شکستن تعرفه‌ها، رقابتی بدون برد

  دکتر لینک | شکستن تعرفه‌ها، رقابتی بدون برد

احتمالاً هر ‌پزشکی، تجربه گذراندن ماه‌هایی را داشته است که تلفن مطبش کمتر به صدا در می‌آید. ‌پزشکان بالینی می‌توانند برای پیش‌بینی وضعیت مطب خود در ماه‌های مختلف سال، بر روی بیماری‌های فصلی شایع در طول سال حساب باز کنند. برای مثال زمستان و پاییز، فصل‌های سرماخوردگی و آنفولانزا هستند و تابستان با خودش مسمویت، آلرژی و حوادث ورزشی را به همراه می‌آورد. به همین دلیل، پزشکان بالینی در اوقاتی از سال حجم کار بیشتری دارند، اما خیلی نادر است که کارشان در بعضی فصل‌ها به کسادی برود.

\r\n\r\n

اما سایرین از این پیش‌بینی محروم هستند و به غیر از روزهای پایانی سال، زمان دیگری نیست که بتوان افزایش مراجعه بیماران به مطب حساب کرد. چه اینکه همیشه تعطیلات میان هفته و رخدادهای جوی و فصلی به شکل موقتی روی تعداد بیمارانشان تأثیر می‌گذارد و گاه بیشتر از یک هفته کار آنها را به کسادی می‌کشاند.

\r\n\r\n

شما چند وقت یک‌بار تبلیغ پزشکان را می‌بینید؟ احتمالاً خیلی کم، آن هم در مورد لیزر، جراحی‌های پلاستیک مینور و جراحی‌های زیباییحال دندان‌پزشکان چند وقت یک‌بار تبلیغ می‌کنند؟ خیلی بیشتر؛ گاهی هر ماه.

\r\n\r\n

این همان جایی است که دندان‌پزشکان راه را اشتباه می‌روند. چرا که همه رقبایشان هم همین کار را انجام می‌دهند و این الگو مانند این است که همه آن‌ها می‌خواهند از یک حوضچه کوچک و محدود ماهی بگیرند. دندان‌پزشکان اغلب قیمت‌هایشان را برای جبران کمبود بیمار کاهش می‌دهند. رقیبانشان هم همین‌کار را می‌کنند و در نتیجه بازار درگیر رقابت کاهش تعرفه می‌شود. بنابراین برای پیروز شدن در این رقابت، باید پشتوانه مالی قوی داشته باشید.

\r\n\r\n

در چنین بازاری، دندان‌پزشکان باید سخت‌تر کار کنند و درمان‌های ارزان بیشتری مانند درمان‌هایی که در یک مرتبه ملاقات تمام می‌شوند را انجام بدهند یا با تعرفه‌های پایین بیمه‌ها کار کنند.

\r\n\r\n

اگر راه رقیبانتان را دنبال کنید، شانس و استثناء‌ها و همچنین سرمایه‌ عامل، درآمد، بیمارانتان و در نهایت حتی مطبتان را از دست می‌دهید.

\r\n\r\n

اگر شیوه کار اغلب پزشکان را تحلیل کنید، می‌بینید که آنچه آنان انجام نمی‌دهند، از آنچه انجام می‌دهند مهم‌تر است! پزشکان با تبلیغ کردن، به جای اینکه خودشان بیمارانشان را گزینش کنند، به تعقیب بیمار می‌روند تا او را به دست بیاورند. این در حالی است که آنان می‌توانند دلایلی که دوست دارند را به بیمار ارائه کنند تا او، آن‌ها را انتخاب کند.

\r\n\r\n

بسیاری از پزشکان، تألیفات و تحصیلات یا ادامه تحصیل خود را در سایتشان اعلان عمومی می‌کنند. شاید اگر بدانید این کار هیچ تأثیری روی جلب بیماران ندارد شگفت‌زده شوید، چرا که آنان تفاوت دانشگاه‌ها را از هم تمییز نمی‌دهند و وقتشان را برای خواندن تألیفات شما صرف نمی‌کنند. برای بیمارانتان مهم نیست که شما چه فلوشیپی دارید.به طور خلاصه باید بگوییم در نظر بیماران، پزشکان از صلاحیت علمی کافی برخوردار هستند و دلیلی ندارد شما با اعلان تحصیلات یا مدارکتان آن‌ها را تحت تأثیر قرار بدهید. درواقع در رقابتی که همه می‌خواهند بگویند: “من هم مانند بقیه این صلاحیت‌ها را دارم.” هیچ کس دوام نمی‌آورد.

\r\n\r\n

راه حل :

\r\n\r\n

اگر می‌خواهید خود را از رقابت با سایر پزشکان برهانید، باید در نظر بیمارانتان چیزی بیشتر از یک پزشک ارزان‌قیمت جلوه کنید. شما باید باعث شوید آنان دوست داشته باشند به مطبتان بیایند و به شما اعتماد کنند.

\r\n\r\n

وبلاگ، شبکه‌های اجتماعی و به‌ویژه وب‌سایت شخصی، از جمله ابزارهای تبلیغاتی هستند که باعث می‌شوند پایتان را از مطبتان بیرون بگذارید و فراتر بروید. نکته مهم این است که این شیوه‌های تبلیغ مانا هستند و از تبلیغات گاه به گاه، تأثیر پایدارتری دارند.

\r\n\r\n

باید بکوشید بیمارانتان شما را از پشت ماسکتان، به عنوان یک فرد عادی و یک انسان قابل اعتماد بشناسند و این کار را با نوشتن مطالب سرگرم‌کننده، آگاهی‌بخش و مفاهیم تخصصی پزشکی که برای سطوح تحصیلی مختلف مناسب باشند انجام بدهید. نکته مهم این است که سعی کنید در نوشتن این مطالب، دوباره درگیر رقابت با همکارانتان نشوید و مطالبی بنویسید که برای بیمارانتان مفید باشند.

\r\n\r\n

در این راستا تکنولوژی دکتر لینک می تواند با بالا بردن تبلیغات دهان به دهان و بازاریابی های الکترونیکی محبوبیت و تعداد بیماران مطب شما را افزایش دهد.

\r\n\r\n

البته اگر تصمیم دارید روش فراخوانی بیمار را از تبلیغات سنتی و رایج به این شیوه‌ای که ذکر شد تغییر بدهید، به یاد داشته باشید که این روش، پروسه‌ای نیست که بتوان نتایج آن را به سرعت مشاهده کرد و احتمال آنکه در ماه‌های اول پس از این تغییرات، شاهد افزایش چشم‌گیری در تعداد بیماران خود باشید کم است. بلکه استفاده از راه‌های ارتباطی با بیماران، یک روش دیربازده، اما باثبات است.

\r\n\r\n

مقالات مرتبط :

\r\n\r\n

۹ راه‌ جلب اعتماد مشتری برای افزایش فروش

\r\n\r\n

مؤثرترین عوامل در تبلیغات پزشکی

\r\n\r\n

راهکارهایی برای جذب بیماران جدید از طریق تبلیغات اینترنتی

\r\n\r\n

برندسازی شخصی برای پزشکان

\r\n\r\n

 

\r\n

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*