تاکتیک‌های ارزان بازاریابی مطب و کلینیک

  دکتر لینک | تاکتیک‌های ارزان بازاریابی مطب و کلینیک

امروزه برای بازاریابی راههای زیادی از تبلیغات اینترنتی تا چاپ اقلام تبلیغاتی مختلف وجود دارد. بیان ویژگی‌های کلینیک، مطب و خدمات به طرق مختلف امکان‌پذیر است. اگر پول زیادی برای تبلیغات و بازاریابی ندارید، نگران نباشید؛ تاکتیک‌های کم‌هزینه‌ی فراوانی وجود دارد که می‌توانید در کسب‌وکار خود به کار ببرید تا باعث موفقیت شما شود. مدیریت مطب می تواند یک برنامه بازاریابی به وجود آورد که در آن هدف‌ها، بودجه اختصاص‌یافته و زمان موردنیاز برای رسیدن به هدف‌ها آمده باشد. با این کار دید وسیع‌تری نسبت به نیازمندی‌های بازاریابی خود و هزینه‌ای که صرف آن کرده‌اید پیدا خواهد کرد.

دراین مطلب به چند تکنیک بازاریابی کم‌هزینه، ولی مؤثر برای مدیران مطب و کلینیک ها اشاره می‌کنیم که هم به گردش کار شما کمک می‌کند و هم به شما یاری می‌دهد که از سرمایه خود در ارائه خدمات بیشتر، گسترش کسب‌وکار و توجه بیشتر به پرسنل تان استفاده کنید:

  1. بازاریابی مجازی یک روش بسیار خوب برای خدمات قابل ارائه توسط یک کلینیک است. یک وب‌سایت درست کنید که بیماران بتوانند از آن طریق نظرات خود را به شما منتقل کنند. یک روش برای ایجاد ارتباط، استفاده از وبلاگ، ایستگاه انتقال پیام و تالارهای گفتگو است.
  2. تبلیغات دهان‌به‌دهان بهترین شکل بازاریابی است. ایجاد تفکر مناسب در افراد بسیار حائز اهمیت است. این می‌تواند به‌صورت به راه انداختن یک مسابقه یا یک رویداد باشد. بیماران خود را برای دریافت این اطلاعات در اولویت قرار دهید؛ آن‌ها در مورد شما به همه خواهند گفت. همچنین از مراجعین وفادار خود بخواهید از دوستان و آشنایان خود دعوت کنند در صورت نیاز به شما مراجعه کنند.
  3. به مراجعین خوب و وفادار خود جایزه بدهید. هزینه به دست آوردن یک مراجعه کننده چند برابر بیشتر از نگه‌داشتن یک مراجعه کننده قدیمی است. برنامه جایزه دادن به مراجعین، یک گزینه بسیار خوب بازاریابی است. با این کار در آن‌ها انگیزه به وجود آورید. این راه بسیار خوبی در نگهداری مراجعین است خصوصاً اینکه اگر به آن‌ها همان خدماتی را جایزه دهید که می توانند از مطب و کلینیک شما دریافت کنند.
  4. روی بهترین مراجعین احتمالی خود تمرکز کنید. . مشتریان فعلی را تحلیل کنید و ببینید آن‌ها در چه مواردی برای باهم اشتراک دارند و چرا این خصوصیات باعث شده است آن‌ها را به بهترین مراجعین شما تبدیل سازد. پیام بازاریابی خود را به باسلیقه آن‌ها اصلاح کنید. این باعث افزایش میزان مراجعه شده و به موفقیت شمارا در مورد بیماران جدید خواهد انجامید.
  5. انجام تبلیغات مطب و کلینیک را خودتان به عهده بگیرید. وقتی خودتان تبلیغ می‌کنید هزینه‌ها کاهش می‌یابند اما این کار ممکن است وقت‌گیر باشد. مطمئن شوید که شیوه‌ی بازاریابی شما با نیازهای بازاریابی مطب و کلینیک که قبلاً در نظر داشته‌اید، سازگاری دارد، سپس آن را اجرا کرده و پیگیری کنید. این تماس‌ها و پیگیری‌های اولیه بسیار مهم و حیاتی هستند و به موفق شدن شما در کار کمک می‌کند.
     
  6. درصدی از درآمد ناخالص خود را به‌عنوان بودجه سالیانه بازاریابی تعیین کنید. هرسال هدف‌های خاص بازاریابی را تعیین و هر سه ماه یک‌بار آن‌ها را ارزیابی و تنظیم کنید؛ و آن‌ها را درجایی به‌صورت مکتوب گردآوری کنید.
  7. با یافتن شرکای دیگر از بین سایر کسب‌وکارها در برنامه‌های بازاریابی خود، می‌توانید دامنه کار خود را وسعت ببخشید. درعین‌حال هزینه شما کاهش می‌یابد. و فهرست مشتریان احتمالی خود را باهم ترکیب کرده و حتی در هزینه‌های تبلیغات باهم شریک شوید. همچنین می توانید یک بروشور حاوی قابلیت‌ها و امکانات مرکز خود تهیه کنید و تصاویری از تجهیزات درمانی و کارکنان را نیز در آن قرار دهید. شخصاً بروشورها و کارت ویزیت‌ها را در مطب پزشکان توزیع کنید و مدیران مطب و کلینیک را برای بازدید از مرکز خود دعوت کنید.
  8. آگهی‌های رقبای خود را گرداوری کنید و بامطالعه آن‌ها، اطلاعاتی درباره استراتژی، ویژگی‌ها و مزایای خدمات آن‌ها به دست آورید.
  9. از بیماران خود در این مورد که چرا شمارا انتخاب کردند، نظرخواهی کنید و خواستار توصیه‌هایی برای بهبود کیفیت شوید و از مراجعین سابق خود بپرسید چرا شمارا رها کردند.
  10. در راستای توسعه محصولات و خدمات مرتباً محصولات و خدمات جدید را عرضه کنید و به ارائه خدمات خود سرعت بیشتری ببخشید.
  11. در اوقات فراغت خود در حوزه‌های مرتبط باکار خود مطالعه کرده و در سمینارها و نمایشگاه‌های تندرستی و سلامت شرکت کنید.
  12. مرتباً در پی یافتن بازار هدف تازه و بیماران جدید باشید.
  13. در مقاطع اوج فعالیت تجاری برای کسب‌وکارتان تبلیغ کنید.
  14. برای سایت اینترنتی خود، یک نشانی به‌یادماندنی انتخاب کنید و آن را در تمامی ارتباطات خود قید کنید.
  15. به طرق مختلف اعم از اعلام رویدادهای خاص داخلی، اهدای جوایز، درج آگهی، انتشار مقالات، انعکاس اخبار حرفه‌ی خود و … با رسانه‌ها ارتباط برقرار کنید.
  16. در حوزه آموزش و مشاوره، با تیم هایی که از کارکنان، بیماران ، همکاران تشکیل‌شده‌اند در خصوص بهبود ارائه خدمات خود، اتخاذ استراتژی‌های جدید، وضعیت موجود بازار در مقاطع مختلف نظرخواهی کرده و با آن‌ها مشورت کنید.
  17. نسبت به تحولاتی که شاید روی بازار هدف، خدمات یا استراتژی بازاریابی شما تأثیر بگذارد، هوشیار باشید.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید:ورود به اینستاگرام

سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا  جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.

مقالات مرتبط:

مدیریت مطب و رضایت بیمار

راههای جذب بیمار در شرایط بحرانی

مزایای توانمندسازی پرسنل کلینیک

نقشه سفر بیمار چیست؟

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*