مراقبت و درمان دلسوزانه بیماران

  دکتر لینک | مراقبت و درمان دلسوزانه بیماران

امروزه بیماران بیشتر بر اساس تجربیاتشان رفتار می کنند، تجربیاتی که از تعامل و ارتباط با مرکز درمانی شما در ک و احساس کرده اند. بخش مهمی از این تجربه از تعامل و ارتباط با پرسنل مطب و کلینیک شما شکل می گیرد.

هیچ انسانی مایل به بیماری نیست و از اینکه بیمار شده است هم به هیچ عنوان شاد نیست و از این موضوع رنج می برد و در این شرایط انتظار اصلی بیمار این است که در کنار دریافت خدمات پرشکی و درمانی با کیفیت از برخوردی خوشایند و مراقبتی دلسوزانه نیز برخوردار گردد.

در حال حاضر بیماران انتظاراتی فراتر از دریافت خدمات پزشکی دارند. آنها می خواهند احترام، همدردی، همدلی و البته درمان و مراقبت دلسوزانه را در تعامل با پزشک و کادر درمانی مطب و کلینیک ببینند و اساساً برخورد همراه با احترام و همدردی و درمان و مراقبت دلسوزانه باعث خشنودی بیماران خواهد شد. به طور کلی درمان دلسوزانه، حس دلگرمی، احترام و راحتی را در بیماران بر می انگیزد. برای ارائه درمان و مراقبت دلسوزانه ومتعاقبا ایجاد احساس و تجربه خوشایند در بیماران شما باید احساسات بیماران را در اختیار بگیرید.

مواردی که بیماران به آن اهمیت می دهند:

دانستن نام بیمار یکی از عوامل ایجاد صمیمیت بین مرکز درمانی و بیمار می شود. واقعیت این است که این احساس صمیمیت بین مرکز درمانی و بیمار سطح اعتماد و اطمینان بیمار را بالا می برد. و نتیجه این که هم بیمار اطلاعات خود را بطور دقیق بیان می کند و هم مسیر درمان برای پزشک و کادر درمان آسوده تر خواهد بود و بیماران برای مراجعه های بعدی نیز تمایل خواهند داشت.

برندی با احساسات قوی باشید. لبخند زدن و برقراری ارتبط چشمی پزشک و پرسنل در برخورد با بیمار برند شما را برندی با احساسات قوی معرفی می کند. برندی که احساسات افراد را برانگیخته و بیماران را در مسیری که می خواهد هدایت می کند. پزشک در هنگام معاینه بیمار باید مواردی را همواره در نظر داشته باشد به عنوان مثال به طور مداوم به صفحه موبایل یا کامپیوتر خود نگاه نکند، یا در صحبت بیمار وقفه ایجاد نکند، عصبانی نباشد و بیمار را عصبانی نکند و برای وقت بیمار احترام قائل گردد.

پزشک احساس آرامش و اطمینان و همدردی را به بیماران انتقال دهد. این کار با گرفتن دست بیمار(در صورت امکان) یا صحبت و جمله ای مبنی بر اطمینان خاطر روشی موثر برای انتقال احساسات به بیمار است.

می توانید در صورتی که شرایط فراهم است در مورد یک مسئله غیر از درمان مانند یک رویداد عمومی از بیمار سوال بپرسید.

مهمترین پارامترهای درمان و مراقبت دلسوزانه

اطلاعات به صورتی قابل فهم به بیمار منتقل شود. با زبان و سطح فهم و دانش بیمار صحبت کنید. لازم است سطح شناخت خود را نسبت به روانشناسی، فرهنگ و باورهای متفاوتی که در جامعه وجود دارد بالا ببرید و برای این مساله باید مخاطبان خود را بشناسید و مطابق با فرهنگ، باورهایی آن اقداماتی را برای شناخت آنها انجام دهید.

در تصمیم گیری و روش مراقبت و درمان بیمار مشارکت کنید. بیماران مایلند طوری تحت درمان و مراقبت قرا بگیرند که با تمایلات و خواسته های آنها تا حد امکان تقابل نداشته باشد.

به گفته های بیماران با دقت توجه کنید.

با بیمار به عنوان یک انسان برخود شود. با بیماران نباید ربات گونه رفتار کرد و با فرد بیمار با همانند یک انسان تعامل شود نه از جنبه بیماری که با آن درگیر است. برندی باشید که انسان گونه رفتار می کند و با بیمار هم مانند یک انسان برخورد می کند.

پرسنل نحوه برخورد با بیمار را بدانند. فعالیت و برخورد پرسنل و همکارانتان باید همراستا با اهداف مدیریت مطب و کلینیک شما باشد. در ابتدا مقاله گفته شد بخش مهمی از تجربیاتی که بیماران از مطب و کلینیک شما درک و احساس می کنند در تعامل با پرسنل و کارکنان شما شکل می گیرد. کارکنان باید بدانند نحوه برخورد آنها یک تجربه در ذهن بیمار ایجاد می کند. و برای اینکه تجربه ای خوشایند در ذهن بیمار ایجاد کنند باید از اهداف و مأموریت شما با خبر باشند، و از نقش و جایگاه خود در مطب و کلینیک شما مطلع باشند. آنها نقش مهمی در بازاریابی کلینیک شما دارند پس بخشی از هزینه بازاریابی را باید در بخش های داخلی صرف کنید. اگر بتوانید رضایت کارکنان خود را جلب کنید، آنها این انگیزه را خواهند داشت که تلاش بیشتری در رسیدن کلینیک به اهداف خود داشته باشند.

گروههای مختلف بیماران بر این باورند که درمان و مراقبت های دلسوزانه به کاهش استرس های ذهنی آنها کمک می کند و این عامل بر رند درمان و بهبود بیماری نیز تاثیر گذار است. همچنین مراقبت دلسوزانه اعتماد بیمار را جلب می کند تا از خدمات درمان و پزشکی کلینیک و مطب شما استفاده کند.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا  جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد

مقالات مرتبط:

اخلاق پزشکی در مدیریت مطب و کلینیک

راههای ساده مدیریت پرسنل مطب و کلینیک

چالش هایی که در مدیریت مطب با آن روبه رو هستید؟

مزیت های پزشکی از راه دور

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*