اشتباهات رایج در ارتباط با بیمار

  دکتر لینک | اشتباهات رایج در ارتباط با بیمار

فکر می کنید چه چیزی ارتباط شما با بیمار را متوقف می کند؟ رفتار کادر درمان و یا سیستم ضعیف؟ ما شما را به چالش کشیده و می گوییم هیچ یک از این موارد دلیل اصلی نیست. آنچه باعث توقف تان می شود ، ناتوانی شما در ارتباط با بیمار و شاد کردن اوست.

بیماران، با قدرت نظر خود را اعلام کرده و در رسانه های اجتماعی منتشر می نمایند. آنها همچنین ممکن است رقبا را جایگزین شما کنند. برای حفظ بیمار و محدود کردن نظرات منفی آنان در شبکه های اجتماعی، باید به طور مداوم برای شاد کردن آنها تلاش نموده و این کار تنها با ارائه بهترین خدمات انجام می گیرد که فراتر نیازهای آنها را برطرف سازد.اما به این سادگی که به نظر می آید، نیست. اغلب پزشکان، بازخوردهای اشتباهی از بیماران خود می گیرند. در اینجا ۳ اشتباه رایج در ارتباط با بیمار را با هم بررسی کرده و خواهیم دید چگونه مطب های بیمار محور از بازخورد بیمار برای ارتباط با بیماران و ایجاد بیماران شادتر استفاده می کنند.

اشتباه رایج در ارتباط با بیمار: گوش نکردن به بیمار

بزرگترین اشتباهی که می توانید انجام دهید، نشنیده گرفتن بیماران است. بهترین های جهان به طور جادویی محصول یا خدمتی ارائه نکردند که مشتری عاشق آن باشد بلکه آنها به مشتریان خود گوش فرا دادند و برای رسیدن به جایی که اکنون قرار دارند، به طور مداوم به بهبود روندها پرداختند. گوش کردن به بیمار اهمیت بسیاری دارد، زیرا بازخورد شان به شما این ذهنیت را داده که چه چیزی را درباره خدمتتان دوست دارند و یا از آن متنفرند. برای شاد کردن بیمار باید خدماتی ارائه شود که فراتر از انتظارات آنها باشد .

فراتر رفتن از انتظارات بیمار باعث خلق طرفدارانی در بین بیمارانتان شده که به عنوان دارایی بازاریابی شما محسوب خواهند شد: زیرا طرفداران درباره شما به تمام دوستان و اطرافیان خود خواهند گفت. با ایجاد هواداران بیشتر، به راحتی درآمد و رشد بیشتری خواهید داشت، زیرا افراد بیشتری درباره خدمات شما اطلاعات به دست می آوردند. مشخص کردن بیماران ناراحت، مزیت دیگری است که از توجه به بازخوردها حاصل می شود. شما باید از بازخوردها برای برگرداندن بیماران ناراحت استفاده کرده و این رابطه را در جهت یک ارتباط خوب پرورش دهید. با این کار به کاهش اثر احتمالی جملات منفی بیماران بر تصمیم های مراجعه بیماران بالقوه، کمک خواهید کرد.

اشتباه رایج درارتباط با بیمار : درس نگرفتن از بازخوردهای بیمار

اگر چیزی بدتر از گوش نکردن به صدای بیمار باشد، درس نگرفتن از بازخوردهای آنها است. بیماران علاقه مندند از شنیده شدن توسط پزشک مطلع گردند. اگر بازخوردی دریافت کرده و آن را نادیده گرفته و یا بهبود ندهید، این احساس ایجاد می شود که به کارشان اهمیت نداده و برایشان ارزش قائل نمی شوید. کمی فکر کنید. اگر وقت بگذارید و به پزشکی بازخورد دهید اما کسی به آن اهمیتی ندهد چه احساسی به شما دست می دهد؟ احتمالاً خشمگین خواهید شد. شما کسب و کار خود را در یک دنیای رقابتی به پیش می برید. برای ادامه حضور در صحنه ی رقابت باید دائما بهبود یابید و خود را با خواسته های بیماران وفق دهید. اگر نخواهید از بازخورد بیماران درس بگیرید، از صحنه عقب خواهید افتاد و بیماران خود را در ازای پزشکان نوآورتر از دست می دهید.

اشتباه رایج در ارتباط با بیمار : عدم بهبود و عدم شاد سازی بیماران

سومین اشتباهی که پزشکان مرتکب می شوند، این است که آنها برای بهبود و ایجاد شادی بیماران از بازخورد استفاده نمی کنند. بهبود خدمات و ایجاد تجربه بهتر برای بیماران در موفقیت در این دنیای تکنولوژیک حیاتی است. تکنولوژی همه چیز را تغییر می دهد. اگر شما مداوماً در حال بهبود نباشید عقب خواهید افتاد. باید به افزایش سریع استفاده از اینترنت و به کارگیری ابزارهای مختلف توجه کرده تا ببینید تکنولوژی بر کسب و کار شما تاثیرگذار است. ۴ سال قبل، ممکن بود فراموش کنید سایت خود را سازگار با گوشی های هوشمند طراحی کنید، اما امروزه اگر این کار را نکنید با ریسک از دست دادن مشتری و فرصت های کسب و کار مواجه خواهید شد. انتظارات بیمار به طور مداوم تغییر می یابد. بیماران می خواهند از طریق گوشی هایشان وارد سایتتان شده، مقالاتتان را خوانده و به صورت اینترنتی از شما نوبت دریافت کنند. اگر در بهبود تغییرات مورد نیاز تاخیر داشته باشید، بیمارانتان را آزرده خواهید کرد. در آن سوی سکه اگر از روال جلو باشید، از انتظارات فراتر رفته و بیماران شادتری ایجاد خواهید کرد. این بیماران شاد به رشد شما نیرو بخشیده زیرا با دیگران درباره خدمات شما صحبت خواهند کرد.

جهت دریافت مشاوره در زمینه جذب بیمار و دریافت دمو تکنولوژی دکتر لینک با مشاوران ما در تماس باشید.

مقالات مرتبط:

ارتباط چشمی با بیماران

35 مورد از بهترین نظریه‌های بازاریابی پزشکی

پزشک با اخلاق کیست؟

آشنایی با منشور حقوق بیمار

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*