در حوزه پزشکی به یک رهبر تبدیل شوید

  دکتر لینک | در حوزه پزشکی به یک رهبر تبدیل شوید

تبدیل‌شدن به یک رهبر در حوزه پزشکی یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد و به سال ها تلاش مداوم نیاز دارد. اما اگر یک پزشک در مسیر درستی حرکت نکند حتی پس از گذشت ۳۰ سال تلاش و فعالیت هم نمی‌تواند به این جایگاه برسد.

در این مقاله در مورد چند اقدام مهمی صحبت شده که به پزشکان کمک می‌کند در حوزه تخصصی خود و برای مدیریت مطب به یک رهبر و پزشک بسیار معتبر تبدیل شوند:

۱- بر روی یک قسمت مشخصی از حوزه تخصصی خود متمرکز شوید

هیچ پزشکی نمی‌تواند در همه زمینه‌ها متبحر شود. پزشکانی که در حوزه تخصصی خود همه انواع جراحی‌ها را انجام می‌دهند هیچ‌وقت نمی‌توانند به‌اندازه پزشکی که در یک حوزه متمرکزشده موفقیت کسب کنند.

یک دندان‌پزشک را در نظر بگیرید که فقط روی ایمپلنت متمرکز است. قطعاً این پزشک تعداد ایمپلنت‌هایی که در طول سال انجام می‌دهد بیشتر از دندانپزشکی است که در همه زمینه‌ها فعالیت می‌کند. وقتی شما یک جراحی خاص را بارها و بارها انجام می‌دهید، در انجام آن بسیار متبحر می‌شوید.

تمرکز بر روی یک جراحی خاص باعث می‌شود که مطالعات شما نیز در آن زمینه متمرکز شود. فقط کتاب‌ها و مقالات مرتبط با آن را می‌خوانید و در رویدادها و کنگره‌های مرتبط با آن جراحی شرکت می‌کنید و با دانشی که کسب می‌کنید و تجربیات مکرری که از انجام آن جراحی خواهید داشت، در بلندمدت می‌توانید رضایت بیماران خود را به بهترین شکل جلب کنید و هرروز بیشتر و بیشتر توسط بیماران قبلی خود به دیگران معرفی شوید.

پس از گذشت چندین سال می‌توانید درنتیجه مطالعات و جراحی‌های متمرکزی که داشته‌اید، درزمینهٔ تخصصی‌تان حرفی برای گفتن داشته باشید و تبدیل به یک رهبر و یک پزشک معتبر در این زمینه بشوید.

فرقی نمی‌کند تخصص شما چه باشد. در هر تخصصی امکان متمرکز شدن بر روی یک فیلد خاص وجود دارد مثل متخصص گوش و حلق و بینی‌ای که فقط جراحی راینوپلاستی انجام می‌دهد، متخصص زنانی که فقط درزمینهٔ ناباروری فعال است، جراح عمومی‌ای که فقط جراحی‌های چاقی انجام می‌دهد.

۲- دانش روز را کسب کنید.

در حوزه پزشکی هر روز شاهد ظهور دستاوردها و تحولات فراوانی در رشته ها و تخصص های مختلف هستیم. و این مسئله می طلبد پزشکان در حوزه تخصص خود دانش و آگاهی خود را به روز کنند. و این امر با شرکت در کنفرانس ها و سمینارهای پزشکی، مطالعه مقالات پزشکی و دنبال کردن دستاوردهای حوزه پزشکی میسر خواهد بود.

اگر دقت کنید حتما پزشکان حرفه‌ای و بزرگی  در کسب دانش حرف اول را می‌زنند. ولی خیلی از پزشکان گاهی با وجود اینکه علم به روز ندارند ولی اصلا به کسب دانش برای تبدیل شدن به یک لیدر و رهبر حرفه‌ای شدن در حوزه خود اهمیت نمی‌دهند.

