حضوری تبدیل کند، به این معنی است که تمام زحمات و هزینه‌های شما به هدر رفته است.

مطلب مرتبط: وظائف و مهارت‌های منشی پزشک

در نتیجه یکی از مسائل مهمی که منشی مطب یا کلینیک شما باید با آن آشنایی داشته باشد، اصول صحبت کردن و جواب دادن به تلفن بیماران است. در صورتی که منشی با چنین مهارتی آشنایی داشته باشد، قادر خواهد بود تماس‌های تلفنی را به یک مراجعه کننده تبدیل کند.

در ادامه مهمترین نکات برای صحبت کردن و پاسخ دادن به تلفن بیماران در میان می‌گذاریم تا اطلاعات شما در این زمینه افزایش یابد.

نکاتی برای تبدیل تماس تلفنی به مراجعه بیمار

برخی از مهمترین نکاتی که شما باید برای تبدیل تماس تلفنی به مراجعه بیمار انجام دهید عبارت است از:

۱- تعداد بوق های تلفن :

وقتی زنگ تلفن مطب به صدا درآمد، منشی نه خیلی زود به تلفن پاسخ بدهد و نه خیلی دیر. اجازه داده بشه 2 تا 3 بار تلفن زنگ بزنه نه کمتر نه بیشتر. چرا؟

اگر خیلی زود به تلفن جواب بدهد، تماس گیرنده تصور میکنه سر شما خیلی خلوته و مطب خالی از بیمار. اگر هم خیلی دیر جواب داده بشه، فردی که پشت خط تصور میکنه، شما نیستید و مطب یا کلینیک دیگری را برای تماس انتخاب میکنه. بنابراین وقتی 2 تا 3 بوق خورده شد باید تلفن را جواب بدهید.

2- لحن و تن صدا

زمانی که منشی تلفن را جواب میده، باید نحوه صحبت کردن او به گونه‌ای باشد که گویا بیمار را رودرو ملاقات کرده است. حالت چهره، لحن پاسخگویی، تن صدا و نحوه سلام و احوالپرسی منشی از جمله مهمترین مسائلی است که باید به آنها توجه بسیاری شود. لحن حرف زدن منشی پشت تلفن به خوبی مشخص می‌شود و بیمار متوجه حالت او می‌گردد.

3- به پرسش بیماران پاسخ منطقی داده شود.

 اگر می‌خواهید مراجعه کنندگان همواره از مطب و یا کلینیک رضایت داشته باشند باید این نکته را به منشی خود گوشزد کند، به جای اینکه به بیماران بگوید نه، برای پرسش بیماران جواب منطقی داشته باشد.

مواقعی که بیمار درخواست منطقی ندارد یا خدماتی که بیمار نیاز دارد را ارائه نمیکنید بهتر است در یک بازه زمانی مزیت‌هایی که خدمات شما دارد را به او ارائه دهید.

4-تلفن را بعد از بیمار قطع کنید.

شما هم این تجربه را داشته‌اید که وقتی با مطب پزشکی تماس می‌گیرید، منشی در انتهای مکالمه خیلی سریع تلفن را قطع کند. خیلی احساس بدی پیدا کرده‌اید. درسته؟

 یکی از اتفاقات بسیار شایعی که بیشتر منشی ها آن را انجام می دهند این است که پیش از قطع کردن تلفن توسط بیمار آنها تلفن را قطع می کنند. این روش بسیار اشتباه است و هرگز نباید این کار را انجام دهند. زمانی که تلفن زود قطع شود مراجعه کننده احساس بدی به آن کلینیک و یا مطبی که می خواهد برود خواهد داشت. زیرا تصور خواهد کرد در این مطب یا کلینیک برای او ارزش قائل نیستند و ترجیح می‌دهد به مطب یا کلینیک دیگری مراجعه کند.

5-نوبت دهی

اگر این امکان فراهم شود که بیمار در ساعاتی و روزهایی که فرصت دارد مراجعه نماید، بسیار هوشمندانه عمل کرده‌اید. ساعت نوبت دهی را باید به گونه ای تنظیم کنید که بیمار بتواند به مطب مراجعه نمایدو زمان زیادی را هم برای ملاقات پزشک منتظر نماند. و یا برای تسریع در فرآیند نویت دهی به بیماران از روش نوین نوبت دهی آنلاین استفاده نمایید.

6-پیگیری نوبت

منشی باید یک روز قبل از نوبت بیمار با او تماس گرفته و هم نوبت را به وی یادآوری کند و هم از مراجعه بیمار به مطب مطمئن گردد.

کپی برداری از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما کمک کنه، بتوانید با رعایت اصول مکالمه تلفنی در جذب بیمار موفق باشید. لطفا نظر خود را درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

اگر در کلینیک خود برای  جذب بیمار نیاز به راهنمایی دارید، می‌توونید با مشاوران ما در مجموعه دکتر لینک تماس بگیرین، تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان.

مقالات مرتبط:

چرا به بازاریابی محتوایی نیاز داریم؟

شما چطور بیماران را متقاعد می‌کنید؟

عوامل موثر جذب بیمار در دنیای مدرن

چطور در بیماران حس خوب ایجاد کنیم؟

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*