۳- محتوای باکیفیت تولید کنید

ارزش تولید محتوا در فضای آنلاین یک راز بزرگ است که فقط پزشکانی که این کار را انجام داده‌اند ارزش آن را می‌دانند. تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که چرا پزشکانی که وب‌سایت یا صفحه اینستاگرام بسیار موفقی دارند هیچ‌گاه از تولید محتوا در آن‌ها دست نمی‌کشند. حتی اگر تعداد بیماران آن‌ها ده برابر ظرفیتشان شود بازهم به تولید محتوا در فضای آنلاین ادامه می‌دهند. دلیلش این است که این گروه از پزشکان با تمام وجود اثربخشی بالای فعالیت در فضای دیجیتال را تجربه کرده‌اند.

برای موفقیت در این راه باید حداقل یک سال به خودتان زمان بدهید. موفقیت در فضای آنلاین یک‌شب به دست نمی‌آید. به‌طور مرتب در وب‌سایتتان مقالات علمی ارزشمند بنویسید. از طریق اینستاگرام اتفاقات جالبی که در مطب و یا اتاق عمل می‌افتد را به مخاطبان خود گزارش دهید. اگر یک مطلب مفیدی به ذهنتان آمد همان لحظه لایو اینستاگرام خود را روشن کنید و آن مطلب به مخاطبان خود بگویید. شما باید همواره آماده باشید که اگر موضوع آموزشی یا موضوع جالبی به ذهنتان آمد، آن را منتشر کنید.

۴- با مخاطبان خود در فضای آنلاین تعامل داشته باشید

شما باید با مخاطبانتان تعامل داشته باشید. اگر کسی در وب‌سایت بیا صفحه اینستاگرام شما سؤالی پرسید جواب او را بدهید. برای این کار نیاز است در طول روز قسمتی از وقت خود را صرف تعامل با بیماران و مخاطبانتان نمایید و در فضای آنلاین با آن‌ها ارتباط بگیرید.

مخاطب شما باید حضور شمارا در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی‌تان حس کند. برای سؤالات متداولی که بیماران از شما می‌پرسند یک مقاله یا یک ویدئو آموزشی درست کنید.

5- در کنگره‌های پزشکی سخنرانی کنید

فقط کافی نیست که تلاش کنید در بین بیماران اعتبار کسب کنید. یک پزشک که در حوزه تخصصی خود به یک رهبر و پیشرو تبدیل می‌شود نیاز دارد هم در میان مردم و هم در جامعه پزشکی اعتبار داشته باشد.

برای سخنرانی در کنگره‌ها و رویدادهای مهم پزشکی برنامه‌ریزی کنید. مطالعات خود را بیشتر کنید، در اجرای روش‌های جدید پیشرو باشید و تلاش کنید در میان همکاران خود نیز به فرد شناخته‌شده و بااعتباری تبدیل شوید. هراندازه در میان همکاران خود معتبرتر باشید، آن‌ها بیماران بیشتری را به شما ارجاع می‌دهند. یک پزشک تمایل دارد بیمارش را به پزشکی ارجاع دهد که به مهارت و دانش تخصصی او اعتماد دارد.

همچنین می‌توانید تصویر سخنرانی‌هایتان در رویدادها و کنگره‌های پزشکی را در شبکه‌های اجتماعی خود نیز منتشر کنید.

هر دستاورد بزرگی ابتدا در ذهن ایجاد می‌شود و سپس با اولین قدم، نطفه آن شکل می‌گیرد. پس ذهن خود را باز نگه‌دارید و اولین قدم را بردارید.

لطفا نظر خود را درباره این پُست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا  جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.

مقالات مرتبط:

خدمات درمانی بیمار محور

استراتژی های کلیدی ایجاد مزیت رقابتی در خدمات دندانپزشکی

نقش آموزش کارمندان در بازاریابی خدمات درمانی

اثر استراتژی نقشه سفر بیمار بر وفاداری بیمار

 

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*